Connect with us

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی C

منتشر شده

در

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی C

زبان های کامپیوتر متعددی برای نوشتن انواع برنامه های کامپیوتری استفاده می شود. زبان برنامه نویسی C محبوب ترین زبان در سرارسر جهان است. همه چیز از جمله میکروکنترلر گرفته تا سیستم عامل با زبان C نوشته شده است زیرا این زبان برنامه نویسی بسیار انعطاف پذیر است و حداکثر کنترل را با حداقل دستورات امکان پذیر می کند. اگر به حرفه ای در برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند هستید بهتر است که یادگیری آموزش زبان برنامه نویسی C را فرا بگیرید. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که زبان C چیست و ویژگی ها و کاربردهای آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا این زبان برنامه نویسی را به راحتی یاد بگیرید.

زبان برنامه نویسی C چیست؟

C یک زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی است که در ابتدا برای نوشتن سیستم عامل ها ساخته شد اگرچه C به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای سیستم عامل های یونیکس توسعه داده شد اما اکنون دارای کامپایلرهای زیادی است که به آن اجازه می دهد تقریباً در تمام سیستم عامل ها استفاده شود. هنگامی که برای اولین بار زبان C شروع به محبوب شدن کرد مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) ایجاد یک استاندارد تجاری برای زبان برنامه نویسی را ضروری تشخیص داد از آن زمان این زبان توسط سازمان استاندارد بین المللی نیز تأیید شده است و اکنون به عنوان ANSI C شناخه می شود.

زبان برنامه نویسی C
زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی C مزایای بی شماری دارد با این حال مهمترین مزیت زبان C این است که این زبان برنامه نویسی در سراسر جهان شناخته شده است و در بسیاری از برنامه ها از جمله سیستم های علمی پیشرفته و سیستم عامل استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان C این است که زبان اصلی همه زبان های کامپیوتر پیشرفته است به عنوان مثال اگر می خواهید C++ را که یک زبان شی گرا است یاد بگیرید باید از قبل زبان C را به خوبی یاد گرفته باشید. پس از تسلط بر زبان برنامه نویسی C به  راحتی می توانید زبان دیگری را یاد بگیرید.

یادگیری زبان C
یادگیری زبان C

زبان برنامه نویسی C چگونه کار می کند؟

برنامه نویسی با زبان C نسبتاً آسان است زیرا از دستورات اولیه به زبان انگلیسی استفاده می کنند با این حال C یک زبان کامپایل شده است. کامپایلر ابزاری است که برای ترجمه یک برنامه و تبدیل آن به یک فایل قابل خواندن توسط ماشین استفاده می شود هنگامی که کامپایل تکمیل می شود پیوند دهنده فایل های مختلف را ترکیب می کند و یک فایل اجرایی تولید می کند که می تواند برای اجرای برنامه استفاده شود. بنابراین پس از اینکه دستورات خود را تایپ کردید برای اجرای برنامه خود باید آن را از طریق یک کامپایلر اجرا کنید تا فرم قابل خواندن توسط انسان را به زبان قابل خواندن ماشین تبدیل کند. امروزه کامپایلرهای زیادی در دسترس است و شما می توانید هر یک از آن ها را خریداری یا به صورت رایگان دانلود کنید.

نحوه کد نویسی در زبان برنامه نویسی C
نحوه کد نویسی در زبان برنامه نویسی C

ویژگی های زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی C ویژگی هایی را دارد که این زبان را از دیگر زبان های برنامه نویسی متمایز می کند که در این بخش به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • C عملکرد هر دو زبان سطح پایین و سطح بالا را ترکیب می کند.
  • برای نوشتن انواع سیستم عامل ها می توان از زبان C استفاده کرد.
  • کتابخانه های مورد نیاز برای پشتیبانی از توابع و عملگرهای مختلف توسط خود C ارائه شده است.
  • توابع و عملگرهایی را ارائه می دهد که داخلی هستند و از آن ها می توان برای حل انواع مشکلات پیچیده استفاده کرد.
ویژگی های زبان برنامه نویسی C
ویژگی های زبان برنامه نویسی C

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی C

زبان C به عنوان یکی از زبان های اساسی در برنامه نویسی بیشتر از سایر زبان های تفسیری ماننده PHP و Ruby استفاده می شود. یادگیری C زمان خواهد برد اما مزایای آن ارزش تلاش دارد. در ادامه با برخی از مزایای این زبان برنامه نویسی آشنا خواهید شد:

زبان C به عنوان یکی از زبان های اساسی در برنامه نویسی بیشتر از سایر زبان های تفسیری ماننده PHP و Ruby استفاده می شود. یادگیری C زمان خواهد برد اما مزایای آن ارزش تلاش دارد. در ادامه با برخی از مزایای این زبان برنامه نویسی آشنا خواهید شد:

1- به شما کمک می کند تا بفهمید یک کامپیوتر چگونه کار می کند

با یادگیری زبان C می توانید عملکرد درونی سیستم های کامپیوتری معماری آن ها و مفاهیم کلی برنامه نویسی را درک و تجسم کنید. C به عنوان یک زبان برنامه نویسی به شما اجازه می دهد تا برنامه های پیچیده تر و جامع تری را بنویسید.

کار با زبان برنامه نویسی C
کار با زبان برنامه نویسی C

2- شما می توانید بر روی پروژه های منبع باز کارکنید

اگرچه بسیاری از برنامه ها از زبان های برنامه نویسی مختلف به غیر از C استفاده می کنند اما بیشتر آن زبان ها با استفاده از C توسعه یافته اند. بنابراین با یادگیری زبان برنامه نویسی C می توانید خود را برای کار بر روی پروژه های بزرگ و منبع باز مانند مشارکت در پایتون آماده کنید.

3- مسیر شغلی در زبان برنامه نویسی C

یادگیری اصول اولیه C آسان است اما برای ایجاد یک حرفه موفق در برنامه نویسی C باید یک متخصص باشید. برنامه نویسی زبان C گسترده است و در درجه اول برای توسعه انواع مختلف سیستم عامل ها و درایورهای شبکه استفاده می شود همچنین کاربردهایی در توسعه سایر زبان های برنامه نویسی پیدا می کند. با ظهور گسترده دیگر زبان های برنامه نویسی همچنان زبان C متقاضی های زیادی برای یادگیری دارد.

مسیر شغلی در زبان برنامه نویسی C
مسیر شغلی در زبان برنامه نویسی C

زبان C در کجا استفاده می شود؟

زبان برنامه نویسی C کاربردهای مختلفی در صنایع دارد و می تواند به شیوه های مختلف اجرا شود:

  1. توسعه برنامه های کاربردی
  2. توسعه سیستم عامل ها
  3. توسعه برنامه های دسکتاپ
  4. توسعه مرورگرها
  5. توسعه اکثر برنامه های Adobe
  6. توسعه پایگاه های داده مانند MySQL
  7. تولید کامپایلر
ادامه مطلب

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار