Connect with us

مزایای تین کلاینت ها چیست؟

منتشر شده

در

مزایای تین کلاینت ها چیست؟

تین کلاینت چیست ؟

تين كلاينت به كامپيوتر همراه با نرم افزاري اطلاق مي شود كه جهت انجام بسياري از كارهاي خود به شدت وابسته به كامپيوتر ديگر است به عبارت ديگر قسمتي از يك شبكه است كه در آن نرم افزار يا كامپيوتر به عنوان رابط عمل مي كند ، در حالي كه سرور تمام كارهاي واقعي را انجام مي دهد .

مزایای تین کلاینت ها چیست ؟تين كلاينت به عنوان يك كامپيوتر به تنهايي و يا به عنوان قسمتي از يك شبكه بزرگتر مي باشد ، مثلاً در يك شركت يا مدرسه اين نوع كامپيوتر شامل اطلاعات كافي جهت راه اندازي و برقراري ارتباط با سرور شبكه است و سرور ساير توان محاسباتي را فراهم مي كند .
تين كلاينت تمام اطلاعات و امكاناتي را كه در يك بخش از نرم افزار موجود روي سرور است ، مي بيند و به آنها دسترسي دارد . اما در پشت پرده برنامه ايي ديگر در سرور فعال است كه تمامي كارها را انجام مي دهد . دلايلي كه ممكن است افراد تين كلاينت را به كار گيرند شامل كاهش هزينه (قيمت پايين و مصرف برق كم با توجه به حذف يارانه ها )، سهولت در نگهداري و كاربرد و همچنين امنيت آن است .

تين كلاينت خيلي ساده تر از يك كامپيوتر كامل و هزينه تهيه آن براي افرادي كه عمدتاً كار مشابهي انجام مي دهند پايين تر است . زيرا تين كلاينت ها نسبتاً ساده هستند و تعمير و نگهداري آنها ساده تر مي باشند .تين كلاينت ها از اجزاي كمتري نسبت به يك كامپيوتر استاندارد تشكيل شده اند و اجزاي كمتر به معناي اشتباه و خرابي كمتر است . افرادي كه شناخت زيادي از كامپيوتر ندارند ، با تين كلاينت ها بسيار راحت تر از كامپيوترهاي استاندارد با برنامه هاي نرم افزاري ارتباط برقرار مي كنند.

مزایای تین کلاینت ها چیست ؟

ویژگی هاو مزایای تین کلاینت ها چیست ؟

تين كلاينت ها با خصوصيات و كارهاي كمتر ، دامنه يادگيري افراد را كوتاه و آسان مي كنند و با محدود كردن دسترسي كاربران به برنامه هاي نفوذگر و مخل امنيت شبكه زمينه افزايش امنيت شبكه را فراهم مي سازد .
گرچه يك تين كلاينت ابزارهاي مناسب هر كاري را در اختيار ندارد اما كاربردهاي ارزشمند بسياري دارد . اگر يك كاربر تنها محدود به اجراي وظايف مشخص و تعريف شده اي باشد و به تمام ويژگي هاي يك كامپيوتر يا برنامه استاندارد نيازي نداشته باشد ، تين كلاينت گزينه مفيد و مناسبي خواهد بود .

امنيت در تین کلاینت ها :

به علت عدم وجود هارد ديسك و عدم دسترسی به پورتهای کامپيوتری و متمرکز بودن اطلاعات روي PCServer از سرقت داده‌ها جلوگيری ميشود.

سهولت كنترل و نظارت و مجوز استفاده از نرم افزارها :

سوپروايزر شبکه به جای اينکه تنظيمات دلخواهش را برای تک تک رايانه های کاربران انجام دهد تنها لازم است برای PCServer انجام دهد و با امکان ثبت و نگهداري کليه تنظيمات بر روي PCServer و عدم نياز به نصب مکرر سيستم عامل و نرم افزار‌ها و سهولت استفاده و و به روز رسانی نرم افزارهای ضد ويروس، مديريت آسان و سهولت پشتيبانی نرم افزاری بهره مند ميشويم. بنابراين در بکارگيري منابع انساني متخصص صرفه جويي کرده ايم.

تین كلاینت ها كامپیوترهایی هستند وابسته به سرور با قابلیت های ذیل :

ویژگی هاو مزایای تین کلاینت ها چیست ؟كاربری تحت شبكه غالباً سرور بیس و با مدیریت Administrator
اعمال انواع تنظیمات برای هر كاربر بنا به نوع نیاز بر روی سرور
قابلیت Autorecover بودن دستگاه ها
سفارشی بودن OS تین كلاینت ها بنا به نیاز سازمان
عدم توانایی تغییرات توسط كاربر
عدم امكان انتقال اطلاعات بر روی تیم كلاینت و ظریب بسیار بالای امنیت
عدم امكان نفوذ ویروس به تین كلاینت ها
عدم وجود قطعات مكانیكی در سخت افزارها(فن – هارد)
مصرف برق بسیار پایین
هزینه نگهداری بسیار پائین
قابلیت كنترل ریموت
اشغال فضای بسیار كم
دوستدار محیط زیست

ادامه مطلب

3 دیدگاه

  1. مهیار

    آگوست 6, 2016 در 1:06 ب.ظ

    سلام،چه مطلب خوبی قرار دادید ممنونم ازتون،تین کلاینت ها به خاطر وجود هارد دیسک و عدم دسترسی به پورتهای کامپیوتری و متمرکز بودن اطلاعات روی PC SERVER از سرقت اطلاعات جلوگیری میشه،و از طرفی همون طور هم که بهش اشاره کردید تین کلاینت ها با خصوصیات و کارهای کمتر دامنه یاد گیری افراد رو کوتاه و آسان میکنند،سایت آی تی بازار خیلی ممنونم ازت.

  2. نیلوفر

    آگوست 6, 2016 در 1:05 ب.ظ

    سلام،تین کلاینت ها مزایای خیلی خوبی دارند،تین کلاینت ها کامپیوترهایی هستند وابسته به سرور که مصرف برق بسیار پایینی دارند و فضای کمی رو اشغال میکنند و دوستدار محیط زیست هستند و این که عدم امکان انتقال اطلاعات بر روی تین کلاینت ضریب بسیار بالای امنیتی نیز دارند متشکر از سایت خوب آی تی بازار.

  3. مجتبی19

    آگوست 5, 2016 در 1:07 ب.ظ

    سلام و احترام خدمت شما،قبل از هر چیز میخواستم از سایت خوب آی تی بازار کمال تشکر رو داشته باشم و بگم که تین کلاینت به کامپیوتری گفته میشه که برای انجام بسیاری از کارهای خودش به شدت وابسته به کامپیوتر دیگری است،یعنی بخشی از یک شبکه است که در اون نرم افزار یا کامپیوتر به عنوان یه رابط عمل میکنه،مثلا در یک مدرسه این نوع کامپیوتر شامل اطلاعات کافی برای راه انداختن و برقرار شدن ارتباط با سرور شبکه است ممنونم از شما.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار