Connect with us

نسل جدید مک بوک پرو و مک مینی اپل

منتشر شده

در

نسل جدید مک بوک پرو و مک مینی اپل

اپل در بازار تکنولوژی با آیفون های خود قدرت نمایی می کند و با شرکت هایی مانند سامسونگ و هوآوی در حال رقابت می باشد اما این شرکت در بخش لپ تاپ حضور کمرنگی را نسبت به دیگر رقبایش دارد. اکنون اپل با معرفی نسل جدید مک بوک هایش قدرت خود را در دنیای تکنولوژی بیشتر خواهد کرد. پس از چندین ماه انتظار بالاخره اپل از طریق یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت و صفحه رسمی یوتیوپ مدل های جدید مک بوک پرو و مک مینی را معرفی کرد. نسل جدید مک های اپل با تراشه های سریع تر M2 Pro و M2 Max و 96 گیگابایت رم، پورت HDMI 2.1 ارتقاء یافته با پشتیبانی از نمایشگر 8K و وای فای 6E معرفی شده اند. به گفته اپل این محصولات جزء قدرتمندترین مک های موجود در بازار می باشند.

نگاهی به تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل

به گفته اپل تراشه جدید M2 Pro دارای یک سی پی یو 10 یا 12 هسته ای است و عملکردی تا 20 درصد سریع تر از تراشه M1 Pro ارائه می دهد. این تراشه دارای یک پردازنده گرافیکی 19 هسته ای است که تا 30 درصد عملکرد گرافیکی بیشتری ارائه می دهد. تراشه پیشرفته M2 Max دارای یک سی پی یو 12 هسته ای بهبود یافته است و عملکرد آن تا 20 درصد بیشتر از M1 Max می باشد. به گفته اپل با تراشه M2 Max مک بوک پرو جدید 6 برابر سریع تر از مک بوک پرو مبتنی بر اینتل است.

تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل
تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل

MacBook Pro اپل

مدل MacBook Pro اپل طولانی ترین عمر باتری را که تاکنون در یک مک بوده است را در خود دارد. باتری این مدل از مک بوک حدوداً تا 22 ساعت شارژ را نگه می دارد. کاربران می توانند از حداکثر 96 گیگابایت رم و حداکثر 8TB SSD استفاده کنند. معاون ارشد بازاریابی شرکت اپل گفته است اتصال پیشرفته و طولانی تر شدن عمر باتری در مک به همراه نمایشگر حرفه ای باعث می شود این مک بوک را به یکی از محبوب ترین های لپ تاپ های بازار تبدیل کند.

MacBook Pro اپل
MacBook Pro اپل

Mac Mini اپل

زمانی که اپل در تابستان گذشته M2 را معرفی کرد هیچکس باور نداشت که این تراشه قدرتمند در مک های مقرون به صرفه اپل به کار گرفته شود. برای اولین بار اپل یکی از تراشه های M Pro خود را در Mac Mini قرار داده است و این بدان معناست که شما بدون نیاز به سرمایه گذاری در یکی از مدل های با کیفیت بالا مانند مک بوک پرو می توانید از این پردازنده با قیمت 1.299 دلار استفاده کنید و کسانی که قدرت و توانایی های اضافی را نمی خواهند می توانند یک مدل معمولی M2 را با قیمت 599 دلار خریداری کنند.

Mac Mini اپل
Mac Mini اپل

نسخه M2 Mac Mini حداکثر از دو نمایشگر پشتیبانی می کند در حالی که نسخه M2 Pro می تواند از سه نمایشگر استفاده کند. M2 Mac Mini از وضوح 8K در 60 هرتز یا 4K تا 240 هرتز پشتیبانی می کند. نسخه M2 ظاهراً هنوز از HDMI 2.0 استفاده می کند در حالی که M2 Pro Mac Mini دارای درگاه HDMI 2.1 است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار