Connect with us

نسخه iOS 14.4.2 و WatchOS 7.3.3 منتشر شد

منتشر شده

در

نسخه iOS 14.4.2 و WatchOS 7.3.3 منتشر شد

به تازگی سیستم عامل های نسخه iOS 14.4.2 و WatchOS 7.3.3 توسط اپل برای دستگاه های پشتیبانی کننده از آی یو اس منتشر شد. همچنین اپل اخیرا نسخه iOS 12.5.2 را برای آیفون ‌ها و آیپد‌های قدیمی و watchOS 7.3.3 را با رفع کردن برخی باگ ‌ها و ایجاد بهبود در آن، منتشر کرده است. کاربران هم اکنون می‌توانند این به ‌روزرسانی جدید را بر روی آیفون و آیپد خود نصب کنند. برای انجام این کار کافی است که به بخش تنظیمات رفته و سپس به قسمت General بروید و از این قسمت Software Update را انتخاب کنید. هرچند اگر از قبل گزینه‌ دانلود و نصب خودکار به ‌روزرسانی را روشن کرده‌ باشید، این به ‌روزرسانی جدید به صورت خودکار بر روی گوشی آیفون، آیپد یا اپل واچ شما نصب خواهد شد.

نسخه جدید آی او اس و واچ او اس

لیست قیمت گوشی موبایل آیفون

کدام دستگاه ها آپدیت جدید iOS را پشتیبانی می کنند؟

در حال حاضر کاربرانی که دارای گوشی آیفون 6S یا مدل های جدیدتر گوشی آیفون هستند، می ‌توانند که به ‌روزرسانی جدید iOS 14.4.2 را بر روی آیفون‌ های خود نصب کنند. همچنین کاربرانی که آیپد پرو (همه مدل‌ها)، آیپد ایر ۲ یا نسخه ‌‌های جدیدتر از آن، نسل پنجم آیپد و مدل ‌های جدیدتر از آن، آیپد مینی ۴ یا مدل‌ های جدید‌تر استفاده می‌کنند، می‌ توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات سیستم عامل iPadOS 14.4.2 را بر روی تبلت‌ اپل خود نصب کنند. همچنین می‌توان iOS 14.4.2 را بر روی نسل هفتم آیپاد تاچ هم نصب کرد. اگر از مدل‌ های قدیمی‌ تر آیفون و آیپد استفاده می‌کنید، باید گفت که iOS 12.5.2 را می ‌توان بر روی دستگاه ‌هایی مانند آیفون 5S، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپد ایر، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و نسل ششم آیپاد تاچ نصب نمود.

کدام دستگاه ها آپدیت جدید iOS را پشتیبانی می کنند

همچنین نسخه watchOS 7.3.3 را نیز می ‌توان بر روی اپل واچ سری ۳ و مدل ‌های جدید‌تر از آن نصب کرد. اپل در روز ۲۶ ژانویه امسال نسخه iOS 14.4 را منتشر کرد. این نسخه از سیستم عامل iOS دارای قابلیت‌ هایی مانند Find My Items و ویژگی Handoff بهبود یافته در هوم ‌پاد مینی جدید بود. به این معنی که با استفاده از قابلیت Handoff می‌ توان برای بخش آهنگ مورد نظر آیفون را به هوم ‌پاد مینی نزدیک کرد و از آن بهره برد.

رفع باگ های نسخه iOS 14 در به روز رسانی جدید

بعد از منتشر شدن iOS 14.4، اپل در روز ۸ مارچ نیز iOS 14.4.1 را منتشر کرد. در واقع در این نسخه از سیستم عامل iOS بعضی از باگ ‌های موجود رفع شده بود. ضمن اینکه اپل در این نسخه یک مشکل موجود در WebKit را که به هکر‌ها اجازه می ‌داد تا کد مخربی را بر روی آیفون کاربر اجرا کنند، رفع کند. علاوه ‌بر این، اپل هم اکنون نسخه ‌های بتا از سیستم عامل iOS 14.5، iPadOS 14.5، tvOS 14.5، watchOS 7.4 و macOS big Sur 11.3 را نیز منتشر کرده است. چند هفته پیش اپل در گزارشی نصب نسخه iOS 14 بر روی بیش از 86 درصد آیفون های فعال را اعلام کرد.

رفع باگ های نسخه iOS 14 در به روز رسانی جدید

علاوه بر اینکه گوشی های آیفون از پرطرفدارترین گوشی ها بین کاربران هستند، اپل با به روزرسانی ها و بهبود هایی که در سیستم عامل گوشی های خود می دهد این محبوبیت را افزایش می دهد. اپل واچ که همچنان پرطرفدارترین ساعت هوشمند است هم از این قاعده پیروی می کند و اغلب به همراه نسخه به روز رسانی شده آی یو اس، نسخه جدید WatchOS هم به روز رسانی می شود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. بابایی

    آوریل 12, 2021 در 11:49 ق.ظ

    اخرین نسخه ای که از آیفون اومد بیرون کلی باگ داشت امیدواریم این نسخه نداشته باشه

  2. خردمند نازلی

    آوریل 12, 2021 در 11:41 ق.ظ

    من آیفون s6 دارم، واقعا خوشحالم که میتونم اپدیت جدید رو تو گوشیم نصب کنم، هچند اپل واچ ندارم اما این اپدیت جدید معرکه ست

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار