Connect with us

آیا اپل واچ SE 2 ضد آب است؟

منتشر شده

در

آیا اپل واچ SE 2 ضد آب است؟

آیا اپل واچ مدل SE2 شما ضد آب است؟ باید جواب داد نه به طور کامل اما اکثر دیگر مدل های اپل واچ در برابر آب مقاوم هستند و استقامت بسیار بالایی دارند. قبل از اینکه به استخر یا جکوزی بروید دقیقاً بدانید که ساعت شما چه رتبه ای از مقاومت را دارد. اگر به دنبال اپل واچ جدید هستید و قصد دارید آن را برای شنا یا ورزش های آبی استفاده کنید ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید ساعت جدید شما تا چه عمقی از آب را می تواند تحمل کند.

مقاومت اپل واچ SE 2 در برابر آب چه قدر است؟

اپل واچ SE 2 برخلاف اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا دارای رتبه IP نیست. این بدان معناست که به  طور کامل در برابر آب مقاوم نمی باشد. اپل بیان می کند که مدل SE 2 تا عمق 50 کیلومتری در برابر آب مقاوم است بنابراین دوش گرفتن یا شنا کردن در زمان بستن آن به دست بی خطر است البته با فرض اینکه آب بسیار داغ یا مخلوط با مواد شوینده قوی نباشد. با این حال پس از چندین ماه استفاده از Apple Watch SE 2 دیگر در برابر آب مقاوم نخواهد بود. بنابراین هنگامی که اپل واچ شما شروع به فرسودگی کرد از قرار گرفتن در معرض مستقیم مایعات خودداری کنید تا از فرسودگی زودتر آن جلوگیری کنید.

مقاومت اپل واچ SE 2 در برابر آب
مقاومت اپل واچ SE 2 در برابر آب

اگر اهل شنا کردن یا غواصی هستید بهتر است به جای SE 2، اپل واچ اولترا را در نظر بگیرید به این دلیل که تا 100 متر عمق در برابر آب مقاوم است. Apple Watch SE 2 پایین ترین مدل در میان اپل واچ ها است و نمی توان انتظار داشت که به اندازه دیگر ساعت های هوشمند پیشرفته اپل با دوام و قدرتمند باشد.

شنا کردن با اپل واچ SE 2
شنا کردن با اپل واچ SE 2

به یاد داشته باشید که پس از شنا در آب های شور اپل واچ خود را به آرامی با آب گرم بشویید و بندهای آن را کاملاً خشک کنید و هیچگاه برای سریعتر خشک کردن آن از گرما یا هوای فشرده استفاده نکنید. اگر اپل واچ شما با آب شیرین خیس شد به سادگی آن را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. اگر صدای بلندگوی اپل واچ شما پس از خیس شدن گرفته شده چیزی را وارد درگاه های میکروفون یا بلندگوهای آن نکنید و یا برای تخلیه آب وارد شده ساعت را تکان ندهید، خوب است بدانید شارژ کردن اپل واچ در طول شب ممکن است تبخیر را سریعتر کند.

تمیز کردن مقاومت اپل واچ SE 2
خشک کردن اپل واچ SE 2

آیا اپل واچ SE 2 در برابر گرد و غبار مقاوم است؟

برخلاف Apple Watch Series 8 که دارای رتبه IP6X، اپل واچ سری SE 2 دارای رتبه IP است و در برابر گرد و غبار مقاوم نیست بنابراین ساعت ممکن است به دلیل ورود ذرات گرد و غبار در معرض  آسیب باشد. کاربران هنگام استفاده از Watch SE 2 به ویژه در ساحل باید بسیار مراقب باشند. مقاومت این ساعت در برابر آب و گرد و غبار دائمی نیست. اگر دستگاهی برای مقاومت در برابر آسیب های ناشی از آب و گرد و غبار ساخته شود قابلیت آن به مرور زمان و با آسیب های احتمالی کاهش می باید همچنین Apple Watch SE 2 فاقد کریستال جلویی به کار رفته در اپل واچ سری 8 است که باعث می شود دوام کمتری داشته باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار