Connect with us

قیمت پلی استیشن 5 و تاریخ عرضه آن مشخص شد

منتشر شده

در

قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 مشخص شد

بر اساس گزارشی که به طور رسمی منتشر شده است تاریخ عرضه Play Station 5 و قیمت آن اعلام گردید. بالاخره پس از مدت ها انتظار سونی اعلام کرد که نسل جدید پلی استیشن به زودی وارد بازار خواهد شد. در چند ماه گذشته از طریق اطلاعات رسمی و همینطور شایعاتی که منتشر شد، علاقمندان با قابلیت های منحصر به فرد PS5 مانند سرعت بارگزاری بسیار سریع و بازی های متنوع آن آشنا شدند. سونی پلی استیشن را در دو مدل معمولی و مدل دیجیتال و در ماه نوامبر سال جاری عرضه خواهد کرد. وقت آن است که گیمر ها و علاقمندان به پلی استیشن با دنیای هیجان انگیز پی اس 5 روبرو شوند. به زودی فروش رسمی Play Station 5 آغاز خواهد شد.

لیست قیمت پلی استیشن

لیست قیمت پلی استیشن

قیمت Play Station 5 و تاریخ فروش رسمی آن

سونی دو تاریخ برای عرضه پلی استیشن 5 در نظر گرفته است. اولین تاریخ عرضه آن در روز 12 نوامبر 2020 خواهد بود و بازار اصلی آن آمریکا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی و مکزیک است. پس از آن در تاریخ 19 نوامبر عرضه رسمی این کنسول بازی در کشورهای دیگر صورت خواهد گرفت اما هنوز تاریخ عرضه آن در چین اعلام نشده است. قیمتی که سونی برای مدل معمولی پلی استیشن 5 اعلام کرده 499 دلار و برای نسخه دیجیتال آن 399 دلار است.

قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5

تفاوت نسخه دیجیتال و نسخه معمولی پلی استیشن 5

نسخه دیجیتال پی اس 5، Ultra HD Blu-ray  و در واقع فاقد دیسک درایو است. همانطور که از اسم آن بر می آید PS5 Digital Edition نسخه کاملا دیجیتال پلی استیشن است. در نسخه بدون دیسک درایو یا همان نسخه دیجیتال، کابر تمام بازی ها را به صورت آنلاین دریافت می کند و یا اطلاعات را بر روی حافظه وارد کرده و به صورت مستقیم آن ها را نصب می کند. می توان گفت دو نسخه معمولی و دیجیتال پلی استیشن 5 هیچ تفاوت سخت افزاری با هم ندارد. از لحاظ ظاهری هم نسخه معمولی به خاطر دارا بودن دیسک درایو یک برآمدگی در کنار خود دارد که در نسخه دیجیتال این برآمدگی وجود ندارد و غیر ازآن تمامی جزئیات ظاهری آنها نیز به هم شبیه هستند. پس هر کدام از دو نسخه پلی استیشن را که خریداری کنید می توانید از کیفیت یکسانی از لحاظ کیفیت تصاویر، گرافیک 4K، قدرت بالای SSD، و بارگیری سریع اطلاعات بهره ببرید. علاوه بر اینکه تمام بازی هایی که در نسخه های قبلی پلی استیشن سونی وجود داشت بر روی این نسخه هم قابل اجرا خواهند بود سونی چند بازی جدید دیگر را نیز همزمان با عرضه پی اس 5 به گیمرها معرفی کرده:

  • Devil May Cry 5 Special Edition (Capcom)
  • Final Fantasy XVI (Square Enix)
  • Five Nights at Freddy’s Security Breach (Steel Wool Studios and Scott Games)
  • Hogwarts Legacy (Warner Bros. Games)
  • New God of War title (Santa Monica Studio)

عناوین جدید بازی ها به همراه نسخه های جدیدی از بازی های قدیمی تر و پر طرفدار پلی استیشن عرضه خواهند شد. از جمله نسخه های جدید بازی های پلی استیشن می توان به Call Of Duty Black Ops: Cold War، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و ِDemon’s Soul اشاره کرد.

تفاوت نسخه دیجیتال و نسخه معمولی پلی استیشن 5

همچنین سونی اعلام کرده است مشترکانی که سرویس پلی استیشن پلاس را تهیه می کنند می توانند مجموعه ای از بازی های پلی استیشن 4 را نیز به طور رایگان در اختیار داشته باشند. این مجموعه که با نام کلکسیون پلی استیشن پلاس معرف شده است به صورت نسخه دانلودی برای تمام کاربران پلی استیشن پلاس و بر روی پی اس 5 در دسترس خواهد بود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. لیلا فرهادی

    سپتامبر 20, 2020 در 5:20 ب.ظ

    برای بازی با PS5 فقط باید یه تلویزیون خیلی گنده داشته باشی و تنها باشی و یه عالمه خوراکی هم کنارت باشه،

    • بنیامین جون

      سپتامبر 30, 2020 در 2:20 ب.ظ

      وااااااای چه حال میده بازی با پلی استیشن اون موقع

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار