موبایل

نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی

برای تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی مواردی هستند که باید به آنها توجه کرد. اگر قصد دارید شارژر سامسونگ بخرید اما توان تشخیص شارژر اصل با تقلبی آن را ندارید این مطلب برای شما بسیار کاربردی است.  البته تفاوت ‌های شارژر اصلی و تقبلی سامسونگ بسیار جزئی هستند که فقط در صورت کنار هم قرار دادن آنها میتوان به راحتی فهمید که با یکدیگر متفاوت هستند و آنها را از یکدیگر  تشخیص داد.

روشهای تشخیص شارژر تقلبی و شارژر اصلی سامسونگ

تفاوت های شارژر اصلی و شارژر تقلبی سامسونگ

اکثر کاربران گوشی‌ های هوشمند به این معتقدند که خرید و استفاده از شارژر‌ها و همچنین کابل‌های تولید شده به دست شخص ثالث بدون خطر هستند و با اطمینان کامل قابل استفاده هستند اما با این حال بار‌ها ثابت شده است که استفاده از شارژرها، کابل‌های USB و باتری‌های تقلبی ممکن است گوشی موبایل شما را در معرض خطر قرار دهند و باعث خراب شدن آنها شوند. در ادامه به 10 تفاوت قابل رویت در شارژر اصلی و شارژر تقلبی سامسونگ پی خواهیم برد.

نوشته و فونت متفاوت بر روی شارژر تقلبی

قطعا در درجه‌ اول تنها چیزی که شما به آن توجه می ‌کنید آرم و نوشته‌ های روی شارژر است. آرم ‌های نوشته شده بر روی کلگی شارژرها هر دو یکی هستند اما تفاوتی بسیار جزئی دارند که با کمی دقت به آن پی خواهید برد. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که حرف A روی شارژر تقلبی با ضخامت بیشتری نوشته شده است اما حرف A روی شارژر اصلی سامسونگ مقداری نازک ‌تر است.

تفاوت حرف A در لوگوی سامسونگ بر روی شارژر

همچنین اگر عبارت Made in China و یا +A که در اکثر مواقع بر روی پشت شارژر چاپ می‌شود را مشاهده کردید باید بدانید که این شارژر سامسونگ اصل نیست بلکه یک محصول تقلبی است. علاوه بر این علامت لوگوی UL که پشت شارژر چاپ می‌ شود باید سمت چپ و در قسمت پایین نوشته شده باشد و توسط یک دایره احاطه شده باشد اگر غیر از این باشد شارژر تقلبی است.

تفاوت در اندازه فونت و سایز آن بر روی بدنه شارژر سامسونگ اصلی و تقلبی

کیفیت ساختار در شارژر اصلی Samsung

یک شارژر واقعی دارای کیفیت بالایی بوده و تمیز و محکم است. همچنین اگر به لبه ‌های شارژر تقلبی دقت کنید ناهمواری ‌های بسیاری را نیز مشاهده خواهید کرد در صورتی که شارژر اصلی سامسونگ دارای انحناهای صاف و هموار است.

کیفیت ساختار در شارژر اصلی Samsung

وزن بالاتر شارژر اصلی

وزن شارژر اصل با توجه به کیفیت ساخت آن باید زیاد باشد و نسبت به شارژر تقلبی سنگین‌تر باشد. در مقایسه این دو نوع شارژر می توانید به سادگی و با در دست گرفتن هر دو شارژر متوجه این مطلب بشوید.

تفاوت شکل نقطه اتصال در شارژر اصلی و تقلبی

هم شارژر اصل و هم شارژر تقلبی در قسمت وسطی کلگی دارای یک اتصال هستند. باید توجه کرد که این اتصال در شارژر اصلی سامسونگ حالتی تخت و صاف دارد در صورتی که این اتصال در شارژر تقلبی برجسته و تیز است.

تفاوت شکل برش شکاف اسلات در شارژر اصلی و تقلبی

همانطور که اشاره کردیم در شارژر تقلبی برش شکاف اسلات پورت کانکتور USB لبه‌ ها و گوشه‌ های ناهموار دارد در صورتی که شارژر اصلی سامسونگ دارای لبه‌ های تخت و نرم و با کیفیت است.

لایه پلاستیکی در انتهای کله گی شارژر اصلی سامسونگ

کله گی شارژرهای اصل دارای لایه ‌ای اضافی از پلاستیک بر روی قسمت انتهای پایین کلگی شارژر هستند برای اینکه دوام و مقاومت بیشتری داشته باشد در صورتی که کلگی شارژر جعلی یا تقلبی بدون ساختار مناسبی برای دوام و مقاومت است.

لایه پلاستیکی در انتهای کله گی شارژر اصلی سامسونگ

شکل دندانه دار کانکتور میکرو USB در شارژر اصلی سامسونگ

نکته‌ بعدی کانکتور میکرو USB است. سطح پوسته‌ کانکتور شارژر اصلی سامسونگ دارای دندانه ‌ای ریز است که در شارژر تقلبی این دندانه را مشاهده نمی ‌کنیم زیرا سطح کانکتور شارژر تقلبی تخت است. در مقایسه شارژر اصل با شارژر تقلبی متوجه خواهید شد که سایز کانکتور میکرو USB اصلی سامسونگ و کابل USB شارژر جعلی متفاوت است. کانکتور اصل میکرو USB به بدنه‌ شارژر نزدیک‌ تر است و طول کمتری دارد در صورتی که کابل تقلبی دارای کانکتور میکرو USB بزرگ تری است و فضای بین بدنه‌ شارژر و کانکتور بیشتر است که همین مورد سبب می ‌شود تا احتمال شکستن آن پس از استفاده مکرر بیشتر شود.

میزان حرارت بالاتر شارژر تقلبی سامسونگ

اگر با شارژر تقلبی گوشی خود را سه الی چهار بار شارژ کنید متوجه داغ شدن آن پس از مدتی خواهید شد. این در صورتی است که شارژر اصلی داغ نمی شود. مقدار حرارت شارژر تقلبی نسبت به شارژر اصلی سامسونگ  خیلی بیشتر است.

تفاوت رنگ پورت شارژر اصلی و تقلبی

در اکثر موارد شارژر اصل است ولیکن کابل شارژ USB آن می ‌تواند جعلی باشد. شما با تشخیص رنگ و سایز پورت می‌ توانید اصل و یا فیک بودن شارژر را متوجه شوید. سایز پورت شارژر تقلبی مقداری بلندتر از شارژر اصلی است. همچنین رنگ پورت شارژر جعلی از شارژر اصلی تیره ‌تر است.

تفاوت رنگ علامت بر روی یو اس بی شارژر

تفاوت زمان شارژ شدن گوشی توسط شارژر تقلبی و شارژر اصلی

شما با سنجیدن مقدار زمانی که گوشی شما با شارژر، شارژ می‌شود نیز متوجه تقلبی یا اصل بودن آن شوید. شارژر تقلبی زمان بیشتری از 30 دقیقه استاندارد شارژر اصلی سامسونگ نیاز دارد تا شارژ گوشی شما را به 50% برساند. برای خرید شارژر اصلی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی بابافون مراجعه کنید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم از اطلاعات خوبتون، من چند سال پیش دقیقا یه فروشنده همینجوری با فیک سرم کلا گذاشت و با قیمت اورجینال بهم کپیش رو انداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا