Connect with us

نام فیسبوک رسما به متا تغییر کرد

منتشر شده

در

نام فیسبوک رسما تغییر کرد

پس از فراز و فرودهای فراوان، نام فیسبوک رسما تغییر کرد. مارک زاکربرگ در رویدادی به نام Connect نام فیسبوک را به متا تغییر داد. تمام فعالیت های فیسبوک تحت پوشش این نام و شرکت قرار نمی گیرند ولی متاورس قرار است مجموعه ای از فضاهای مجازی با کاربری جدید باشد. متاورس پروژه ای است که مدت هاست زاکربرگ و همکارانش روی آن کار می کنند. این پروژه در ابتدا تحت نظر فیس بوک شروع به کار کرد اما در نهایت فیس بوک نام و آدرس خود را به متا تغییر داد. هنوز از جزئیات پروژه متاورس اطلاعات زیادی منتشر نشده است. اما ظاهرا این دنیای مجازی با فضاهایی که در حال حاضر در آنها فعالیت داریم تفاوت زیادی خواهد داشت زیرا مفاهیمی از دنیای سه بعدی و شبیه سازی ها در آن وجود خواهد داشت.

باز تعریف برند فیس بوک توسط زاکربرگ

لیست قیمت ساعت هوشمند

متا، نام و آدرس جدید فیسبوک

زاکربرگ که نام شناخته شده دنیای مدرن است که خیلی از نوآوری های امروزه دنیای مجازی از ایده های او الهام گرفته اند. مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد که قصد دارند دیدگاه مردم را نسبت به فیس بوک تغییر دهند و آن را صرفا از نامی برای یک شبکه اجتماعی فراتر ببرند. زاکربرگ مدیرعامل و صاحب نام متا هم خواهد بود. این تغییر نام به این دلیل است که موازی با تغییراتی که در خود فیس بوک ایجاد شد، قرار است روی پروژه متاورس هم کار شود. اگر بر روی آدرس سایت Meta.com بزنید به صفحه فیس بوک راه پیدا می کنید.

متا، نام و آدرس جدید فیسبوک

متاورس از ایده تا تحقق با فیس بوک

ایده اولیه متاورس تا رساندن به آن واقعیت تعاریف پیچیده و گسترده ای را در بر می گیرد. اما اگر در یک بیان ساده بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم، متاورس نسل بعدی اینترنت و پیوند فیزیکی زندگی دیجیتال به جهان فیزیکی محسوب می شود. رفتن به این سمت همیشه در فیلم هایی که در مورد آینده ساخته می شد، مشاهده میشد. اما رسیدن به این سبک از زندگی و تحقق آن چیزی است که ظاهرا زاکربرگ سعی در آن دارد که آن را به نام خود به ثبت برساند. باید دید پروژه متاورس چه زمانی به تحقق خواهد رسید.

متاورس از ایده تا تحقق با فیس بوک

درست چند روز بعد از تغییر نام فیس بوک به متا، اولین گجت فیس بوک هم معرف شد. هرچند پیش از این فیس بوک اعلام کرده بود که یک ساعت هوشمند را تا سال 2022 به بازار خواهد رساند. اما درست بعد از تغییر نام این شرکت، ساعت هوشمند متا یا فیس بوک در یک تصویر و توسط نشریه بلومبرگ نشان داده شد. اولین چیزی که بعد از دیدن تصویر ساعت هوشمند فیس بوک به نظر می رسد این است که این گجت بسیار به اپل واچ شباهت دارد. اما یک تفاوت عمده در آن این است که این ساعت هوشمند از یک دوربین روی صفحه بهره می برد. احتمالا این گجت با اینکه بر مبنای کاربری iOS ساخته شده است اما قابلیت انطباق با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دارد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. عطا موسی زاده

    اکتبر 30, 2021 در 3:04 ب.ظ

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من سفارشی که ثبت کرده بودم را لغو کردم هذینش چند روز طول میکشه تا به حسابم واریز بشه ؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار