کنسول بازی

نمایشگاه E3 به طور رسمی لغو شد

برپایی نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ (E3) سال ۲۰۲۲ رسماً لغو شد. علت لغوشدن نمایشگاه ادامه یافتن همه گیری ویروس کوید ۱۹ اعلام شده است.

لغو نمایشگاه E3

اوایل ماه جاری بالاخره اخبار ضد و نقیضی که به گوش میرسید، تأیید شد و امسال نمایشگاه E3 برگزار نمیشود. E3 هر سال در ماه ژوئن و در مرکز همایش های لس آنجلس آمریکا برگزار میشود. این نمایشگاه یک نمایشگاه بازرگانی برای صنعت بازی های ویدیویی به حساب می آید که اکثر کمپانی ها از این نمایشگاه برای معرفی و تبلیغ محصولات جدیدشان استفاده میکنند. این نمایشگاه از اهمیت خیلی زیادی در صنعت بازی های ویدیویی برخوردار است. این رویداد در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به خاطر همه گیری کوید ۱۹ به صورت دیجیتال برگزار شده بود، اما امسال تصمیم بر این شد که به کل لغو شود.

لغو نمایشگاه بازی های دیجیتال
لغو نمایشگاه بازی های دیجیتال

رویدادهای ایکس باکس و بتسدا

به دلیل اهمیتی که E3 در معرفی بازی ها و برگزاری رویدادها دارد، تصمیم بر این شده است که رویدادهای کوچکتر و جدایی در قالب کنفرانس های خبری برای معرفی بازی ها تدارک دیده شود. تا اینجای کار ایکس باکس از شرکت مایکروسافت و بتسدا سافت ورکز (Bethesda) که ناشر و سازنده ی بازی های ویدیویی است، به همین زودی برنامه ی رویدادهایشان را اعلام کرده اند.

اعلام برنامه های سازنده های بازی ویدیویی
اعلام برنامه های سازنده های بازی ویدیویی

جایگزینی E3 با جشنواره تابستانی

امسال اما فرصت خوبی برای Summer Game Fest است که خودی نشان بدهد و بار برگزاری رویدادهای بازی را به دوش بکشد. از زمان آغاز همه گیری کوید ۱۹ این جشنواره ی تابستانی بازی های ویدیویی توانسته است به خوبی رویدادهای آنلاین را بدون هیچ مشکلی برگزار کند. از آن جهت که امسال بازی های بیشتری برای تابستان عرضه میشوند و خبری از رویداد E3 به صورت آنلاین نیست، این جشنواره تصمیم گرفته است به نحو احسن کار را پیش ببرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

جایگزینی E3 با جشنواره تابستانی
جایگزینی E3 با جشنواره تابستانی

علت و زمان برگزاری رویداد ایکس باکس و بتسدا

علت اینکه ایکس باکس و بتسدا باهم قرار است رویدادشان را برگزار کنند، این است که مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ این شرکت بازی سازی را خرید و برای همین این دو کمپانی برگزاری رویدادهایشان را جدا نکرده اند. از روز یکشنبه ۱۲ ژوئن رویدادهای ایکس باکس و بتسدا در جشنواره ی بازی های تابستانی شروع میشوند. شرکت مایکروسافت مدت زمان این رویدادها را اعلام نکرده است، ولی رئیس بخش بازرگانی مایکروسافت در توییتر اعلام کرده است که حدود ۹۰ دقیقه به طول می انجامد ولی ممکن است زمانش بیشتر یا کمتر شود.

زمان برگزاری رویداد ایکس باکس و بتسدا
زمان برگزاری رویداد ایکس باکس و بتسدا

در سال ۲۰۲۱ مدت زمان برگزاری رویداد ایکس باکس و بتسدا یک ساعت و ۲۵ دقیقه بود. شرکت کنسول بازی مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در این رویدادها قرار است عناوین تازه و بینظیری از استودیوهای بازی ایکس باکس و بتسدا و استودیوهای دیگرش رونمایی شود. در کنارش به روز رسانی های جدید ایکس باکس گیم پس را نیز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا