موبایل

نسخه اولیه اندروید 12 برای توسعه دهندگان منتشر شد

به گزارش وب سایت Android Authority نسخه اولیه اندروید 12 منتشر شد. این نسخه برای توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفته و فعلا بر روی برخی از گوشی های موبایل گوگل پیکسل در دسترس است. باید توجه داشت که همانطور که اعلام شده این نسخه برای کاربران عادی در نظر گرفته نشده و فعلا برای بررسی موارد مختلفی، توسط توسعه دهندگان و در گوشی های پیکسل نسل 3 به بعد قابل دسترسی می باشد.

نسخه اولیه قطعا باگ هایی را خواهد داشت که برای عرضه نسخه اصلی برطرف می شود. سیاست گوگل برای عرضه  این نسخه جدید تاکید بر مواردی مثل کاربری ادراکی بیشتر، عملکرد و امنیت بالاتر خواهد بود. احتمالا بعد از عرضه این نسخه چند نسخه بتای دیگر از این سیستم عامل را شاهد خواهیم بود. در حین کار توسعه دهندگان با این نسخه های آزمایشی، نقاط ضعف این ورژن هم مشخص و برطرف خواهند شد.

نسخه اندروید 12 برای توسعه دهندگان در گوشی گوگل پیکسل

لیست قیمت گوشی موبایل

نقاط قوت در نسخه اندروید 12

گوگل اعلام کرده است که یکی از نقاط قوت اندروید 12 برای گوشی موبایل و دیگر دیوایس های اندرویدی مربوط به ثبت عکس ها خواهد بود. کاربران با استفاده از اندروید 12 می توانند عکس های با کیفیت بیشتر و با اندازه فایل کوچک تر بگیرند. همچنین توسعه دهندگان ( و در نسخه های بعدی کاربران معمولی) می توانند دسترسی های بیشتری برای شخصی سازی نوتیفیکیشن در تبلت و گوشی موبایل اندرویدی داشته باشند. همچنین در اندروید 12 استفاده از فرمان های حرکتی در حین پخش و تماشای فیلم آسان تر خواهد بود. پیش بینی می شود در نسخه اندروید 12 بهبود های بهتری در ویجت ها، رابط های کاربری، کیفیت ویدئو و ثبت عکس اعمال شده باشد.

نقاط قوت اندروید 12

اندروید 12 چه زمانی برای کاربران عرضه می شود؟

بر اساس اعلام رسمی گوگل، نسخه بهبود یافته و نهایی اندروید 12 تا ماه آگوست 2021 عرضه شود. اما همانطور که تمام برنامه ریزی های سال گذشته در حوزه فناوری به خاطر شرایط کرونا دستخوش تغییر شدند، پیش بینی می شود این نسخه زودتر از ماه آگوست عرضه نشود. سال گذشته هم قرار بود اندروید 11 تا آگوست رونمایی شود ولی در سپتامبر 2020 عرضه شد.

زمان عرضه نسخه اصلی اندروید 12

در هر صورت اندروید در نسخه های قبلی خود کاستی هایی داشت که پیش بینی می شود در اندروید 12 این کاستی ها تا حد زیادی کم شوند. خصوصا با روی کار آمدن ورژن های جدید از سیستم عامل iOS و بهبودهایی که یافته است، کاربران توقع بیشتری از اندروید خواهند داشت. با توجه به ویژگی های خوبی که به اندروید 11 افزوده شده بود انتظار داریم در اندروید 12 تمام باگ هایی که دستگاه های اندرویدی با سیستم عامل خود داشتند برطرف شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما، در رابطه با 5G باید بگم خیر، پشتیبانی آن فقط برای گوشی های نسل جدید برنامه ریزی شده ولی دررابطه با اندروید یازده بله معمولا ارتقا پیدا میکنن

  2. در رابطه با اندروید 11 من یه سوالی که دار اینه، این گوشیایی که ما داریم و اندرویدش 10 هست آیا قابل ارتقا هستند به اندروید 11 یا باید گوشیمون رو تعویض کنیم، در رابطه با نسل پنجم اینترنت هم همینطور، گوشیای 4G ما قابل ارتقا هست یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا