Connect with us

عینک واقعیت افزوده فوق پیشرفته شیائومی

منتشر شده

در

عینک واقعیت افزوده فوق پیشرفته شیائومی

همایش گوشی های تلفن همراه (MWC) یک نمایشگاه تجاری مهیج برای علاقه مندان به موبایل است. در این نمایشگاه نه تنها محصولات ساخته شده معرفی می شوند بلکه برخی از شرکت ها نمونه های اولیه محصولاتشان را به نمایش می گذارند. شیائومی مانند سال های گذشته در نمایشگاه MWC 2023 حضور داشته و محصولات جدیدش را در معرض دید مردم گذاشته است. Xiaomi در کنار محصولات جدیدش یک عینک واقعیت افزوده معرفی کرد که قرار است به زودی به تولید انبوه برسد. به گفته شرکت چینی عینک هوشمند شیائومی به قدری قدرتمند می باشد که انگار از آینده آمده است.

عینک هوشمند شیائومی

نام رسمی این محصول جدید شیائومی Xiaomi Wireless AR Smart Glass Explorer Edition است. این عینک هوشمند شبیه به عینک آفتابی ترمیناتور با روکش نقره ای می باشد. عینک هوشمند شیائومی دارای یک جفت صفحه نمایش Micro OLED است که تصاویر فول اچ دی را با روشنایی 1200 نیت تولید می کند. در جلوی عینک Xiaomi AR سه دوربین قرار دارد که برای تصویربرداری از محیط استفاده می شود.

عینک هوشمند شیائومی
عینک هوشمند شیائومی

شیشه هوشمند AR بیسیم شیائومی دارای لنزهای الکتروکرومیک است که افراد می توانند هنگام استفاده از آن با فشار دادن یک دکمه صفحه عینک را سیاه کنند و بعد از اتمام فیلم یا بازی می توانند دکمه را مجدداً فشار دهند تا صفحه عینک به حالت اولیه بازگردد.عینک های AR موجود در بازار همگی دارای پوشش فیزیکی لنز هستند که بر روی عینک می چسبند اما شیائومی با ابداع تکنولوژی جدیدتر این پوشش فیزیکی را حذف کرده است. هرچند به ظاهر اندازه این عینک بزرگ می رسد اما وزن آن فقط 126 گرم می باشد که بسیار سبک است. شرکت Xiaomi علت سبک بودن گجت جدیدش را استفاده از مواد سبک مانند فیبر کربن و آلیاژ منیزیم بیان کرده است.

عینک واقعیت افزوده شیائومی
عینک واقعیت افزوده شیائومی

عینک های AR مدل Rokid Air و nReal Light رقیب شیائومی دارای یک نقص بزرگ می باشند که شرکت ابرقدرت چینی توانسته این نقص را برطرف کند. تمامی عینک های واقعیت افزوده نیاز به اتصال کابل دارند که می توانند بسیار دست و پا گیر باشند و مانع استفاده هنگام خواب شوند اما AR شیائومی نیازی به کابل یا هر نوع اتصال باسیم را ندارد و می شود در تمام حالت ها از آن استفاده کرد. در حال حاضر عینک شیائومی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزری بسیار پیشرفته تر نسبت به نمونه های مشابه می باشد. اکنون محصول معرفی شده شرکت چینی به صورت دمو می باشد و تنها برخی از خبرنگاران در نمایشگاه MWC 2023 اجازه تست آن را دارند. باید منتظر بمانیم تا شیائومی چه زمانی برای تولید و فروش این محصول جذاب خود انتخاب می کند.

مقایسه عینک هوشمند شیائومی با رقبا
مقایسه عینک هوشمند شیائومی با رقبا

عینک هوشمند شیائومی چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست این عینک کاملاً بیسیم است و از طریق لینک ارتباطی اختصاصی که ترکیبی از وای فای و بلوتوث است به تلفن هوشمند متصل می شود. شیائومی ادعا می کند سرعت وصل شدن این عینک با تلفن همراه فقط 50 میلی ثانیه زمان می برد اما برخی از منابع اعلام کردند زمان اتصال این محصول با گوشی کمتر از 50 میلی ثانیه بوده است که به نوبه خود بسیار سریع و حیرت انگیز می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار