Connect with us

معرفی دوربین کامپکت سونی ZV-1 با ویژگی های خاص

منتشر شده

در

معرفی دوربین سونی کامپکت zv-1

دوربین عکاسی و فیلمبرداری جدید سونی با نام ZV-1 برای افرادی که در کار تولید محتوا فعالیت می کنند و ویدئوبلاگر ها معرفی شد. این محصول مشابه سری RX100 کمپانی سونی است اما به صورت اختصاصی برای افرادی مناسب است که مجبور هستند برای کارشان از خودشان فیلمبرداری کنند. این روزها تولید محتوا و تهیه ویدئو های آموزشی یک شغل پردرآمد محسوب می شوند و افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند در رقابت شدیدی با هم قرار دارند. پس مجهز بودن به امکاناتی که آنها را از دیگر بلاگر ها متمایز کند یک رکن اساسی خواهد بود.

ویژگی های دوربین سونی کامپکت zv-1

لیست قیمت دوربین عکاسی سونی

دوربین کامپکت سونی ZV-1 چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین سونی ZV-1 دارای یک حسگر 20.1 مگاپیکسلی و 1.0 اینچی Exmor RS CMOS بوده و لنز آن 24-70 است که از یک دیافراگم f1.8  تا f2.8 پشتیبانی می کند و از این نظر مشابه دوربین سونی سری RX100 می باشد. این دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری یک فیلتر ND داخلی داشته که برای عکاسی در نور های بسیار روشن مناسب است زیرا با سرعت شاتر کمتر و دیافراگم عریض تر تصاویر با کیفیتی ثبت می کند.

دوربین سونی کامپکت ZV-1 قادر است با وضوح تمام پیکسل و 4K فیلمبرداری کند. این دستگاه همچنین قادر است فیلمبرداری اسلوموشن 240، 480 و 960  فریم بر ثانیه هم انجام دهد. نکته جالب توجه برای بلاگرها تهیه تایم لپس با پشتیبانی از S-Log3، HLG و Gamut3 است که برای این افراد بسیار کاربردی می باشد. استفاده کنندگان از این دوربین باید بدانند که Sony Compact ZV-1 مجهز به لرزش گیر اپتیکال و دیجیتال است و این یعنی تهیه ویدئوهایی با کیفیت بالا. این دوربین دارای یک درگاه میکرو HDMI بر روی بدنه است و امکان اتصال به یک ضبط کننده خارجی یا کارت کپچر را فراهم می کند. همچنین یک درگاه USB بر روی دوربین سونی کامپکت ZV-1 قرار گرفته است. این دوربین مجهز به یک کنترل بی سیم است و سونی آن را به صورت جداگانه عرضه خواهد کرد.

دوربین سونی کامپکت zv-1 برای ویدئوبلاگر ها

دوربین Sony Compact ZV-1 مناسب برای ویدئوبلاگر ها

وجه تمایز این دوربین با دیگر دوربین های کامپکت سونی این است که نمایشگر آن می تواند چرخشی در تمام جهات داشته باشد، در صورتی که در مدل های قبلی دوربین کامپک سونی فقط چرخش از بالا به پایین میسر بود. برای تهیه ویدئو به صورت سلفی نمایشگر قادر است از چند طرف به بیرون بچرخد و دیگر نیازی به یک فیلمبردار اختصاصی برای ضبط ویدئو وجود ندارد. نمایشگر 3 اینچی با 921 نقطه از فوکوس لمسی پشتیبانی می کند. این دوربین مجهز به یک دکمه ی اختصاصی در کنار دکمه ی شاتر است که با استفاده از آن می توان فوکوس پس زمینه را تار کرد. با این روش وقتی فرد در حال فیلمبرداری سلفی است فوکوس روی صورت او قفل می شود و تصویر پس زمینه محو می شود. این ویژگی فوکوس خودکار که برای ویدئوبلاگینگ بهینه شده است.

دوربین سونی Compact ZV-1 دارای یک اکسپوژر خودکار بوده که علاوه بر اولویت بندی چهره بر اشیا، در صورت تغییر شدید نور محیط قادر به انطباق با نور زیاد یا کم شده و شرایط جدید نوری خواهد بود. دوربین عکاسی سونی کامپکت زد وی 1 دارای یک میکروفون قدرتمند داخلی است که صدا را با کیفیت بر روی فیلم ضبط خواهد کرد.

دوربین جدید سونی از ماه آینده و با قیمت 749 دلار عرضه خواهد شد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. رامین

    می 30, 2020 در 2:17 ب.ظ

    دوربین های سونی بنظرم هر چقدر هم گرون باشن ارزش خریدن رو دارند من سالهاست از دوربین عکاسی سونی استفاده می کنم واقعا راضیم ازش

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار