Connect with us

نقد و بررسی بازی Pokémon Legends

منتشر شده

در

بازی pokemon keyart

چندی پیش Pokémon Company بالاخره از بازی جدیدشان رونمایی کرد. با توجه به واکنش شدیداً مثبت کاربران شاید خیلی بعید نباشد که بگوییم بازی Pokémon Legends: Arceus یکی از بهترین بازی های Pokemon ساخته شده تاکنون است. این بازی جهان باز اکشن نقش آفرینی در ژانویه ۲۰۲۲ برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد و در هفته ی اول انتشار ۶.۵ میلیون نسخه فروخت.

داستان و گیم پلی بازی Pokémon Legends, Arceus

داستان بازی Pokémon Legends: Arceus به قبل از داستان بازی های مدرن برمیگردد. مردم هنوز پوکمون ها را به چشم حیوان خانگی نمیبینند و با آنها مثل هیولاهای وحشی و ترسناک رفتار میکنند. این بار بازیکنان میتوانند آزادانه در محیط حرکت کنند و پوکمون ها را با نبرد یا بدون درگیری و فقط با مخفی کاری تسخیر کنند. میتوانید از دور poké ball پرتاب کنید تا پوکمون ها را به دام بیندازید. یا یکی از پوکمون هایتان را برای جنگ بفرستید. یا اشیا پرتاب کنید تا حواسشان پرت شود و بتوانید به دستشان بیاورید. بعضی پوکمون ها درست لحظه ای که چشمشان به شما بخورد، پا به فرار میگذارند و باید در چمن های بلند مخفی شوید تا پیدایتان نکنند. بعضی دیگر درجا به شما حمله میکنند و در پی کم کردن نوار سلامتی شما هستند.

گیم پلی بازی pokemon

گیم پلی بازی pokemon

سازندگان به وعده های خود عمل کرده اند و در بازی Pokémon Legends: Arceus تسخیر پوکمون ها با روش های سنتی تفاوت دارد و با سنجیدن عملکرد و رفتار آنها باید احتیاط به خرج بدهید تا راحت تر به دستشان بیاورید. بازی جدید پوکمون از بازی های قبل سخت تر نیز شده است. بازیکن علاوه بر اینکه باید تکنیک های بیشتری برای به چنگ آوردن پوکمون ها به کار بگیرد، باید در نظر داشته باشد که پوکمون ها نسبت به قبل ضربه ی بیشتری وارد میکنند.

جهان باز بازی Pokémon Legends: Arceus

بعضی از منتقدین بازی Pokémon Legends: Arceus را با The Legend of Zelda: Breath of the Wild مقایسه کرده اند که از نظر ظاهری و همچنین جهان باز و سبک هنری به همدیگر شباهت دارند. البته دنیای باز این بازی کنسول بازی هنوز کامل نیست و بعضی مناطق به سبب جزییات محدود حس خالی بودن میدهند.

capturing در بازی pokemons

capturing در بازی pokemons

مخصوصا هنگام پرواز منظره به شدت خالی و زشت است و پوکمون های روی زمین آنقدر آهسته حرکت میکنند که شبیه انیمیشن های استاپ موشن نشان داده میشوند. حتی جهان باز آنقدر ماموریت های جانبی جالب ندارد که بشود گفت میشود تصویر فضا را نادیده گرفت. بعضی از غارها و سیاه‌چال‌ها که از بیرون جالب به نظر می آیند، به مسیر بسته میخورند و چیز خاصی برای ارائه در داخلشان وجود ندارد. یعنی در کل تمرکز بیشتر بازی Pokémon Legends: Arceus روی به دست آوردن پوکمون ها است تا کشف مناطق دنیای باز اطراف. شاید همین باعث شود نیمه ی دوم بازی برای بازیکن کمی تکراری شود.

گرافیک بازی pokemon

گرافیک بازی pokemon

جمع بندی:

همان طور که اشاره کردیم، نسخه ی Pokémon Legends: Arceus یکی از قویترین نسخه های این سری بازی است و میتواند تقریباً طرفداران خودش را راضی کند. امیدواریم با تقویت جهان باز در آینده برای این بازی کنسول نینتندو سوییچ، دنیایی خلق شود که طرفداران این سری لذت بیشتری ببرند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار