Connect with us

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 8.1 را پایان می دهد

منتشر شده

در

عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8.1

مایکروسافت هشت سال پیش ویندوز 8 را با ظاهری بسیار متفاوت معرفی کرد و بعد از آن نسخه 8.1 را روانه بازار کرد. ظاهر این سیستم عامل از ویندوز فون الهام گرفته شد بود و بر عملکرد صفحه لمسی تأکید داشت. این سیستم عامل معرفی شده توسط مایکروسافت در مقابل ویندوز های 7 و XP چندان محبوب به نظر نمی آمد اما از زمان انتشار این ویندوز تا کنون میلیون ها نفر همچنان با ویندوز 8.1 کار می کنند. ویندوز 8.1 حدود 4.5 درصد از نصب ویندوز در سرار جهان را به خود اختصاص داده است که این آمار بسیار کمتر از ویندوزهای 11، 10 و 7 می باشد. مایکروسافت هنگام معرفی ویندوز 8 ادعا کرد منوی استارت را با صفحه استارت جایگزین کرده است که این تغییر زیاد موردپسند کاربران واقع نشد و در کنار تغییرات ظاهری مایکروسافت تلاش می کرد یک ویندوز جدیدی را ابداع کند اما به دلیل استقبال اندک مردم با شکست مواجه شد.

مهاجرت کاربران ویندوز 8.1

ویندوز 8.1 به زودی به چرخه فعالیت خود پایان می دهد، مایکروسافت به زودی به کاربرانی که هنوز از ویندوز 8.1 استفاده می کنند اعلان هایی را می دهد مبنی بر این که از سیستم عاملی که استفاده می کنند تا شش ماه دیگر پشتیبانی از آن را غیر فعال می کند اعلان های ارسالی از سوی مایکروسافت مشابه گذشته است که برای یادآوردی تاریخ پایان پشتیبانی ویندوز 7 می باشد. پیش از این مایکروسافت از بسیاری از برنامه های موجود در ویندوز 8.1 مانند Microsoft 365 پشتیبانی نمی کرد.

ویندوز 8.1 در 10 ژانویه 2023 به کار خود پایان می دهد، بعد از این تاریخ همچنان می توان از این ویندوز استفاده کرد اما به روزرسانی نرم افزاری و اصلاحات امنیتی برای این ویندوز دیگر منتشر نمی شود. مایکروسافت آخرین نسخه از به روزرسانی های امنیتی برای این سیستم عامل را در روز قبل از پایان کامل پشتیبانی منتشر خواهد کرد. مایکروسافت پس از پایان پشتیبانی رسمی، پشتیبانی فنی و دیگر به روزرسانی های نرم افزارها را ارائه نخواهد کرد.

ویندوز 8.1 مایکروسافت
ویندوز 8.1 مایکروسافت

ارتقا سیستم عامل مایکروسافت

به گفته مایکروسافت کاربران ویندوز 8.1 باید تصمیم بگیرند که آیا سیستم عامل خود را ارتقاء می دهند یا یک رایانه شخصی جدید خریداری کنند. مایکروسافت گفته است اکثر دستگاه های ویندوز 8.1 به دلیل الزامات سختگیرانه CPU حتی از ویندوز 11 پیشتیبانی نمی کنند.  بیشتر دستگاه های ویندوز 8.1 یا ویندوز 8 شرایط سخت افزاری برای ارتقاء به ویندوز 11 را برآورده نمی کنند. کاربران می توانند به عنوان جایگزین با نصب نسخه کامل نرم افزار به ویندوز 10 سیستم عامل خودشان ارتقاء دهند. با نصب ویندوز 10 مسیر به روزرسانی برای کاربران تا 14 اکتبر 2025 ادامه پیدا خواهد کرد همچنین مایکروسافت پیشنهاد کرده است که کاربران هرچه سریعتر ویندوز 11 را برروی رایانه شخصی فعلی (درصورت سازگاری) نصب کنند.

ویندوز 8.1 در سال 2013 به عنوان جانشین ویندوز 8 معرفی شد که برخی از مشکلات در این ویندوز را برطرف کرد. اما با انتشار به روزرسانی های مکرر از سوی مایکروسافت هرگز نتوانست دارندگان ویندوز 7 را متقاعد کند که سیستم عامل خودشان را ارتقاء دهند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار