Connect with us

باتری گوشی موبایل گرافن جایگزین باتری های لیتیومی خواهد شد

منتشر شده

در

باتری گوشی موبایل گرافن جایگزین باتری های لیتیومی خواهد شد

فراگیر شدن گوشی موبایل در جوامع انسانی سبب شده است که بیشتر مردم از گوشی موبایل هوشمند برای ارتباط برقرار کردن با سایر افراد، گشت و گذار در اینترنت، تماس های اینترنتی و مطالعه کردن استفاده کنند. اما یکی از معایب تلفن های هوشمند تمام شدن شارژ باتری آنها می باشد که آن هم زمان زیادی می طلبد تا مجدد باتری این اسمارت فون ها شارژ شود. و بیشتر تلفن های همراه هوشمند حداکثر 24 ساعت قابلیت استفاده از باتری را در شرایط استفاده روزمره دارند. در ادامه بااخبار آی تیو فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

باتری گوشی موبایل

لیست قیمت باتری گوشی موبایل

یکی از قابلیت هایی که سبب می شود برخی از تلفن های هوشمند در بازار موبایل محبوب شوند شارژ شدن سریع آنها می باشد به طوری که هر تلفن هوشمندی بتواند در مدت کوتاه تری شارژ شود می تواند خریداران زیادی را جذب خود کند. در همین راستا کمپانی سامسونگ تصمیم دارد یکباتری گوشی موبایلگرافن تولید کند، به طوری که هم ظرفیت بیشتری نسبت به باتری های فعلی داشته باشد و هم بتواند 5 برابر سریع تر شارژ شود.

باتری موبایل

گرافن ساختار دو بعدی از یک لایه منفرد شبکه لانه زنبوری کربنی بوده و به علت داشتن خواص فوق ‌العاده در رسانندگی الکتریکی و رسانندگی گرمایی، چگالی بالا و تحرک پذیری حامل‌ های بار، رسانندگی اپتیکی و خواص مکانیکی به ماده‌ای منحصر به فرد تبدیل شده است.

باتری گوشی موبایل گرافن

لازم به ذکر است گرافن به عنوان یک ماده جدید و به روز برای جایگزینی با باتری های لیتیوم یون در نظر گرفته شده است همچنین کمپانی سامسونگ در طی تحقیقات انجام شده توانست از گرافن به عنوان جایگزین باتری های لیتیوم یون استفاده کند و موفق شد تا سرعت شارژگوشی موبایلها را از این طریق افزایش دهد.

باتری گوشی موبایل سامسونگ

طبق اعلام محقیقن شرکت Samsungباتری گرافنمی تواند در 12 دقیقه به طور کامل شارژ شود و در دما 60 درجه سانتیگراد نیز مقاوم خواهد بود، علاوه بر این قادر است در اتومبیل های الکتریکی نیز به کار گرفته شود. اما به طور کلی زمان آغاز تولید انبوه این فناوری هنوز توسط سامسونگ اعلام نشده است.

ویرایش خبر : واحد تولید محتوای دیجیتال ( گروهآی تی بازار)

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد باتری گوشی موبایل سامسونگ برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

2 دیدگاه

  1. Qasem

    اکتبر 28, 2018 در 4:46 ب.ظ

    عالی هزاران لاییک????

  2. سیامک

    نوامبر 29, 2017 در 10:59 ق.ظ

    خبرتون کاملا جدید و جالب بود امیدوارم هر چه زودتر این فناوری توسعه پیدا کنه و همه گوشی موبایل ها به باتری گرافن مجهز بشن لاااایک

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار