قطعات کامپیوتر

عملکرد پردازنده 7 نانومتری ای ام دی سری EPYC Rome

هم اکنون در حال نزدیک شدن به عرضه رسمی یکی از پرطرفدارترین پردازنده های هفت نانومتری شرکت AMD به نام Zen 2 هستیم. شرکت ای ام دی در ساخت این پردازنده از معماری جدید و خاصی استفاده کرده است. انتظار می رود اواسط امسال این تراشه هفت نانومتری برای دو پلتفرم دسکتاپ در قالب پردازنده های Ryzen و همچنین برای پلتفرم سرور در قالب چیپهای EPYC Rome عرضه شود.

پردازنده 7 نانومتری ای ام دی

لیست قیمت پردازنده

با توجه به اینکه به زمان معرفی و عرضه پردازنده های 32 هسته و 64 هسته ای شرکت AMD نزدیک می شویم جای تعجب نیست که هر روز اطلاعات و جزئیات جدید از این دو پردازنده قدرتمند منتشر شود. در پردازنده 64 هسته ای از الگو مهندسی و معماری 128 Thread EPYC Rome و در پردازنده 32 هسته ای از الگو مهندسی و معماری 64 Thread EPYC Rome استفاده شده است.

هر دو پردازنده ای ام دی با فناوری پردازش TSMC’s FinFET هفت نانومتری ساخته شده و هر دو از میکرو معماری جدید Zen2 بهره گرفته اند. این اطلاعات، جزئیات و بنچمارک از پایگاه داده وب سایت معتبر SiSoft Sandra benchmark به دست وب سایت های خبری رسیده است.

مشخصات فنی پردازنده هفت نانومتری EPYC Rome ای ام دی :

ابتدا با پردازنده 64 هسته ای شروع می کنیم؛ پردازنده 64 هسته ای هفت نانومتری شرکت AMD در فهرست ارزیابی عملکرد های حسابرسی رتبه سوم را از آن خود کرد. این تراشه توانست به جز دو مورد، از تمامی تراشه های پردازشی دیگر، قدرتمند تر ظاهر شود.

قابلیت پردازنده 7 نانومتری ای ام دی

تراشه 64 هسته ای شرکت AMD با شناسه فنی ZX1406E2VJUG5_22/14_N مشخص شده است؛ و با توجه به اینکه این تراشه به صورت رسمی تولید و عرضه نشده است آزمایش های کاربردی آن انجام نشده و به همین دلیل هنوز نمی توان توان حرارتی (TDP) آن را مشخص کرد اما با توجه به شواهد و مدارک و مستندات می توان گفت فرکانس پایه این تراشه 1.4 و فرکانس افزایشی آن حداکثر 2.2 گیگاهرتز خواهد بود.

پردازنده 7 نانومتری ای ام دی epyc rome

تراشه پردازشی 32 هسته ای ای ام دی نیز با شناسه فنی ZS1711E3VIVG5_24/17_N در پایگاه داده SiSoft Sandra benchmark به ثبت رسیده است؛ فرکانس پایه این تراشه نیز 1.7 و فرکانس افزایشی آن 2.4 گیگاهرتز اعلام شده است. کمپانی AMD در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 که از تاریخ 28 ماه می الی 1 ژوئن، در تایوان برگزار می شود به معرفی پردازنده های Ryzen 3000 دسکتاپ خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا