Connect with us

قابلیت باز شدن قفل آیفون با اپل واچ در iOS 14.5

منتشر شده

در

قابلیت باز شدن قفل آیفون با اپل واچ در iOS 14.5

اپل قابلیت باز شدن قفل آیفون با اپل واچ در iOS 14.5 را ایجاد کرده است. شرکت اپل نسخه بتای سیستم‌ عامل آی او اس ۱۴.۵ را آماده عرضه کرده و این ورژن جدید قابلیت ها و بهبود های زیادی خواهد داشت. یکی از مهم‌ ترین قابلیت‌ های نسخه 14.5 سیستم عامل iOS باز کردن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ است.

اپل در توضیح ویژگی های نسخه 14.5 سیستم عامل iOS  در مورد این قابلیت توضیح داد که بسیاری از کاربران از زمان شیوع ویروس کرونا با چالشی در خصوص باز کردن قفل آیفون از طریق فیس آیدی در زمان پوشیدن ماسک روی صورت مواجه هستند. تعداد زیادی از کاربران نیز اعلام کرده ‌اند که ماسک باعث شده تا فیس آیدی گوشی آیفون آنها، قادر به تشخیص چهره فرد نباشد و یا عملکرد درستی نداشته باشد.

باز کردن قفل آیفون در حال استفاده از ماسک

لیست قیمت اپل واچ

رفع نقص عدم تشخیص چهره با ماسک در نسخه 14.5 سیستم عامل iOS

حالا اما شرکت اپل برای توسعه سیستم عامل آی او اس ۱۴.۵ این قابلیت را به کاربران ارائه می دهد که با استفاده از فیس آیدی و اپل واچ به صورت هم ‌زمان قفل دیوایس ها را در زمان استفاده از ماسک باز کنند. زمانی که کاربر در حال استفاده از ماسک، قصد استفاده از گوشی آیفون خود را دارد باید به صورت هم ‌زمان از سیستم احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره در کنار ساعت هوشمند خود نیز استفاده نماید.

در حقیقت فیس آیدی بخشی از صورت را اسکن می‌کند و از طرف دیگر ارتباط خود با ساعت هوشمند اپل را نیز چک می‌کند. در صورت نزدیک بودن ساعت هوشمند و تائید هویت کاربر در ساعت، قفل دستگاه باز خواهد شد و یک ویبره هپتیک از اپل واچ به مچ دست کاربر انتقال داده می ‌شود. این ویبره همراه با یک نوتیفیکیشن که روی اپل واچ ظاهر می شود، باز شدن قفل را به اطلاع کاربر خواهد رسید.

رفع نقص عدم تشخیص چهره با ماسک در نسخه 14.5 سیستم عامل iOS

اعمال تنظیمات دلخواه برای باز کردن قفل آیفون در iOS 14.5

همچنین کاربران می ‌توانند انتخاب کنند که قفل آیفون در زمان آنلاک بودن اپل واچ باز شود یا برای هر بار باز شدن از آنها رمز درخواست شود. علاوه بر این، کاربران می ‌توانند آیفون را از طریق اپل واچ نیز قفل کنند و در صورت احساس خطر، دسترسی به اطلاعات آیفون را محدود کنند. بررسی‌ های اولیه نشان داده که این قابلیت صرفاً برای باز کردن قفل گوشی آیفون استفاده می ‌شود و کاربران امکان احراز هویت از طریق آن را برای خرید های نرم افزارهای ارائه شده در اپ استور و پرداخت از سرویس Apple Pay نخواهند داشت.

اعمال تنظیمات دلخواه برای باز کردن قفل آیفون در iOS 14.5

برای استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند آپدیت جدید سیستم‌ iOS 14.5 را پس از عرضه به صورت نهایی برای دستگاه‌ های پشتیبانی شده خود دریافت کنند و با به روز رسانی هم‌ زمان اپل واچ، از آن استفاده نمایند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. هدیه

    فوریه 7, 2021 در 9:58 ق.ظ

    من اپل ندارم و نمیدونم ولی برام جالبه که اگه تشخیص چهره انجام نشده و تایید نکنه مثل اندروید به قسمت وارد کردن پسورد وارد نمیشه؟ که با پسورد زدن رمز باز بشه، باتوجه به این متن ادم احساس مکنه که قفل گوشی اپل مخصوصا iOS 14.5 خیلی سفت و سخت هست اما پس این گوشی دزدا چیکار میکن که باز میکنن و اوکی میشه هرچند ریجستری هم هست اما برای عدم سرقت پسورد ان گوشی اوکیه؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار