لپ تاپ

معرفی لپ تاپ ایسوس ZenBook سبک ترین لپ تاپ اولد جهان

لپ تاپ ایسوس ZenBook با بدنه بسیار نازک و مانتیور 13 اینچی اولد رونمایی و به بازار عرضه شد. این لپ تاپ Asus ZenBook 13 OLED با پردازنده نسل یازدهم اینتل عرضه می شود و از یک بدنه فوق باریک و تاچ پد جذابی بهره می برد. لپ تاپ ایسوس زنبوک ۱۳ اولد که به تازگی توسط ایسوس وارد بازار شده، سبک ‌ترین لپ تاپ OLED در جهان شناخته می ‌شود. بدنه‌ بسیار باریک با شاسی ‌های فلزی خاکستری براق، قیمت ۹۰۰ دلاری،  پشتیبانی از تراشه ‌های نسل یازدهمی اینتل همگی از جمله ویژگی ‌های جذاب این لپ تاپ ‌ها هستند.

خصوصیات جذاب لپ تاپ ایسوس زن بوک اولد 13

لیست قیمت لپ تاپ ایسوس

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس زن بوک 13

ابعاد لپ تاپ فوق باریک لپ تاپ ایسوس زن بوک 13 در اندازه های  ۳۰۴ در ۲۰۳ در ۱۳.۹ میلی‌متر است و وزن آن نیز ۱.۱ کیلوگرم خواهد بود. کیبورد به کار رفته در این لپ تاپ ایسوس بزرگ ‌تر از دیگر مدل ‌های زنبوک ۱۳ است و این فضای بزرگ ‌تر برای سازنده این امکان را فراهم آورده تا برخی کلیدهای کاربردی اضافه ‌تر را به گوشه سمت راست صفحه کلید اضافه کند. لولای ErgoLift نیز به این کیبورد کمک می‌کند وقتی نمایشگر را باز می‌کنید، در زاویه مناسبی نسبت به شما و نور صفحه قرار بگیرد. نمایشگر این لپ تاپ، خاص ‌ترین بخش آن است. دراین مدل لپ تاپ ایسوس از یک پنل اولد ۱۳.۳ اینچی با روشنایی ۴۰۰ نیت روی این لپ تاپ استفاده کرده است.

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس زن بوک 13

در زن بوک 13 از رنگ‌ های Pantone Validated پشتیبانی می ‌شود و ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 پوشش داده می ‌شود، در حالی که ایسوس زنبوک ۱۳.۳ اینچی اولد گواهی TUV Rheinland را برای خروجی نور آبی کم را نیز دریافت کرده است. این پنل رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) و حاشیه‌ های ۲.۹ میلی‌متری را فراهم می آورد. ضمن اینکه کارت گرافیک Intel Iris Xe وظیفه مدیریت این پنل را بر عهده دارد.

پردازنده ‌های نسل یازدهمی اینتل Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 در این مدل لپ تاپ به کار رفته اند و در کنار آن تا ۱۶ گیگابایت رم ۴۲۶۶ مگا هرتزی LPDDR4X و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی PCIe 3.0 x2 NVMe SSD نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

لپ تاپ Asus ZenBook 13 OLED با پشتیبانی از پورت های متعدد

علیرغم ابعاد بسیار کوچکی این لپ تاپ ایسوس، زن بوک 13 اولد ایسوس دو درگاه USB-C تاندربولت ۴ را در خود جای داده است. این درگاه‌ ها از سیستم شارژ USB-C Easy Charge ایسوس نیز پشتیبانی می‌کنند که به لپ تاپ اجازه می ‌دهد از طریق یک کابل USB-C شارژ شود. علاوه بر این یک درگاه USB 3.2 Type-A نیز روی لپ تاپ ایسوس قرار گرفته است، در حالی که یک پورت فول سایز HDMI 2.0 و یک کارتخوان microSD نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در بخش ارتباطی نیز می ‌توان به پشتیبانی از فناوری ‌های بیسیم وای فای ۶ و بلوتوث ۵ اشاره کرد.

لپ تاپ Asus ZenBook 13 OLED با پشتیبانی از پورت های متعدد

ایسوس از یک باتری ۶۷ وات روی این لپ تاپ استفاده کرده که می‌تواند تا ۱۳ ساعت شارژدهی را تضمین کند. یک آداپتور ۶۵ وات نیز در داخل جعبه دستگاه قرار دارد. یکی دیگر از نقاط عطف این دیوایس پورت های متعدد آن است. لپ تاپ ایسوس ZenBook 13 OLED قادر است تا ۳ نمایشگر اکسترنال را به علاوه نمایشگر خود دستگاه، از طریق درگاه تاندربولت ۴ و HDMI پشتیبانی کند. پروفایل‌ های مختلفی نیز برای فن این دستگاه طراحی شده که شامل Whisper و Standard و Performance هستند و هر کدام سطح متفاوتی از سرعت و نویز را ارائه می‌کنند. پایه قیمت این لپ تاپ از 800 دلار شروع می شود و مدل های مختلف با رم و حافظه های مختلف با قیمت های بالاتری عرضه می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من در رابطه با لپ تاپ Asus ZenBook 13 OLED اطلاعات تخصصی ندارم، اما ایسوز تو لپ تاپ خیلی پیشرفت کرده به صورتی که بنظرم تا دوساله آینده بتونه بهترین فروش رو داشته باشه نسبت لنوو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا