موبایل

سالم بودن آیفون 11 پس از یک هفته در آب بودن

مدل های آیفون زیادی در طول سال عرضه شده اند اما تنها آیفون 7 و نسخه های بعدی آن از مقاومت در برابر آب برخوردار هستند و آیفون 6 و نسل های قبلی آن را نباید ضد آب تصور کرد. نسخه های قدیمی ممکن است در برابر آب مقاوم باشند اما این بدان معنا نیست که ضد آب هستند زیرا هیچ رتبه مقاومت رسمی از سوی شرکت اپل برای آن ها صادر نشده است همچنین سطح محافظت برای آیفون مدل های 7 به بعد بسته به مدل آن ها متفاوت می باشد.

نجات آیفون بعد از گذشت یک هفته

طی یک گزارش منتشر شده، یک نوجوان در حال کایاک سواری در دریاچه ای واقع در برزیل بود که زنی را در حال غرق شدن در آب دید. این نوجوان درنگ نکرد و بلافاصله برای نجات زن به داخل آب پرید. پس از آوردن او به ساحل متوجه شد که آیفون خود را گم کرده است. او دیگر امیدی به یافتن گوشی خود نداشت اما بعد از گذشت یک هفته مربی غواصی به نام ادینهو روشا طی یک جستجوی شبانه به طور تصادفی iPhone این نوجوان را در عمق هفت متری زیر آب پیدا کرد.

ضد آب بودن آیفون های اپل
ضد آب بودن آیفون های اپل

بعد از یافتن آیفون، غواص گفت: گوشی تلفن را در جیب جلیقه ام گذاشتم وقتی به سطح زمین رسیدم فکر کردم تلفن دیگر کار نمی کند و بعد از دستکاری دکمه های آن صفحه آیفون روشن شد و سپس از منوی اضطراری برای دیدن مالک دستگاه استفاده کردم و او را در شبکه های اجتماعی جستجو کردم. این مربی غواصی پست مربوط به این آیفون را در شبکه مجازی منتشر کرد و عنوان آن را «بیایید ببینم آیا می توانید قفل تلفن را باز کنید» منتشر کرد و خوشبختانه نوجوان این پست را مشاهده کرد و اعلام کرد که گوشی آیفون برای اوست و غواص از او درخواست کرد تا بیاید قفل تلفن را باز کند. خوشبختانه قفل تلفن باز شد و دستگاه تلفن طوری کار می کرد که انگار برایش هیچ اتفاق نیفتاده است.

پیداکردن آیفون در آب
پیداکردن آیفون در آب

مقاومت آیفون ها در برابر آب

آیفون 7 اولین آیفونی می باشد که گواهی IP67 را داشته است و در برابر آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است. آیفون نوجوانی که در دریاچه افتاده بود آیفون 11 بود که دارای گواهی IP68 است، این بدان معناست که دستگاه از نظر تئوری می تواند تا عمق 2 متری تا 30 دقیقه مقاومت کند با این حال این تلفن بسیار طولانی تر در آب بوده و سالم مانده است. آیفون 14 پرو هنوز همان گواهی IP68 را دارد اما اپل ادعا می کند که می تواند تا عمق 6 متری را بدون هیچ مشکلی تحمل کند.

مقاومت آیفون ها در برابر آب
مقاومت آیفون ها در برابر آب

بعدش از خیس شدن گوشی موبایل چه کاری باید انجام دهیم؟

برای خروج رطوبت از آیفون یا دیگر گوشی های موبایل به یک ماده خشک کننده نیاز دارید. بسیاری از مردم برنج نپخته را پیشنهاد می کنند و توصیه می کنند که تلفن خیس شده خود را در یک ظرف بزرگ از برنج نپخته بگذارید و آن را کاملاً بپوشانید و به مدت 48 ساعت یا بیشتر در آن ظرف بگذارید تا رطوبت به طور کامل جذب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا