مقالات آی تی

غیرفعال شدن برنامه zoom برای کاربران کروم بوک

Zoom یکی از برنامه های پرکاربرد گفت و گوی آنلاین می باشد که با استفاده از آن می توانید تماس تصویری برقرار کنید. از ویژگی های این نرم افزار اجرای کنفراس و جلسه های ویدئویی می باشد که در زمان شیوع کرونا بین دانش آموزان، دانشجویان  بسیار پراستفاده بود. برنامه زوم در نسخه های متفاوتی منتشر شده اما به تازگی اعلام شده این غول کنفراس ویدئویی قرار است برنامه ی خود را در کروم بوک ها غیرفعال کند.

غیرفعال شدن برنامه Zoom برای کروم بوک ها

در زمان شیوع کرونا برنامه های گفت و گوی آنلاین طرفداران زیادی نسبت به قبل پیدا کرده بودند. در این میان برنامه Zoom یکی از آن نرم افزارهای پرطرفدار نیز شناخته شد. گوگل بیان کرد قرار است کروم بوک ها به زودی دسترسی به برنامه Zoom را از دست بدهند. تا کنون این شرکت برای کاربران خود اعلان هایی را مبنی بر غیرفعال شدن این نرم افزار ارسال کرده است. گوگل اعلام کرده قرار است برنامه زوم را در آگوست 2020 در کروم بوک ها غیرفعال کند. از این پس کاربران از نسخه جدیدZoom  برای پیوستن به جلسات Chrome OS استفاده خواهند کرد.

برنامه Zoom برای کروم بوک ها
برنامه Zoom برای کروم بوک ها

چرا برنامه Zoom غیرفعال می شود؟

گوگل علت غیرفعال شدن زوم را این چنین بیان کرده که این برنامه براساس فناوری قدیمی ساخته شده است و ما معتقدیم این شرکت به سمت پیشرفت برنامه های وب می رود و دیگر نیازی به برنامه های کروم نیست و گوگل مردم را بیشتر به سمت نسخه وب (PWA) تشویق می کند. پیش از این گوگل در سال 2020 اعلام کرد قصد دارد تمام برنامه های کروم در تمام پلتفرم ها را حذف کند و پشتیبانی برای ویندوز، مک و لینوکس در سال 2021 به پایان رسید. برای برخی از کاربران همچنان برنامه قدیمی زوم در کروم بوک ها فعال است اما برای مدت محدودی این فعالیت ادامه خواهد داشت و در نهایت این نرم افزار در ماه آگوست متوقف خواهد شد.

برنامه زوم
برنامه زوم

چگونه برنامه Zoom را در کروم بوک ها باید اجرا کرد؟

سال 2021 زوم یک برنامه وب پیشرفته (PWA) را برای کروم بوک ها ارائه کرد. در زمان اولیه انتشار نسخه وب از برخی ویژگی ها در Chromebook پشتیبانی نمی کرد و در اجرای ویدئویی مشکلاتی را به همراه داشت اما در طول سال با انتشار چندین به روزرسانی مهم تمام عیب های خود را برطرف کرد.  نسخه پیشرفته زوم بدون توجه به نوع سیستم عاملی که از آن استفاده می کنید قابل اجرا می باشد. این روزها برنامه های وب پیشرفته کاملاً جامع و دارای ویژگی های بسیاری هستند، بنابراین اگر همچنان از برنامه زوم استفاده می کنید زمان آن رسیده است که برنامه PWA Zoom را امتحان کنید.

بعد از غیر فعال شدن برنامه زوم در کروم بوک کاربران می توانند از نسخه وب Zoom استفاده کنند. کاربران می توانند با استفاده از Chrome PWA به این برنامه دسترسی پیدا کنند. PWA برنامه وب پیشرو است که تجربه استفاده از وب سایت را به صورت اپلیکیشن برای افراد فراهم می کند. امکان نصب PWA برروی موبایل و رایانه نیز فراهم شده است.

برای دستری به برنامه Zoom در گوگل عبارت Zoom PWA را جستجو و بعد از فعال سازی از تمام امکانات این برنامه می توانید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا