Connect with us

فاز نخست “شبکه هوشمند مدارس” با مشارکت همراه اول افتتاح شد

منتشر شده

در

بهره برداری از فاز اول شبکه مدارس هوشمند با همکاری همراه اول

در گزارشی که شرکت ارتباطات سیار ایران منتشر کرد، فاز نخست “شبکه هوشمند مدارس(دانا)” عصر روز دوشنبه ١۴ مهرماه در آیین بهره ‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری با حضور رئیس ‌جمهور و به صورت نمادین در یکی از روستاهای کنارک استان سیستان و بلوچستان به افتتاح رسید و به این ترتیب بیش از ٧۶ هزار مدرسه شهری و روستایی از مناطق دور افتاده کشور، به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. اجرای این طرح ملی که با تلاش گروه مخابرات و همراه اول صورت گرفت، ۶٢٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت متصل شدند. در حال حاضر بیش از 80 درصد مدارس کشور از این طرح بهره مند شده اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش مهمی از توان وزارت ارتباطات در مسیر تحقق عدالت ارتباطی صرف شد، اظهار کردند که تا به امروز حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن ‌همراه و ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه ملی و تجهیزات شبکه مرتبط اطلاعات دسترسی دارند.

دانا شبکه هوشمند مدارس

لیست قیمت مودم

دسترسی همگانی دانش آموزان به اینترنت رایگان

آقای آذری جهرمی با اشاره به اینکه تلاش این وزارتخانه این است که میزان دسترسی تا پایان کار این دولت به ١٠٠ درصد برای روستاهای بالای ٢٠ خانوار برسد و با تشکر از شرکت های اپراتور مجری این پروژه عنوان کرد که با توجه به دستور مستقیم رئیس‌ جمهور، پیگیر آماده کردن زیرساخت ‌های تحقق عدالت آموزشی در دوران کرونا با فراگیری آموزش الکترونیکی بودیم که بر این اساس توانستیم برای ١٣ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، چهار میلیون دانشجو و ١٠٠ هزار استاد امکان دسترسی به اینترنت رایگان را ایجاد کنیم. بر اساس این گزارش، با اتصال ٧۶ هزار مدرسه دیگر به شبکه هوشمند مدارس، میزان اتصال به “شبکه هوشمند مدارس (دانا)” به ٩۴ درصد رسید که گروه “مخابرات و همراه اول” در برقراری اتصال ٢۴۴٣١ مدرسه روستایی و ٣٨٣٣٣ مدرسه شهرهای دور افتاده به اینترنت پرسرعت و مودم، در فاز نخست این پروژه ملی نقش‌ اصلی را ایفا کرده است.

دسترسی همگانی دانش آموزان به اینترنت رایگان

همراه اول رتبه نخست گسترش پلتفرم آموزشی شاد

در این خصوص لازم به ذکر است که پیش از این نیز همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود با طراحی و پیاده‌ سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) نقش اصلی را در فراگیری آموزش مجازی در کشور ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانش‌آموزان در میان بحران کرونا کمک کرده بود. در حال حاضر بیش از ١١ میلیون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده ‌اند و در حال استفاده از خدمات این پلتفرم گسترده هستند.

همراه اول رتبه نخست گسترش پلتفرم آموزشی شاد

در گزارش دیگری که چند روز پیش منتشر شد مدیرعامل همراه اول اعلام کرده بود که 4512 مدرسه توسط اپراتور همراه اول به اینترنت پرسرعت تجهیز شده اند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. زینب صادقی

    اکتبر 13, 2020 در 1:53 ب.ظ

    فرزند من هم در شاد عضو شده است و از کلاس ها استفاده می کند اما متاسفانه سرعت و کیفیت خوبی ندارند و علاوه بر اینترنت باید به فکر آموزش آموزگاران برای تدریس مجازی باشیم، چرا که درصد بالایی از آنها نحوه آن را نمی دانند و حتی کلمات مورد استفاده در این فضا را نمی توانند درست بکار بگیرند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار