Connect with us

قابلیت اینستاگرام برای کنترل زمان فضای مجازی

منتشر شده

در

قابلیت جدید اینستاگرام برای کنترل زمان در فضای مجازی

اینستاگرام قرار است این هفته قابلیت جدیدی را رونمایی کند که در آن کنترل زمان صرف شده در فضای مجازی راحت تر صورت پذیرد. استفاده از فضای مجازی و پلتفرم های مختلف برای سرگرمی تقریبا اجتناب ناپذیر است. اما صرف کردن وقت بیش از حد در این فضاها، علاوه بر از دست دادن زمان، باعث می شود میزان رضایت فردی ما از کیفیت زندگی کاهش پیدا کند. طرحی که در حال حاضر آدام موسری مدیر اینتساگرام آن را معرفی کرده است با نام Take a Break شناخته خواهد شد. به این معنی که به خودتان یک زمان استراحت بدهید و دست از اسکرول کردن صفحه بردارید. پیش از این اگر شما قصد داشتید برای مدتی صفحه کاربری خود را در اینستاگرام غیرفعال کنید، یکی از دلایلی که برای اینکار قابل ذکر بود همین احتیاج به یک زمان استراحت بود. اما حالا اینستاگرام این قابلیت را به شما نزدیک تر کرده است.

تست قابلیت زمان استراحت در اینستاگرام

لیست قیمت گوشی موبایل

قابلیت Take a Break در اینستاگرام چطور کار می کند؟

برای اغلب ما اتفاق افتاده که برای مشاهده یک پیام، یا چک کردن اینستاگرام برای چند دقیقه وارد برنامه می شویم اما وقتی به خودمان می آییم که ساعت یا ساعاتی را در این فضا چرخیده ایم و حتی متوجه گذر زمان هم نشده ایم. قابلیت “زمان استراحت” در اینستاگرام به این شکل است که بعد از 10، 20 یا 30 دقیقه برنامه به شما یک یادآور نشان می دهد که به خودت یک زمان استراحت بده. این زمان ها را خود کاربر می تواند تنظیم کند. به این صورت بیش از آنچه برنامه ریزی کرده بودید زمان خود را در این فضا صرف نخواهید کرد.

ضمن اینکه این قابلیت کاملا اختیاری می باشد. این قابلیت ها در گوشی موبایل مدل اندرویدی و گوشی موبایل آیفون با برنامه های پیش فرض وجود داشت اما گاهی اعمال آن بر روی یک برنامه خاص، کنترل بیشتری می خواهد. در این قابلیت بعد از زمان ای اعلام شده یک پیام بر روی صفحه نمایش داده می شود و کاربر با زدن بر روی آن می تواند تایید کد که از برنامه خارج می شود، هرچند عکس آن هم امکان دارد!

قابلیت Take a Break در اینستاگرام چطور کار می کند

هدف استفاده از قابلیت زمان استراحت در اینستاگرام

آدام موسری تاکید داشته  که افزودن چنین آپشن هایی به اینستاگرام در راستای وعده هایی است که برای اصلاح استفاده از این پلتفرم داده بوده است. اما از طرفی گفته می شود که این اهداف برای افزایش در آمد زایی مالی اینستاگرام خواهد بود. این قابلیت که در متا (فیسبوک)  هم همزمان اجرا می شود، به دلیل اتهامات زیادی است که به این دو پلتفرم برای جذب بیش از حد مخاطبان و عدم مراقبت از سلامت روان آنها، زده شده بود.

هدف استفاده از قابلیت زمان استراحت در اینستاگرام

اینستاگرام در چند هفته اخیر قابلیت های متعددی را به روز رسانی کرد که از مهم ترین آنها می توان به افزودن حق اشتراک برای تولیدکننده های محتوا اشاره کرد. این افراد می توانند با تهیه سرویس حق اشتراک به نوع جدیدی از درآمد زایی برسند. اضافه شدن قابلیت استوری های انحصاری و اضافه کردن استیکرهای شخصی هم از دیگر روش های جدید اینستاگرام برای کسب درآمد است.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار