Connect with us

سامسونگ از مودم اگزینوس 5300 رونمایی کرد

منتشر شده

در

سامسونگ از مودم اگزینوس 5300 رونمایی کرد

سامسونگ از طریق گوشی های هوشمند خود به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است و توانسته از این طریق سود ماهیانه خود را چندین برابر کند، اکنون این شرکت قصد دارد ویژگی های جدیدی را به گوشی های همراه خود اضافه کند که می تواند اتصال به اینترنت ماهواره ای و تماس اضطراری را امکان پذیر کند. پیش از سامسونگ شرکت اپل این قابلیت را به سری جدید آیفون های خود اضافه کرده بود.

ارتباط ماهواره ای با گوشی های سامسونگ

سامسونگ غول الکترونیک کره جنوبی، مودم جدید خود را با نام Exynos Modem 5300 معرفی کرده است که با ارتباط دو طرفه از طریق ماهواره بر روی گوشی های هوشمند عرضه می شود. این قابلیت خاص در مناطقی که هیچ گونه اتصال تلفن همراه در دسترس نیست بسیار کاربردی خواهد بود. پیش از این اقدام شرکت سامسونگ، اپل اولین گوشی هوشمند خود را با پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای را در مدل های آیفون 14 و 14 پرو معرفی کرد که به شما این امکان را می دهند در جایی که هیچ سیگنالی از شبکه های تلفن همراه وجود ندارد با خدمات اضطراری (SOS) تماس بگیرید.

مودم سامسونگ مدل Exynos 5300
مودم سامسونگ مدل Exynos 5300

برای ارتباط مطمئن NTN با ماهواره های مدار پایین زمین (LEO) سامسونگ فناوری مبتنی بر استاندارد 5G NTN را با استفاده از پلتفرم مرجع Exynos Modem 5300 برای پیش بینی دقیق مکان های ماهواره و به حداقل رساندن تغییر فرکانس شبیه سازی کرده است. براساس این فناوری مودم های اگزینوس آینده سامسونگ از پیام های متنی دو طرفه و اشتراک گذاری تصویر و ویدیو با کیفیت بالا پشتیبانی خواهند کرد همچنین سامسونگ گفته است این ویژگی در گوشی های هوشمند پرچمدار فعلی یعنی گلکسی S23 وجود نخواهد داشت. سامسونگ استفاده از این فناوری را نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه در وسایل نقلیه ای مانند خودروهای پرنده و پهپادها نیز استفاده خواهد کرد.

ارتباط ماهواره ای با گوشی های سامسونگ
ارتباط ماهواره ای با گوشی های سامسونگ

یکی از مدیران ارشد سامسونگ گفت: هدف ما این است که مردم بتوانند در شرایط سخت و  دورافتاده با دیگران ارتباط برقرار کنند. سامسونگ گفته است قصد دارد با انجام این پروژه برای آماده سازی ورود به نسل ششم اینترنت (6G) گام بزرگی را بردارد و به عنوان یکی از پیشگامان این نسل شناخته شود همچنین سامسونگ در حال کار بر روی فناوری اینترنت اشیاء (NB-IOT) است که نیاز به یک تراشه قدرتمند جداگانه را در تلفن های هوشمند بی نیاز می کند.

اینترنت نسل ششم سامسونگ
اینترنت نسل ششم سامسونگ

ماه گذشته کوالکام فناوری Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کرده است که هدف آن افزودن پیام های ماهواره ای دو طرفه به گوشی های هوشمند است. ما باید در نیمه دوم سال 2023 شاهد چنین دستگاه هایی در بازار باشیم.

شبکه های NTN چیست؟

شبکه های بی سیم نسل بعدی برای شکستن مرزهای سیستم های زمینی فعلی و استفاده کامل از شبکه های غیر زمینی (NTN) پیش بینی شده اند. NTN متشکل از انواع شبکه های ارتباطی فضایی از جمله MEO، GEO می باشد. عناصر و اجزای NTN در حال تکامل هستند تا به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه های بی سیم نسل ششم (6G) آینده تبدیل شوند. اهمیت این نوع شبکه به دلیل توانایی آن در ارائه اتصال به هرچیزی در هر مکان و شرایطی می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار