موبایل

هرآنچه که باید از سامسونگ گلکسی S24 بدانیم

از اواسط سال 2023 بازار شایعات Galaxy S24 رونق پیدا کرد. هرچه به تاریخ معرفی رویداد Galaxy Unpacked نزدیک تر می شویم اخبار و شایعات بیشتری از شرکت کره ای منتشر می شود. برخلاف قیمت و تاریخ عرضه، جزئیات ظاهری، کیفیت دوربین و حضور پررنگ هوش مصنوعی در گلکسی اس 24 مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. انتظار می رود سامسونگ با آوردن هوش مصنوعی و بهبود برخی از مشخصات سخت افزاری در سری S24 می خواهد تحولات بزرگی را ایجاد کند و آتش رقابت بین دیگر شرکت ها را داغ نگه دارد. در ادامه برخی از خبرها و شایعاتی پیرامون گلکسی اس 24 که به واقعیت نزدیک تر هستند را بررسی کرده ایم.

اندازه و صفحه نمایش گلکسی S24

ما فرض می کنیم که سامسونگ مجموعه سه قسمتی Galaxy S23 خود را با گلکسی S24 دست نخورده نگه خواهد داشت. این بدان معناست که محدوده جدید احتمالاً شامل یک مدل استاندارد 6.1 اینچی، گلکسی اس 24 پلاس 6.6 اینچی و گلکسی اس 24 اولترا 6.8 اینچی خواهد بود. با این حال این امکان وجود دارد که Galaxy S24 Plus یک مقدار بزرگ تر باشد. افزایش 0.05 اینچی ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند تاثیر زیادی بر سایر ویژگی ها نیز داشته باشد. ما مطمئن نیستیم که چگونه طراحی ممکن است برای سری گلکسی اس 24 تکامل یابد، اما همچنان گوشه های منحنی  و اضلاع صاف را در گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس خواهیم دید.

صفحه نمایش Galaxy S24
صفحه نمایش Galaxy S24

ما باید پنل های AMOLED و حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز را در همه مدل ها مشاهده کنیم. طبق گفته Ice Universe، گلکسی S24 و S24 Plus  می توانند با نمایشگرهای LTPO عرضه شوند، فناوری که آن ها را قادر می سازد تا از نرخ های تازه سازی کاملاً تطبیقی مانند Ultra استفاده کنند. در همین حال گلکسی اس 24 اولترا می تواند صفحه نمایش فوق العاده روشن تا 2800 نیت داشته باشد، در حالی که گلکسی اس 24 پلاس می تواند به 2500 نیت برسد. همچنین Galaxy S24 Plus می تواند به جای رزولوشن FHD گلکسی اس 23، وضوح QHD را افزایش دهد.

دوربین گلکسی S24

هنوز تغییرات زیادی برای دوربین مدل های استاندارد گلکسی اس 24 شایعه نشده است. اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده ادعا می کنند که ما همان دوربین های 50 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 و گلکسی 23 پلاس را در S24 و S24 Plus خواهیم دید. همچنین ظاهراً نباید انتظار تغییری از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا داشته باشیم و احتمالاً هیچ تغییر در دوربین های سلفی 12 مگاپیکسلی اولترا واید یا 12 مگاپیکسلی نداشته باشیم. با این حال یک شایعه ادعا می کند که سنسور دوربین Ultra اندازه 1 اینچی خواهد داشت که آن را به یکی از بزرگ ترین سنسورهای موجود در بازار تبدیل می کند.

دوربین Galaxy S24
دوربین Galaxy S24

افشاگر معروف «RGcloudS» می گوید دوربین های تله فوتوی S24 Ultra زوم طولانی تر، اپتیک بهبودیافته، سنسور بزرگ تر و دیافراگم بازتر برای تصاویر روشن تر داشته باشد. این می تواند منجر به زوم حداکثر تا 150 برابر و زوم قابل توجهی متغیر شود.  افشاگر دیگری گفته است زوم هیبریدی با قابلیت تغییر بین زوم اپتیکال 3 برابر و 10 برابر در Galaxy S24 Ultra پشتیبانی می کند. یکی دیگر از افشاگران انتظار دارد سامسونگ یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری جایگزین دوربین تله فوتو 5X استفاده خواهد کرد. همچنین در پشت سنسورها، هوش مصنوعی گلکسی S24 به آن اجازه می دهد تا تصاویر واقعی تری تولید شود.

هوش مصنوعی گلکسی S24

این روزها ویژگی هوش مصنوعی در تلفن های هوشمند استفاده می شود و به نظر می رسد سامسونگ تلاش های خود را به کار گرفته است تا هوش مصنوعی را مانند گوشی های پیکسل در سری S24 بیاورد. هوش مصنوعی Generative در گلکسی S24 قرار است Samsung Gauss نامیده شود. براساس گزارش ها، ویژگی هایی مانند توانایی خلاصه سازی اسناد، ترجمه محتوا در برنامه و کمک به نوشتن ایمیل ها و سایر قابلیت ها را تقویت می کند. افشاگری در مورد OneUI 6.1 ادعا می کند که مجموعه ای از ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سری گلکسی اس 24 فاش کرده است. این ویژگی شامل تصاویر پس زمینه تولید شده با هوش مصنوعی و ترجمه زنده در حین تماس با کمک هوش مصنوعی می باشد.

هوش مصنوعیGalaxy S24
هوش مصنوعیGalaxy S24

همچنین با کمک AI کاربران S24 می توانند عکس و ویدیوهای خود را به صورت حرفه اصلاح کنند. ویرایش عکس با کمک هوش مصنوعی به شما امکان می دهد اشیاء را در صحنه های مختلف تغییر مکان دهید، دقیقاً مانند ویرایشگر جادویی گوگل. هوش مصنوعی می تواند سلاح مخفی سامسونگ باشد و این شرکت بتواند با آن در آینده نزدیک قدرت نمایی کند. ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد Galaxy AI نداریم، اما سامسونگ آن را به عنوان یک «هوش جهانی در تلفن شما» توصیف می کند. ممکن است شرکت سامسونگ از ویژگی گلکسی AI در بخش های مختلف مانند ارسال پیام یا حتی دوربین ها استفاده کند. اگر تجربه استفاده از این تکنولوژی مفید باشد می توانیم گوشی های هوشمند را با رابط کاربری جدید را در آینده مشاهده کنیم.

عملکرد گلکسی S24

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 را در ماه اکتبر معرفی کرد و قول افزایش عملکرد 30 درصدی از CPU و 25 درصد رندر گرافیکی سریع تر از GPU را می دهد. کوالکام می گوید بهره وری انرژی برای CPU و GPU به ترتیب 20 و 10 درصد بهبود می یابد. انتظار می رود Galaxy S24 Ultra از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کند. شایعات حاکی از آن است که مدل های معمولی و پلاس دارای اسنپدراگون 8 نسل 3 در ایالات متحده هستند در حالی که از سیستم روی تراشه اگزینوس 2400 در سایر نقاط جهان مانند اروپا مورد استفاده خواهد گرفت. گزارشی ادعا کرد که سامسونگ بار دیگر از نسخه بهینه چیپست اسنپدراگون مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند، اما تنها گلکسی اس 24 اولترا و پلاس روی اسنپدراگون 8 نسل 3 اجرا خواهد شد.

عملکرد Galaxy S24
عملکرد Galaxy S24

دیگر مشخصات گلکسی S24

از نظر باتری انتظار می رود که S24 Ultra همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل قبلی را داشته باشد در حالی که مدل های پایه و پلاس دارای باتری 4000 و 4900 میلی آمپر ساعت خواهند بود. شایعه شده است که هر سه نوع S24 دارای اتصال ماهواره ای دو طرفه هستند تا به شما در مواقع اضطراری کمک کند. در دیگر شایعه ها آمده که گوشی های اس 24 در چهار رنگ اصلی مشکی، خاکستری، بنفش یا زرد عرضه خواهند شد. سامسونگ از S Pen در S23 Ultra استفاده کرده است. ما انتظار داریم این شرکت از قلم S Pen در S24 Ultra استفاده کند. برای قسمت رم ادعا شده است که گلکسی اس 24 و 24 پلاس به جای 8 گیگابایت رم، 12 گیگ رم ارائه خواهند کرد و در مدل اولترا 16 گیگ رم خواهید داشت. با این حال ممکن است برای دسترسی به حافظه بیشتر نیاز به پرداخت هزینه داشته باشد. همچنین سامسونگ ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و اسکنرهای اثر انگشت درون صفحه نمایش را در تمام مدل های سری S24 بیاورد.

مشخصات Galaxy S24
مشخصات Galaxy S24

تاریخ معرفی گلکسی S24

همناطور که انتظار می رفت سامسونگ هنوز تاریخی برای رونمایی گلکسی اس S24 را تایید نکرده است. اما تاریخ عرضه نسل های اخیر به ما ایده خوبی از زمان معرفی گوشی های جدید سامسونگ می دهد. Galaxy S23 فوریه سال 2023، Galaxy S22 فوریه سال 2022 و Galaxy S21 در ژانویه 201 معرفی شدند. افشاگر معروف چینی «Ice Universe» در صفحه اجتماعی SBS Biz اعلام کرد سامسونگ قرار است تاریخ 17 ژانویه 2044 «27 دی ماه» رویدادی را برای معرفی این گوشی ها در سانفرانسیسکو برگزار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا