Connect with us

مادربرد های مبتنی بر چیپست AMD B450 معرفی شدند

منتشر شده

در

مادربرد های مبتنی بر چیپست AMD B450 معرفی شدند

پس از مدت ها چشم انتظاری بالاخره مادربرد های مبتنی برچیپست AMD B450 توسط کمپانی های ایسوس، ازراک و گیگابایت به زودی به بازار قطعات کامپیوتر عرضه خواهند شد. چیپست B450 از نظر کارایی شبیه به تراشه B350 است با این تفاوت که B450 دارای قابلیت اورکلاک و پشتیبانی از فناوری ارتقای فرکانس (XFR 2.0) نیز می باشد. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

چیپست AMD B450

لیست قیمت پردازنده

طبق ویژگی های اعلام شده توان حرارتی چیپست ای ام دی B450 برابر با 2 وات بوده و همانند تراشه AMD X470 از مدار مسیر یابی حافظه و تغذیه VRM استفاده می کند، همچنین از نسل دوم پردازنده Ryzen 2000 پشتیبانی خواهد کرد. این مین برد ها نیز به یک رابط SSD M.2 NVME مجهز شده اند ولی پشتیبانی از SLI در آنها وجود ندارد.

تفاوت چیپست ای ام دی B450 با X470 :

تفاوت این دو چیپست، عدم پشتیبانی B450 از تقسیط خطوط ارتباطی PCIe به منظور پشتیبانی از فناوری SLI است. تعداد کمتر درگاه‌ های USB 3.1 نسل اول دومین تفاوت آنها می باشد، که از 6 به 2 درگاه کاهش یافته است. تفاوت دیگر این دو تراشه به تعداد درگاه ‌های SATA 3.0 مربوط می ‌شود که تعداد آن نصف شده و B450 مستقیماً 2 درگاه SATA با پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه تأمین می ‌کند. همچنین تعداد درگاه‌ های SATA EXPRES قابل پیاده سازی نیز یک عدد می باشد.

چیپست ای ام دی

تفاوت اصلی چیپست B450  با X470 به خطوط ارتباطی PCIe همه منظوره منشعب از چیپست مرتبط می‌ شود که از 8 به 6 خط ارتباطی کاهش یافته است. کاهش تعداد خطوط ارتباطی PCIe بر قابلیت‌ های مادربردها، به ویژه درگاه‌ ها و شکاف ‌های ارتباطی پرسرعت تأثیر می ‌گذارد.

چیپست ای ام دی B450

مادربرد های مبتنی بر چیپست AMD B450 دارای 4 اسلات خواهند بود و برای پشتیبانی از اسلات های PCIe 3.0 فقط به پردازنده ها متکی می باشند. قیمت این مادربرد ها نیز در بازار قطعات کامپیوتر حدود 80 تا 90 یورو اعلام شده است. مادربرد ایسوس Prime B450M-A اولین مین برد مجهز بر چیپست AMD B450 می باشد که هم اکنون توسط کمپانی ASUS عرضه شده است.

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد چیپست ای ام دی برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

ا دیدگاه

  1. رضا

    جولای 8, 2018 در 10:43 ق.ظ

    مادربرد ایسوس Prime B450M-A نسبت به مین بردهای دیگه چه قابلیت هایی داره؟ کاش اطلاعات بیشتری از این مادربرد تو خبر درج می کردین.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار