مقالات آی تی

محصولات و به روز رسانی های جدید اپل در WWDC 2023

زمان آن رسیده است که اپل مراسم بزرگ WWDC 2023 برگزار کند و با محصولات جدید خود در مقابل دیگر شرکت های تکنولوژی قدرت نمایی کند. مراسم WWDC در اپل پارک به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و در این مراسم شرکت اپل به معرفی محصول انقلابی خود یعنی هدست هوشمند پرداخته و در کنار آن ظریف ترین مک بوک جهان را معرفی کرده است. همچنین در این مراسم اپل ویژگی های جدید و بهبود یافته سیستم عامل های خود را معرفی کرد.

هدست Vision Pro

بعد از مدت ها انتظارها به پایان رسید و شرکت اپل از محصول جدید خود رونمایی کرد. هدست جدید اپل Vision Pro نام دارد که ظاهر آن متفاوت نسبت به دیگر هدست های تولید شده می باشد. نکته جالب در مورد هدست Vision Pro این است که بدون کنترلر است و کاربران می توانند برنامه ها و موارد دیگر را با استفاده از حرکات انگشتان خود کنترل و هدایت کنند. همچنین این هدست از لوازم جانبی بلوتوث از جمله Magic Keyboard و Magic Trackpad پشتیبانی می کند و حتی افراد می توانند مک خود را برای استفاده از آن به هدست متصل کنند. هرچند اپل هدست Vision Pro خود را در سخنرانی WWDC23 معرفی کرده است اما تا اوایل سال 2024 این محصول برای خرید در دسترس نخواهد بود. گمانه زنی ها نشان می دهد که اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه یک نسخه نسبتاً مقرون به صرفه  از این هدست در آینده است، زیرا در حال حاضر قیمت Vision Pro حدود 3499 دلار می باشد.

معرفی هدستVision Pro اپل
معرفی هدستVision Pro اپل

MacBook Air 15-inch ظریف ترین مک بوک تاریخ

اکنون اپل باریک ترین مک بوک 15 اینچی جهان را نیز معرفی کرد. MacBook Air 15-inch اینچی با ضخامت تنها 15 میلی متر قرار است وارد بازار جهانی شود. ضخامت این مک بوک تقریباً به اندازه برخی از گوشی های هوشمند می باشد. مک بوک ایر 15 اینچی دارای چیپست M2 است و طبق شایعات از M3 پشتیبانی نمی کند. مک بوک ایر جدید دارای طول عمر باتری شگفت انگیز 18 ساعت می باشد. با کمال تعجب قیمت مدل 15 اینچی مک بوک از 1299 دلار شروع می شود. این قیمت بسیار باورنکردنی است و بسیار ارزان تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. اپل پیش خرید  MacBook Air را برای کاربران فعال کرده است و بعد از گذشت یک هفته این محصول بدست مشتریان خواهد رسید.

معرفی مک بوک ایر 15 اینچی اپل
معرفی مک بوک ایر 15 اینچی اپل

Mac Pro قدرتمندترین مک بوک

مک پرو ممکن است در ظاهر متفاوتر از مدل قبلی خود به نظر نرسد اما در داخل پردازنده Xeon اینتل و گرافیک Radeon Pro AMD از بین رفته و به جای آن ها یک تراشه جدید به نام M2 Ultra قرار گرفته است. این همان تراشه مک استودیوی جدید است با یک سی پی یو 24 هسته ای و پردازنده گرافیکی 26 هسته. اپل وعده داده است که این محصول سه برابر سریع تر از مک پرو اینتل خواهد بود. مک پرو از 6999 دلار شروع می شود و از امروز برای پیش خرید در فروشگاه های اپل آماده است و در تاریخ 23 خرداد در اختیار کاربران خواهد گرفت.

معرفی مک پرو اپل
معرفی مک پرو اپل

iOS 17 با ویژگی های جدید

پس از ماه ها شایعه و افشاگری ها، iOS 17 به طور رسمی معرفی شد. این به روز رسانی بزرگ نرم افزاری که در طول سخنرانی WWDC23 معرفی شد، برخی از ارتقاهای قابل توجه را در نحوه ارتباط کاربران را شامل می شود. در نسخه رسمی iOS 17 کاربران می توانند صفحه تماس را از طریق تایپوگرافی های مختلفی، Memoji و موارد دیگر سفارشی کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا صفحه تماس را کاملاً شخصی سازی کنند و به شماره های مختلفی که با آن ها تماس می گیرند ظاهر متفاوتی نسبت دهند. علاوه بر این کاربران اکنون می توانند از Live Voicemail استفاده کنند.

معرفی آی او اس 17 اپل
معرفی آی او اس 17 اپل

WatchOS 10 بزرگ ترین به روز رسانی اپل واچ

اپل واچ اکنون هشت ساله شده است و تا کنون به روز رسانی های قابل توجهی را دریافت کرده است. به گفته اپل، WatchOS 10 بزرگ ترین به روز رسانی در این هشت سال می باشد. از ویژگی های جالب WatchOS 10 می توانیم به ویژگی های Screen Distance اشاره کنیم. این ویژگی یا سلامت بینایی برای کمک به کاهش نزدیک بینی طراحی شده است این ویژگی از دوربین TrueDepth آیفون شما استفاده می کند تا تشخیص دهد که آیا دستگاه خود را برای مدتی خیلی نزدیک چشم نگه داشته اید یا خیر.

معرفی واچ او اس 10 اپل
معرفی واچ او اس 10 اپل

iPadOS 17 با تغییرات کوچک

با iPadOS 17 اپل قصد دارد قابلیت های بیشتری را به تبلت محبوب خود اضافه کند. قابلیت هایی مانند ویجت های تعاملی جدید، صفحه قفل پیشرفته با گزینه های سفارشی سازی فراوان، برنامه Health و موارد دیگر. این شرکت ویجت های تعاملی را به نمایش گذاشته است. یک نمونه کوچک از کارهایی که می توان با ویجت های تعاملی انجام داد این است که به کاربران اجازه می دهد یادآوری ها را بررسی کنند، دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کنند و حتی موسیقی پخش کنند. این به روز رسانی از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد و در اواخر سال میلادی جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

معرفی آیپد او اس 17 اپل
معرفی آیپد او اس 17 اپل

به روز رسانی macOS با نام Sonoma

اپل نسخه جدید macOS را با نام Sonoma معرفی کرد. طبق معمول پاییز امسال این سیستم عامل در دسترس خواهد بود و نسخه بتای آن اوایل هفته آینده در اختیار توسعه دهنده گان قرار خواهد گرفت و یک نسخه بتا عمومی یک ماه بعد منتشر می شود. چه ویژگی هایی در macOS Sonoma جدید است؟ ویژگی جدیدی با قابلیت های پیشرفته در این نسخه وجود ندارد اما ما در حال دریافت برخی پیشرفت های در iMessage و به روز رسانی های بزرگ سافاری هستیم. macOS Sonoma بر روی بازی تمرکز دارد و یک حالت جدیدی را در دسترس خواهد گذاشت. این حالت بازی جدید، هنگام بازی کردن از سخت افزار مک بهره کامل خواهد برد. همچنین دارای پیشرفت هایی در Metal و یک API جدید است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد بازی های ویندوز را به مک منتقل کنند.

معرفی مک او اس سونوما اپل
معرفی مک او اس سونوما اپل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا