Connect with us

نقد و بررسی بازی Kukoos: lost pets

منتشر شده

در

بازی جدید Kukoos: Lost Pets

بازی جدید Kukoos: Lost Pets یک بازی سه بعدی است که با سبک بصری، داستان ساده و شخصیت های جذابش، مخاطبان جوان زیادی را به خود جذب کرده است. اما در کنار این ویژگی های مثبت، مشکلات فنی زیادی هم در خود دارد. حتی اضافه کردن حیوانات خانگی هم باعث نشده تا به مشکلات فنی آن غلبه شود. در این بین سعی داریم تا در مورد این بازی اطلاعات بیشتری به شما بدهیم، پس با ما همراه باشید.

داستان بازی Kukoos: Lost Pets

ابتدای بازی Kukoos: Lost Pets با معرفی Kukooها شروع میشود. موجوداتی مربعی شکل که لباس به تن دارند. «روز حیوانات خانگی» است و حیوانات میخواهند با برگزاری جشنی، شگفت انگیزترین حیوان خانگی را بین خودشان در جزیره پیدا کنند. اما جشن دستخوش اتفاق ناگواری میشود؛ حیوانات خانگی Kukoos شستشوی مغزی داده میشوند و با صاحبانشان دشمنی میکنند. بازیکنان در این مقطع وظیفه دارند که به مکان های مختلف سفر کنند و با ضربه زدن و از بین بردن قلاده هایی که باعث این اتفاق شده اند، حیوانات خانگی را نجات بدهند و به حالت طبیعی برگردانند.

هر حیوان خانگی توانایی خاص خودش را دارد که به عبور از هر منطقه کمک میکند. مثلاً کرم شب تاب را داریم که با نور خودش غارها را روشن میکند. بازی طوری طراحی شده است که این موجودات فقط در مقطع خاصی که آن ها را پیدا میکنید به دردتان میخورند و متأسفانه در عین حال به بیش از یکی از آن ها دسترسی ندارید.

داستان بازی Kukoos: Lost Pets

داستان بازی Kukoos: Lost Pets

داستان بازی ساده است و مشکلی ندارد. داستان هایی که پیچیده نیستند، لزوماً باعث نمیشود که بد باشند، ولی نمیتوانند آن طوری که باید، بازیکنان را درگیر داستان کنند. هیچ داستان خاصی برای هیچکدام از شخصیت ها یا سرزمین Kukoos که در آن زندگی میکنند، وجود ندارد. فقط همین را میدانیم که Kukoos یک جزیره ی تک وسط دریایی بیکران است. طراحی شخصیت ها و لباس هایشان ساده و زیبا است و جذابیت خاص خودش را دارد.

طراحی شخصیت های بازی Kukoos: Lost Pets

طراحی شخصیت های بازی Kukoos: Lost Pets

گرافیک بازی Kukoos: Lost Pets

از نظر گرافیک و ویژگی های بصری، همه چیز زنده است. تمام اشیا و شخصیت ها در رنگ های روشن و سبک خاص خودشان طراحی شده است. سکوهای مختلف قبل از بالا رفتن نورانی میشوند و بیش از حد رنگارنگ بودن شخصیت ها آنقدری نیست که غیر قابل تحمل باشند. رنگ های نئون روشن در مکان های تاریک تر بازی میدرخشند و بیشتر مناطق برای تماشا، دویدن و پریدن زیبا هستند. شخصیت ها حین حرکت حالت زنده و شاداب دارند. طراحی های Boss در مقایسه با بازی های دیگر خیلی ابتدایی است، اما در دنیای خود بازی Kukoos: Lost Pets به خوبی جا میگیرند.

گرافیک بازی Kukoos: Lost Pets

گرافیک بازی Kukoos: Lost Pets

گیم پلی بازی Kukoos: Lost Pets

بخش چندنفره ی بازی شاید بهترین بخش بازی Kukoos: Lost Pets باشد. انتخاب بازی چهار نفره بسیار به جذابیت بازی می افزاید. کمک یا ممانعت از موفقیت بازیکنان دیگر همیشه سرگرم کننده است. ممانعت از موفقیت بقیه معمولاً از روی عمد و سرگرمی انجام میشود و بیشتر بازیکنان برای موفقیت تلاش میکنند. بازی چندنفره تقریباً شبیه یک مهمانی بزرگ میماند.

گیم پلی بازی Kukoos: Lost Pets

گیم پلی بازی Kukoos: Lost Pets

مشکلات فنی بازی Kukoos: Lost Pets

متأسفانه مشکلات فنی بازی Kukoos: Lost Pets در همان چند دقیقه اول بازی شروع میشود. سرعت فریم ها در همان ابتدا در چند نقطه کاهش پیدا میکنند. بیشترین بخش مشکلات فنی در قسمت آموزشی است که وقتی پنجره های آموزشی باز میشوند، بازی هر بار به مدت یک ربع ثانیه متوقف میشود. در چند بخش هم صدا با تصویر همخوانی ندارد و در طول بازی هم بخش هایی وجود دارد که صدای بازی برای چند ثانیه کامل قطع میشود.

بازیKukoos: Lost Pets همچنین باگ های زیادی دارد که بیشتر در مبارزه با Bossها به چشم می آید. این باگ ها به حدی هستند که باعث میشوند بازیکن مجبور شود مبارزه را مجدد از ابتدا شروع کند. مخاطبان جوانتر معمولاً به این چیزها در بازی اهمیت نمیدهند و شاید آنقدرها برایشان آزاردهنده به نظر نیاید. البته تا وقتی که Boss از حرکت نایستد و مجبور به تکرار مبارزه نشوند. مشکل بعدی در بخش آموزشی است. دستورالعمل ها آنقدرها واضح نیستند که بازیکنان دقیق همه چیز را متوجه شوند. برای مثال به شما آموزش کامل زدن دکمه های مورد نظر داده نمیشود. در اصل مخاطب به صورت رندوم این دکمه ها را در طول بازی کشف میکند که میتواند بسیار خسته کننده باشد.

مشکلات فنی بازی Kukoos: Lost Pets

مشکلات فنی بازی Kukoos: Lost Pets

جمع بندی بازی Kukoos: Lost Pets

بازی Kukoos: Lost Pets شخصیت های جذاب و دیالوگ های خنده داری دارد و از نظر بصری بسیار خوب عمل کرده است، اما با مشکلات فنی بیشمارش به عنوان یک بازی جدید در سبک خودش خوب عمل نکرده است. هرچند به عنوان یک بازی چندنفره میتواند یکی از سرگرم کننده ترین بازی ها در بین بازی های پلتفرمر فعلی باشد.

بازی Kukoos: Lost Pets در حال حاضر برای کنسول بازی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ، کنسول بازی سونی، یعنی PS4 و PS5 و رایانه در دسترس است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار