نقد و بررسینقد و بررسی لپ تاپ

معرفی بهترین مدل های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین مدل های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بپردازیم. اگر به هر هدفی قصد خرید لپ تاپ را دارید، آیتم های مورد نیاز شما می تواند متفاوت باشد. مواردی مثل رم، سی پی یو، اندازه و نوع نمایشگر و حتی میزان عمر باتری از مواردی هستند که هر کاربر برای خرید لپ تاپ به آنها توجه می کند. تقریبا با تمام کامپیوترها و لپ تاپ ها می توان برنامه نویسی را انجام داد.

اغلب برنامه نویس ها هم لپ تاپ را برای این کار به سیستم های کامپیوتری ترجیح می دهند. اما در صورت داشتن ویژگی های بهتر در یک لپ تاپ، میزان کارایی و سرعت کار یک برنامه نویس می تواند افزایش پیدا کند. در ادامه به ذکر این موارد می پردازیم.

لیست قیمت لپ تاپ

لپ تاپ مناسب برنامه ریزی چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید داشته باشد، رم یا حافظه مناسب است. خیلی از موارد توسعه دهندگان و برنامه نویسان، کدهای زیادی را برای یک برنامه می نویسند و به جهت تست مکرر آنها، نیاز به فضای مناسب برای ذخیره سازی و بازیابی دارند. به نظر می رسد حداقل میزان رم مورد نیاز 8 گیگابایت است و برای کدنویسی بازی و موارد پیچیده تر 16 گیگابایت رم لازم است.

استفاده از هارد دیسک SSD هم به عنوان حافظه، می تواند سرعت لود شدن را برای کاربر افزایش بدهد. مورد سخت افزاری بعدی در تهیه یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، پردازنده لپ تاپ می باشد. به نظر می رسد این لپ تاپ باید حداقل از پردازنده Core i5 به بالا پشتیبانی کند. کارت گرافیک هم از نکات مهم دیگر است. خصوصا برای کدنویسی برنامه های سنگین تری چون بازی ها، به کارت گرافیک اختصاصی گیمینگ نیاز پیدا می شود.

ویژگی های لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، اندازه نمایشگر به خود کاربر بستگی دارد. اگر زیاد جابجا می شوید و لپ تاپ را با خود حمل می کنید، علاوه بر اندازه نمایشگر، وزن دستگاه هم اهمیت بالایی پیدا می کند. در نهایت یک کیبورد خوب با کاربری آسان یک مورد الزامی است. چرا که یک برنامه نویس مدام با آن کار دارد و یک صفحه کلید نامناسب حتی اگر سخت افزار خوبی در دستگاه به کار رفته باشد می تواند تجربه ناخوشایندی ایجاد کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 i7-10750H 8GB 512SSD

در این مدل از لپ تاپ ایسوس همانند دیگر مدل های این برند، سخت افزار قدرتمندی به کار رفته است. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 با حافظه رم 8 گیگابایت DDR4 بوده و از فرکانس 3200MHz بهره می برد. در کنار آن حافظه داخلی آن 512 گیگابایت از نوع SSD است که امکان ذخیره اطلاعات را فراهم می کند. این لپ تاپ در ابعاد 360*275*21 میلیمتر و وزنی برابر با 2.30 کیلوگرم عرضه می شود. لپ تاپ ROG Strix G15 مجهز شده به یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت و عمر مفید آن 1 تا 3 ساعت است و برای کار در زمان های طولانی گزینه مناسبی محسوب می شود. صفحه نمایش این لپ تاپ ایسوس از نوع LED در اندازه 15.6 اینچ است و دارای رزولوشن 1080 در 1920 و از نوع فول اچ دی می باشد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 i7-10750H 8GB 512SSD

لپ تاپ دل Inspiron 15 5570 Core i7 16GB 2TB

 این مدل از لپ تاپ دل هم برای برنامه نویسی گزینه مناسبی محسوب می شود. لپ تاپ اینسپایرون دل مدل 5570 از پردازنده Core i7 با مدل 8550U پشتیبانی می کند و حافظه کش آن 8 مگابایت است. حافظه داخلی آن 2 ترابایت و از نوع HHD بوده که میزان بسیار قابل توجهی برای ذخیره سازی دارد به طوری که نیازی به تهیه یک هارد اکسترنال نخواهد بود. این لپ تاپ دل دارای 16 گیگابایت حافظه رم بوده و کارت گرافیک آن AMD Radon 530 Discrete GPU با حافظه اختصاصی 4GB از نوع GDDR5 می باشد.

لپ تاپ دل Inspiron 15 5570 Core i7 16GB 2TB

لپ تاپ لنوو Thinkpad P52s i7- 8650U 8GB 256GB SSD

لپ تاپ لنوو Thinkpad P52s  صفحه نمایش 15.6 اینچی دارد. حافظه داخلی این لپ تاپ دل 256 گیگابایت است و ظرفیت رم استفاده شده برای این مدل لپ تاپ 8 گیگابایت از نوع DDR4 می باشد. این مدل از لپ تاپ از پورت های Thunderbolt 3, HDMI, USB-c, 2xUSB 3.1, USB 2.0, USB 3.0 بهره می برد. مدل پردازنده مرکزی این لپ تاپ از نوع Core i7-8650U می باشد که فرکانس پردازنده ی آن 1.90 گیگاهرتز است و امکان بارگذاری برنامه هایی با حجم بالا را می دهد. گرافیک به کار رفته برای این لپ تاپ Lenovo از نوع Intel UHD Graphics 620 با ظرفیت 2 گیگابایت است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی مجزا NVIDIA Quadro P500 با ظرفیت 2 گیگابایت است.

لپ تاپ لنوو Thinkpad P52s i7- 8650U 8GB 256GB SSD

برای نوشتن برنامه هایی که مربوط به iOS است هم لپ تاپ اپل مدل Macbook Pro بدون شک می تواند یک گزینه مناسب برای یک برنامه نویس باشد. مدل هایی از لپ تاپ اچ پی هم می تواند برای یک برنامه نویس مناسب باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا