Connect with us

عینک واقعیت افزوده اپل با 15 دوربین عرضه خواهد شد

منتشر شده

در

عینک واقعیت افزوده اپل با 15 دوربین عرضه خواهد شد

بر اساس گزارش هایی که منتشر شده است اپل اعلام کرده در عینک واقعیت افزوده این شرکت 15 دوربین قرار خواهد داشت. این دوربین ها ظاهرا کاربردهای چندگانه ای خواهند داشت. مینگ چی کو چند روز پیش در گزارش سرمایه گذاران اپل اعلام کرد که این هدست واقعیت افزوده را در سال 2022 عرضه خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که این هدست مجهز به 15 دوربین است که برای نمایش تصویر محیط اطراف و تعامل بیشتر کاربر با اطرافش استفاده خواهند شد. بنابراین تمام دوربین های به کار رفته در کنار خصوصیات سخت افزاری دیگر این هدست، آن را به گجتی برای درک تجربه پیشرفته ای از اطراف تبدیل خواهد کرد.

عینک واقعیت افزوده اپل با 15 دوربین برای تجربه بیومتریک

لیست قیمت هدست واقعیت مجازی

ویژگی های خاص در هدست واقعیت افزوده اپل

گفته می شود که بخش عمده ماژول این هدست از هشت دوربین بهره می برد که روی سر این هدست می باشند. این دوربین ها تصاویر محیط اطراف را برای ایجاد یک تجربه واقعیت مجازی به نمایشگر های هدست منتقل می کنند. این فناوری و نحوه ترکیب آنها باعث می شود تا کاربران بعد از این این عینک واقعیت مجازی را روی چشم خود قرار دادند بتوانند تصاویر محیط اطرافشان را در نمایشگرهای داخلی این هدست ببینند. ضمن اینکه نمایشگرهای این هدست از نوع میکرو ال ای دی با رزولوشن بالاست.

ویژگی های خاص در هدست واقعیت افزوده اپل

علاوه بر آن شش دوربین دیگر بری کاربردهای بیومتریک در ماژول دیگری جای گرفته اند. متاسفانه جزئیاتی از این کاربردهای بیومتریک گزارش نشده. دوربین آخر در این هدست هم برای تشخیص محیط اطراف کاربر اختصاص پیدا کرده است. این هدست دارای پردازنده‌ و حافظه‌ داخلی خواهد بود و برای همین کاربران برای استفاده از این هدست مجبور نیستند که آن را به گوشی آیفون یا کامپیوتر مک متصل کنند. با وجود اینکه به‌ نظر می ‌رسد هدست واقعیت افزوده‌ اپل یک دستگاه قابل حمل است، اما اپل قصد ندارد که آن را همانند یک گوشی هوشمند به بازار عرضه کند.

قیمت و زمان عرضه هدست واقعیت افزوده اپل

زمانی که اعلام شد عینک واقعیت مجازی اپل اختراع شد، پیش بینی قیمت برای این گجت چیزی حدود 3000 دلار بود. اما مینگ چی کو اعلام کرده قصد دارند تا این هدست را تا حدود 1000 دلار عرضه کنند. بنابراین افراد بیشتری توان خرید آن را دارند و هزینه های زیادی که برای طراحی پیچیده و سخت افزار به کار رفته در ان شده است به نحوی جبران شود. همانطور که اعلام شد پروسه تولید این محصول هم به زودی آغاز خواهد شد و تا سال 2022 می توان شاد رونمایی از این گجت کم نظیر بود. جالب است بدانیم که اپل بعد از عرضه این محصول قصد دارد تا عینک واقعیت مجازی خاص خود را هم تا سال 2025 عرضه کندو مدل های پیشرفته تر از هر دو گجت را هم تا سال 2030 رونمایی کند.

قیمت و زمان عرضه هدست واقعیت افزوده اپل

هنوز اطلاعات زیادی در مورد جزئیات این محصول در دسترس عموم قرار نگرفته و نمی دانیم که دوربین های به کار رفته در این محصول کاربردهایی برای حفظ امنیت، چیزی مانند آنچه در فیس آی دی صورت می گیرد، دارند یا خیر. احتمالا این دوربین ها علاوه بر ضبط حرکات صورت و بدن و شبیه سازی آنها در یک محیط مجازی کاربردهای دیگری نیز خواهند داشت.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. فارابی

    مارس 17, 2021 در 4:27 ب.ظ

    این تکنولوژی عالیه، 15 تاااا دوربین؟ اپل گل کاشته تو ساخته این عینک واقعیت افزوده، دوست دارم زودتر بیاد تو بازار ایران تا استفاده کنم قطعا یه دنیا فراتر از تصور رو تجربه خواهیم کرد. البته این هدست باید قیمت بالایی هم داشته باشه، اما هرچی هم باشه می ارزه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار