گجت

محصول جدید و متفاوت اپل با نام AirTag در راه است

دنیای گجت ها و محصولات الکترونیکی روز به روز در حال گسترش است و حالا اپل با طراحی وسیله به نام ایرتگز پیشرو در ساخت یک ابزار جدید و کاملا متفاوت است. این وسیله جدید در واقع ابزاری است که به کمک آن و با اتصال آن به وسایل مختلفی از جمله دسته کلید یا کیف پول در صورت گم شدن می توانیم آن ها را پیدا کنیم. هرچند کمپانی اپل تا الان اطلاعات رسمی از این محصول جدیدش منتشر نکرده است اما در دنیای فناوری هر شایعه ای هم می تواند قابل توجه به نظر برسد. هر چند پیش بینی میشود محصول جدید اپل تا ماه آتی و همزمان با رونمایی آیفون 12 معرفی شود.

ایرتگ محصول متفاوت اپل

لیست قیمت گجت های اپل

AirTag  چیست؟

سال گذشته بود که نماد این دستگاه در کنار دیگر محصولات اپل و تمام گجت های مربوط به سیستم عامل iOS دیده شد، وسیله ای دایره ای شکل در ابعادی کوچک. اما در مورد کاربرد آن باید گفت این ابزار با اتصال به وسیله های مختلفی در خانه برای پیداکردن اشیای گمشده کاربرد پیدا می کند. هنوز از نحوه اتصال این وسیله به لوازم مختلف اطلاعاتی در دست نیست ولی به نظر می رسد با یک حلقه با لوازم متصل می شود. بعد از طریق فعال کردن گزینه Find My در قسمت تنظیمات آیفون، آیپد یا لپ تاپ اپل خود در صورت گم شدن وسایل خود آنها را پیدا می کنید. این وسیله احتمالا ضدآب بوده و از باتری های قابل تعویض CR2032 پشتیبانی می کند. شایعه دیگری وجود دارد و آن این است که از باتری قابل شارژ همانند آنچه در اپل واچ استفاده می شود بهره ببرد.

اپل ایرتگ چیست

 

ایرتگ اپل چگونه کار می کند؟

در مرحله اول این وسیله با استفاده از قابلیت بلوتوث فعالیت می کند اما علاوه بر آن از باند فرکانسی خاصی نیز برای پیدا کردن اشیایی که به آن متصل است استفاده می کند. با استفاده از این سیستم فرکانسی گوشی یا محصولات دیگر اپل با ارسال فرکانس و ایجاد عکس العمل در ایرتگز وسیله گمشده خود را می یابند. هر چند این باند فرکانسی تنها از آیفون 11 به بعد کاربرد دارد، زیرا این سری از گوشی آیفون دارای چیپست U1 هستند و می توانند از باند فرکانسی خاص این ابزار پشتیبانی کنند.

اپل ایرتگ چطور کار میکند

پس برای گوشی های قبل از سری 11 و دیگر محصولات اپل از بلوتوث برای یافتن اشیا کمک می گیرد. احتمالا یافتن اشیا با ایجاد صدا یا ویبره تگ اپل امکان پذیر خواهد بود. چندی پیش و بعد از انتشار سیستم عامل iOS 13 قابلیت جدید اپل برای پیدا کردن وسایل گمشده اپل مثل آیپد و آیفون رونمایی شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی دوست دارم بدونم کارایی این ایرتگ چیه دقیقا، یعنی میشه باهاش جورابامونم پیدا کرد😂 یا دسته کلید ، البته فکر میکنم اونقدر تکنولوژی پیشرفت میکنه که دیگه نیازی به دسته کلید نباشه، همه ی در ها با همین ایرتگ ها و گوشی های موبایل باز میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا