دوربین

معرفی دوربین جدید نیکون مدل Z5 با کیفیت عکاسی عالی

دوربین  نیکون مدل Z5 به طور رسمی از طرف شرکت نیکون معرفی شد. مدل های قبلی این دوربین یعنی نیکون Z6 و نیکون Z7 نیز مانند این مدل دارای سنسور فول فریم بوده و از رزولوشن 24 مگاپیکسل پشتیبانی می کنند. این سه محصول سری دوربین های نیکون بدون آینه را تشکیل می دهند که دارای سنسور APS-C می باشند. در مقایسه با مدل قبلی این دوربین یعنی Z6 این دوربین به جای مانیتور نشان دهنده وضعیت، دکمه چرخانی در قسمت بالا دارد که می توان از آن جهت انتخاب حالت های مختلف عکاسی بهره گرفت.

مشخصات فنی دوربین نیکون زد 5

لیست قیمت دوربین عکاسی نیکون

مشخصات و ویژگی های فنی دوربین نیکون زد 5

برعکس مدل های قدیمی تر نیکون در این دوربین از سنسور Backside-Illuminated استفاده نشده است و گفته می شود به دلیل استفاده از کراپ 1.7 در موقع ضبط ویدئوی 4K ممکن است این دوربین برای ضبط ویدئو مناسب نباشد. دوربین Z5 در کنار نمایشگر منظره یاب OLED با رزولوشن 3.69 و بهره گیری از یک مانیتور لمسی به اندازه 3.2 اینچی یک پردازشگر EXpeed 6 و لرزشگیر تصویر را هم پشتیبانی می کند. در طراحی دوربین نیکون مدل Z5 سعی شده که نواقص موجود در مدل های قبلی به طور کامل برطرف شود. از جمله این نواقص عدم وجود حافظه کافی برای ذخیره عکس و فیلم بود و این دوربین جدید نیکون با داشتن یک جای مموری کارت این مشکل را حل کرده است. برای ذخیره تمام تصاویر در دوربین زد 5 نیکون دو فضا برای مموری کارت تعبیه شده است.

عرضه دوربین نیکون زد 5 با یک لنز جدید

عرضه دوربین Nikon Z5 به همراه یک لنز جدید

کمپانی معروف نیکون همچنین همزمان با معرفی Z5 یک لنز جدید 50-24میلیمتری دارای f/4-6.3  را نیز معرفی کرده است. این لنز جدید کوچکترین لنزی است که این کمپانی برای دوربین های نیکون سری Z خود عرضه کرده است. از مشخصات این لنز می توان به این اشاره کرد که در کوچکترین حالت خود 3 اینچ معادل 7.62 سانتیمتر است. استفاده از لنز جدید بر روی دوربین نیکون Z5 یک ترکیب عالی و پرقدرت برای عکاسی به حساب می آید.

در مورد قیمت این دوربین عکاسی نیکون اعلام کرده است که از مدل قبلی یعنی Z6 ارزانتر بوده و قیمت آن را حدود 1400 دلار اعلام کرده است که حدود 600 دلار از مدل قبلی کمتر است. اگر این دوربین را به همراه لنز 50-24 خریداری شود قیمت آن 1699 دلار و اگر با لنز 200-24 سفارش داده شود قیمت آن 2199 دلار برآورد خواهد شد. گفته می شود این دوربین عکاسی در ماه آگوست به بازار عرضه خواهد شد. خبر دیگری که نیکون به علاقمندانش اعلام کرده این است که با ارائه نسخه جدید از نرم افزار ویندوز همزمان با عرضه این دوربین، دارندگان دوربین نیکون سری Z یا دوربین های بدون آینه می توانند از دوربین های خود به عنوان وب کم هم استفاده کنند. این خبر عکاسان و علاقمندان به محصولات نیکون را بیش از پیش خوشحال خواهد کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دوربین های نیکون به طور کلی سبک و راه دست هستند و روز به روز هم از برند های کنون و سونیو بقیه جلو تر میزنه، من قصد خرید این دوربین nikon z5 رو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا