Connect with us

معرفی پرچمداران جدید اپل: آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

منتشر شده

در

معرفی پرچمداران جدید آیفون، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

در رویداد رونمایی آنلاین اپل همانطور که برنامه ریزی شده بود گوشی های سری آیفون 12 معرفی شدند. بر اساس نامگذاری آنها iPhone 12 مدل معمولی این سری است و iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max مدل های دیگر و بالارده این سری با نمایشگر بزرگتر می باشند. همانند دو مدل دیگر آیفون 12 و آیفون 12 مینی، گوشی  موبایل مدل آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس قابلیت سازگاری با شارژر ها و لوازم جانبی بی سیم مگ سیف اپل هستند. سیستم MagSafe که به تازگی توسط اپل معرفی شده است امکان سازگاری با اکسسوری هایی مانند قاب مغناطیسی، پدهای شارژ و کیف پول و دیگر گجت ها را دارد.

معرفی رسمی سری آیفون 12

لیست قیمت گوشی آیفون

مشخصات فنی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

این دو مدل همانطور که در مورد آیفون 12 هم اعلام شد دارای تراشه A14 Bionic است و بر اساس اعلام مشاور ارشد بازار یابی اپل این تراشه در حال حاضر قدرتمندترین تراشه ساخت اپل است. هر دو پردازنده گرافیکی 4 هسته ای و پردازنده 6 هسته ای به کار رفته در این دو مدل سریعترین عملکرد را نسبت به دیگر آیفون ها دارند و بر اساس ادعای اپل عملکرد این گوشی ها تا 50 درصد بهتر از هر گوشی دیگری می باشد. پشتیبانی از اینترنت 5 جی هم که اصلی ترین مشخه اضافه شده به آیفون سری 12 است. اینطور که اپل ادعا کرده است بیشترین میزان باندهای 5G از هر گوشی هوشمند دیگری را ارائه می دهد و این یعنی پوشش گسترده ای از اپراتورها در سرتاسر جهان بر اساس استاندارهای مختلف 5G.

مشخصات فنی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

ویژگی های دوربین گوشی iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max

مورد افزوده شده دیگر به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس سنسور لیدار است که مانند آیپد پرو به منظور استفاده از جلوه های AR به کار می روند. همچنین اسکنر LIDAR برای کمک به فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم طراحی شده است و تا 6 برابر سریعتر این فوکوس را انجام می دهد. با این حالت و توسط این دو گوشی حتی عکاسی پرتره در شب هم امکام پذیر است. این دو گوشی همانند گوشی های آیفون 11 که سال پیش ارائه شدند دارای ماژول دوربین سه گانه است. لنز دوربین اصلی به کار رفته 12 مگاپیکسل استاندارد است که در کنار یک دوربین تله فوتو و یک دوربین فوق عریض بهره گرفته است. در آیفون 12 پرومکس از یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی متری نیز استفاده شده است که کیفیت عکاسی را نسبت به دو مدل دیگر گوشی آیفون سری 12 بهتر می کند. این دو گوشی قادر به فیلمبرداری به صورت HDR هستند و این اولین بار است که این کیفیت فیلمبرداری در گوشی های آیفون به کار گرفته شده است. آیفون های 12 همچنین با بهره گیری از این فناوری قادر به ویرایش محتوای دالبی ویژن اچ دی آر است که به طور مستقیم از طریق برنامه Photos قابل دسترس خواهد بود.

مشخصات دوربین آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس

بر طبق اعلام رسمی اپل آیفون 12 پرو با قیمت پایه 999 دلار و آیفون 12 پرومکس با قیمت 1099 به بازار عرضه خواهد شد. سری آیفون 12 بعد از مدتها نسبت به مدل های قبلی گوشی اپل باز طراحی شده است و ظاهر گوشی بیشتر یادآور آیفون 4 است. قیمت های اعلام شده بر مینای قیمت پایه می باشد و بر اساس ظرفیت های حافظه متفاوت 128 گیگابایت، 256 و 512 این قیمت متغیر خواهد بود. اپل اعلام کرده آیفون 12 پرو از 16 اکتبر پیش فروش خواهد شد و هفته بعد فروش رسمی آن آغاز خواهد شد. آیفون 12 پرومکس هم از 6 نوامبر پیش فروش و از 13 نوامبر فروش رسمی آن آغاز می شود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. بهروز

    اکتبر 27, 2020 در 4:07 ب.ظ

    فقط iPhone 12 Pro Max بااینکه قیمتش بالاتره، اما می ارزه نسبت به اون یکی، ادم بالاخره داره اینمهمه خرج میکنه بهترش رو بخره، من تحقیق کردم دوربین iPhone 12 Pro Max بهتره واقعا

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار