Connect with us

معرفی دو مدل جدید از لپ تاپ دل سری XPS 2021

منتشر شده

در

معرفی دو مدل جدید از لپ تاپ دل سری XPS 2021

کمپانی مطرح Dell دو مدل لپ تاپ جدید از سری XPS 2021 را معرفی کرد. این دو مدل 15 و 17 اینچی ایکس پی اس 15 و ایکس پی اس 17 نام دارند. تقریبا چند ساعت بعد از اینکه اینتل نسل یازدهم از پردازنده های خود را معرفی کرد، شرکت هایی که از این پردازنده در محصولات خود استفاده کرده بودند هم معرفی محصولات خود را آغاز کردند. دو لپ تاپ جدید کمپانی دل هم با بهره گیری از پردازنده اینتل و جدیدترین پردازنده گرافیکی انویدیا یعنی RTX 30 به بازار عرضه خواهند شد. قرار است لپ ‌تاپ XPS 15 با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار و لپ‌ تاپ XPS 17 با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار راهی بازار شوند. اما شرکت دل هنوز تاریخ عرضه‌ این لپ ‌تاپ ‌ها را اعلام نکرده است.

لپ تاپ های دل مدل XPS 15 و XPS 17

لیست قمیت لپ تاپ

ویژگی های لپ تاپ دل مدل XPS 15

مدل جدید لپ ‌تاپ دل یعنی XPS 15 با داشتن نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مدل کوچک ‌تر این سری به محسوب می شود و وزن آن هم ۱.۸۶ کیلوگرم می ‌رسد. کاربران برای خرید این لپ ‌تاپ از بین نمایشگر 4K و یا نمایشگر ال سی دی 1080P و همچنین یک نمایشگر اولد 3.5K می ‌توانند به انتخاب خود یک مدل را خریداری نمایند. البته هر سه نمایشگر مبتنی بر نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ هستند و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌ کنند اما فقط پنل ‌های دارای رزولوشن بالا از تکنولوژی DisplayHDR بهره می‌برند.

ویژگی های لپ تاپ دل مدل XPS 15

در کل می توان گفت این لپ‌ تاپ از نظر ظاهری تفاوتی با نسل قبلی ندارد. بر روی تاچ ‌پد شیشه‌ محافظ گوریلا گلس ۶ تعبیه شده و ارتفاع کلید های کیبورد هم به ۱.۳ میلی‌ متر می‌رسد. همچنین برای کاربران این لپ ‌تاپ پردازنده‌ های Core i5-11400H، Core i7-11800H و Core i9-11900H در نظر گرفته شده است که می ‌توانند از بین آنها پردازنده‌ مورد نظر خود را انتخاب کنند. این مدل مجهز به حافظه 64 گیگابایتی برای رم و حداکثر ظرفیت 4 ترابایتی برای حافظه SSD خواهد بود. علاوه بر پردازنده RTX 3050 انویدیا، پردازنده گرافیک یکپارچه اینتل هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. این مدل مجهز به 3  پورت USB-C بوده که از تاندربولت 4 پشتیبانی می کنند.

ویژگی های لپ تاپ دل مدل XPS 17

لپ‌تاپ XPS 17 مدل بزرگ ‌تر از این سری لپ تاپ دل محسوب می ‌شود. این لپ ‌تاپ با دو پنل مبتنی بر رزولوشن‌ های ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ و یا ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ راهی بازار می‌شود و مانند مدل قبلی نیست. هر دو پنل از دالبی ویژن پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی آنها به ۵۰۰ نیت می‌ رسد. ظرفیت باتری این لپ ‌تاپ ۹۷ وات ساعت است و وزن آن هم ۲.۵ کیلوگرم می‌ باشد. خریداران این لپ ‌تاپ از بین پردازنده ‌های Core i5-11400H، Core i7-11800H، Core i9-11900H و Core i9-11980HK می توانند گزینه‌ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ویژگی های لپ تاپ دل مدل XPS 17

این مدل از لپ تاپ دل از پردازنده ‌های گرافیکی سری RTX 3050 و RTX 3060 انویدیا هم پشتیبانی می کند. حداکثر مقدار حافظه رم این مدل ۶۴ گیگابایت است و گران‌ ترین مدل هم از حافظه ۴ ترابایتی SSD بهره مند می باشد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. ساسان زند

    می 15, 2021 در 9:32 ق.ظ

    لپ تاپ XPS 15 خیلی لپ تاپ خوبی هست اما برای بازی نه، میتونید باهاش کارای گرافیکی انجام بدین ولی برای بازی با همین پولی که میدین میتونید یه سیستم خیلی بهتر بخرید. البته XPS 15 بازی های سبک رو اوکی میکنه پس گیمرای تازه وارد نگران نباشن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار