Connect with us

آیا نسل جدید گوشی ها بدون شارژر عرضه خواهند شد؟

منتشر شده

در

نسل جدید گوشی موبایل بدون شارژر عرضه می شوند

شایعه حذف شارژر از گوشی های جدید ارائه شده در سال آینده مدتی است که بر سر زبان ها افتاده است. موضوع حذف شارژر و هندزفری بی سیم، از بسته بندی گوشی های هوشمند در ابتدا در مورد محصولات اپل شروع شد اما پس از مدتی بدون اینکه این خبر از سمت کمپانی اپل تایید یا تکذیب شود، در مورد محصولات سامسونگ هم این شایعه به گوش رسید که گوشی های تولید جدید این شرکت بدون شارژر عرضه خواهند شد. هر چند این خبر واکنش های زیادی را به همراه داشت اما باید دید این موضوع واقعیت پیدا خواهد کرد یا خیر؟

حذف شارژر و هندزفری از جعبه گوشی ها در سال 2021

لیست قیمت شارژر موبایل

حذف شارژر و هندزفری از سری جدید گوشی ها

با توجه به افزایش قیمت تمام قطعات ساخت محصولات الکترونیک مخصوصا قطعات سخت افزاری گوشی موبایل، این تصمیم از طرف کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل گرفته شده که از سال 2021 به چند دلیل از جمله مقرون به صرفه بودن ساخت گوشی برای این تولید کنندگان، شارژر و هندزفری از بسته بندی این محصولات حذف شود و در عوض کاربران بتوانند شارژر و هندزفری را به صورت جداگانه خریداری کنند. علاوه بر هزینه کمتر برای تولید کننده و خرید با قیمت مناسب تر برای خریدار، ادعا شده است که کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند کمک به محیط زیست را نیز در این تصمیم خود مد نظر قرار داشته اند. اما دلیل عمده و اصلی آن به نظر می رسد این باشد که به خاطر افزایش قیمت قطعات الکترونیک، محصول نهایی قیمت گزافی خواهد داشت، و این شرکت ها، برای اینکه بتوانند مشتری را ترغیب به خرید گوشی کنند باید قیمت نهایی را در حد معقولی نگه دارند، و در نهایت بتوانند سود کلانی را هم از فروش قطعاتی مانند شارژر و هندزفری به صورت جداگانه عاید خود کنند. برای مثال گوشی گلکسی اس 20 اولترا از سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می کند اما شارژر موجود در بسته بندی این محصول 25 وات بوده، و خریدار این محصول در صورت تمایل می تواند شارژر 45 واتی را به صورت جداگانه خریداری کند. این موضوع اعتراضات فراوانی را در این راستا به همراه داشت.

شارژر و هندزفری

مراقب شارژر و هندزفری های خود باشید!

فرض کمپانی های تولید کننده گوشی اپل و گوشی سامسونگ این است که کاربران اغلب شارژر های قدیمی تر خود را در خانه دارند و حذف شارژر از محصولات جدید احتمالا خلائی برای آنها ایجاد نخواهد کرد، از طرفی اگر کاربر بخواهد برای خرید شارژر گوشی موبایل یا هندزفری بی سیم که خود قیمت های بالایی دارند اقدام کند، می توانند این آیتم ها را به صورت جداگانه تهیه کنند و خصوصا در مورد هندزفری، کاربر این اختیار را خواهد داشت که مدل مورد علاقه خود را تهیه کند و حتما ملزم به استفاده از نوع معمولی تر هندزفری موجود در بسته بندی گوشی ها نخواهد بود. ظاهرا پشتیبانی از خدمات اینترنت 5G هم از جمله دلایل بالارفتن قیمت ساخت گوشی برای کمپانی های تولید کننده بوده است که با تصمیم جدید سعی در جبران این هزینه ها دارند.

در هر صورت چه این خبر در حد شایعه باقی بماند، هرچند بعید به نظر می رسد شایعه باشد، و چه به واقعیت بپیوندد از این به بعد بیشتر مراقب شارژرها و هندزفری های خود باشید!

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. حمید

    جولای 21, 2020 در 12:42 ب.ظ

    حذف شارژر و هنذفری بدون سیم بنظرم بنفع مشتری هم هست، هرچند که قطعا کمپانی سامسونگ و کمپانی اپل باید اول برای خودشون نفع داشته باشه تا یه تصمیمی بگیرند

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار