Connect with us

مقایسه پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

منتشر شده

در

مقایسه پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

گوگل چندی پیش از ساعت جدید خود پیکسل واچ رونمایی کرد؛ ساعت هوشمندی با سیستم عامل Wear OS که دارای صفحه نمایشی گرد و مجموعه ای از ویژگی های تمرکز بر سلامت است. اما بسیاری از کاربران میخواهند بدانند که آیا پیکسل واچ میتواند به عنوان یک ساعت هوشمند، عملکرد بهتری نسبت به ساعت هوشمند اپل، یعنی اپل واچ سری 8 داشته باشد یا خیر. در همین مورد این دو ساعت را باهم مقایسه کرده ایم.

گوگل واچ در برابر اپل واچ سری 8

از زمانی که اپل واچ در سال 2015 عرضه شد، اپل از صفحه ساعت مستطیل شکل فاصله نگرفته است. این در حالی است که سایر تولیدکنندگان اندرویدی به این کار پرداخته اند. اپل واچ سری 8 و پیکسل واچ رقبای سرسختی هستند که بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه میدهند. پیکسل واچ دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که اپل واچ میکند. این باعث شده است که برخی کاربران اندرویدی بخواهند از ساعت جدید گوگل استفاده کنند تا تجربه استفاده از ساعتی با ویژگی های ساعت های اپل را نیز داشته باشند.

klhda'v گوگل واچ در برابر اپل واچ سری 8
klhda’v گوگل واچ در برابر اپل واچ سری 8

ویژگی های ظاهری پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

طرح گرد شباهت بیشتری به ساعت های سنتی دارد. گوگل طراحی گرد را برای ساعتش انتخاب کرده است و باید بگوییم که نتیجه نهایی این است که این ساعت یکی از بهترین ساعت های هوشمند گرد است که تا به حال دیده ایم. متأسفانه به خاطر شکل گرد ساعت، حلقه گرد ساعت که شیشه اش در آن جا می افتد، ضخیم تر دیده میشود، اما گوگل از رنگ تیره استفاده کرده است که واضح بودن آن را کمی کاهش دهد.

اپل در گذر سال ها سعی کرده اندازه قاب ها را کاهش بدهد، برای همین صفحه نمایش در اپل واچ سری 8 خیلی بهتر دیده میشود. فرم گرد در اکثر مواقع خوب است، اما وقتی اعلان ها می آیند، بد عمل می کند چون شکل اعلان ها مستطیلی شکل هستند. از نظر قطر، پیکسل واچ ظریف تر است، چون قطر 41 میلیمتری دارد، اما اپل واچ سری 8، 44 میلیمتر است.

ویژگی های ظاهری پیکسل واچ و اپل واچ سری 8
ویژگی های ظاهری پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

به نظر پیکسل واچ دکمه کناری اپل واچ را تقلید کرده است که هر دو هم دارایی عملکردی یکسان هستند. شاید تنها تفاوت در قرارگیری دکمه در بالای تاج ساعت در پیکسل واچ باشد که دکمه در اپل واچ سری هشت در زیر تاج است. بندهای این ساعت ها هم قابل تنظیم هستند. شاید تنوع بند ساعت برای اپل واچ سری 8 بیشتر باشد، چون سال هاست که دارد تولید میشود، اما به نظر میرسد که کیفیت بندهای گوگل واچ بهتر است.

سنسورهای پیکسل واچ و اپل واچ سری 8
سنسورهای پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

نرم افزارهای پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

پیکسل واچ دارای ردیابی ضربان قلب، قابلیت ECG و ردیابی دقیق تمرین با ضربان قلب و پشتیبانی از چهل مدل تمرین مختلف است. حالت اضطراری، ردیابی خواب و افت ضربان قلب در آن تعبیه شده است. هیچ سنسور دمایی مثل اپل واچ سری 8 وجود ندارد و با اینکه سنسور اکسیژن خون در آن گنجانده شده، به صورت دقیق فعال نمیشود.

نرم افزارهای پیکسل واچ و اپل واچ سری 8
نرم افزارهای پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

عمر باتری پیکسل واچ و اپل واچ سری 8

عمر باتری در پیکسل واچ کمی متفاوت است. چون نمایشگر همیشه روشن است، باتری به سرعت تخلیه میشود و علاوه بر این قابلیت کنترل دائمی ضربان قلب عمر باتری را پایین می آورد. با خاموش بودن این گزینه، ساعت تا 24 ساعت دوام می آورد و از اپل واچ سری 8 جلو میزند.

در مجموع پیکسل واچ یک ساعت هوشمند مناسب است که روزی میتواند الهام بخش اپل برای ارائه ساعتی متفاوت تر باشد. بدیهی است که اگر آیفون دارید، نخواهید از پیکسل واچ استفاده کنید، اما کاربران اندروید حالا ساعتی را در دست خود دارند که میتوانند ویژگی های سیستم عامل اپل را نیز امتحان کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار