Connect with us

مانیتورهای گیمینگ Odyssey با پنل تخت رونمایی شدند

منتشر شده

در

مانیتورهای گیمینگ Odyssey با پنل تخت رونمایی شدند

مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ به تازگی توسط این شرکت رونمایی شدند. این مانتیور ها که از لحاظ ظاهری جذابیت زیادی دارند و از پنل تخت برخوردارند از ویژگی های فنی خوبی هم پشتیبانی می کنند. هرچند سامسونگ این روزها به خاظر گوشی های موبایلی که تولید می کند معروف است، اما این شرکت فعال در زمینه های دیگری نیز تولیداتی دارد.

این تولیدات که از کیفیت بالایی نیز برخوردارند شامل مانیتور کامپیوتر هم می شوند و سری مانیتور گیمینگ این برند نیز جایگاه خوبی در بازار  دارد. مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey در سه مدل 24، 27 و 28 اینچ رونمایی شدند که شامل یک مدل اقتصادی و دو مدل برتر هستند. این مانیتورها از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما از لحاظ کیفیت پنل، رفرش ریت تصویر، اندازه و قابلیت ‌های دیگری با یکدیگر تفاوت دارند که آنها را بررسی خواهیم کرد.

مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 با پنل تخت

لیست قیمت ال سی دی و ال ای دی کامپیوتر

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G30A

مدل اقتصادی سری اودیسه سامسونگ G30A نام دارد. این مانیتور سامسونگ در دو مدل با اندازه‌ نمایشگر ۲۷ و ۲۴ اینچ در دسترس قرار می‌ گیرد. این عرضه به این خاطر است که گیمرهایی با بودجه‌ محدودتر هم بتوانند به نمایشگرهایی در ابعاد بزرگ ‌تر دسترسی داشته باشند. هرچند این مدل از لحاظ کیفیت کمی ضعیف تر از دو مدل دیگر است. هر دو مدل این مانیتور جی 30 آ دارای پنلی از جنس VA هستند و وضوح تصویر در آنها ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است. نرخ تازه ‌سازی یا رفرش ریت تصویر هم در در این مدل و در هر دو اندازه ۱۴۴ هرتز است.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G30A

در این مانیتور از قابلیت HDR خبری نیست.  بیشینه‌ روشنایی این مدل به ۲۵۰ نیت می ‌رسد. بنابراین نباید انتظار یک مانیتور فوق ‌العاده را داشت. مانیتور گیمینگ G30A از فناوری FreeSync Premium پشتیبانی می‌ کند. هرچند به این معنا نیست که این مانیتور با گرافیک ‌های انویدیا کار نمی ‌کند، بلکه فقط از یک سری پردازش‌ هایی که قرار بود برای بهبود کیفیت تصاویر آنها انجام شود، در این مانیتور خبری نیست. اما با اتصال آن به گرافیک AMD مشکل خاصی نخواهید داشت و می ‌توان تجربه ‌لذت ‌بخش ‌تری داشت. از لحاظ پورت ‌ها و اتصالات، هم تنوع کمتری نسبت به دو مدل دیگر دیده می‌ شود. یک پورت DisplayPort 1.2 و یک پورت HDMI 1.4 در این مدل قرار گرفته اند.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G50A

مدل دوم مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ G50A است که مدل میان‌ رده از این سری محسوب می شود. این مدل نمایشگر ۲۷ اینچی  دارد که با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ و پنلی از جنس IPS که رفرش ریت تصویر در آن به ۱۶۵ هرتز می ‌رسد. از این جهت این مانیتور یک مانیتور قدرتمند محسوب می شود. از قابلیت ‌های خوب G50A می ‌توان به پشتیبانی آن از استاندارد HDR10 و FreeSync Premium و همچنین G-SYNC اشاره کرد. همچنین میزان روشنایی متوسط در این مانیتور به ۳۵۰ نیت می ‌رسد که عدد قابل قبولی به حساب می ‌آید. در بخش اتصالات هم شاهد یک پورت DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 خواهیم بود.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G50A

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G70A

این مانیتور پرقدرت ترین مانیتور سامسونگ از سری اودیسه به حساب می ‌آید که نمایشگر ۲۸ اینچ دارد.  وضوح تصویر در این مدل به ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ می‌ رسد  نوع پنل به کار رفته در این مانیتور IPS بوده و از نرخ تازه ‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز بهره می ‌برد. میزان روشنایی حداکثری پنل هم به ۴۰۰ نیت می ‌رسد. همچنین این مدل از استاندارد VESA DisplayHDR 400، قابلیت‌ هایی نظیر AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-SYNC هم در این مانیتور به صورت کامل پشتیبانی می ‌شود.

در بخش پورت‌ها و اتصالات هم G70A کامل است و به یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 مجهز می باشد. دو پورت HDMI که در این مانیتور تعبیه شده ‌اند، این اجازه را به کاربران می‌ دهند تا کنسول بازی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را نیز بتوان به آن متصل کرد چون این دو کنسول برای اینکه خروجی 4K ارسال کنند، باید به مانیتورهایی با پورت HDMI 2.1 متصل شوند. در این مانیتور از قابلیت +Auto Source Switch  پشتیبانی می ‌شود به این معنی که به آن این اجازه را می‌ دهد تا به صورت خودکار روشن شده و در صورتی که دستگاه متصل به آن روشن باشد، به آن سوییچ کند.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل G70A

هم G70A و هم G50A از مانیتورهای گیمینگ سری Odysseys سامسونگ از قابلیت‌ های خوب و مشترکی بهره می ‌برند که از جمله مهم ‌ترین آنها می ‌توان به تصویر در تصویر و تصویر با تصویر (Picture-by-Picture، استفاده از دو مانیتور)، حالت کاهش تاخیر ورودی، رابط کاربری Super Arena Gaming، دید فوق عریض گیمینگ، نورپردازی CoreSync و زمان پاسخ ‌دهی ۱ میلی ثانیه اشاره کرد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. مهرزاد

    ژوئن 26, 2021 در 11:58 ق.ظ

    برای گیم بهترین مانیتور رو هم که داشته باشی اگه یه پردازنده و کارت گرافیک قوی نداشته باشی، یه قرون بدرد نمیخوره،

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار