موبایل

نقد و بررسی شیائومی Poco F4

گوشی های پرچمدار شیائومی مانند Xiaomi 12S Ultra می توانند به راحتی با اپل و سامسونگ رقابت کنند. شیائومی گوشی های متنوع پرچمدار مختلفی را روانه بازار کرده است تا مانند دیگر رقیبانش بتواند نیاز تمام سلیقه ها را برطرف کند. در میان گوشی های بالارده شیائومی مدل Poco F4 جزء محبوب ترین و پرفروش ترین های این شرکت به حساب می آید. در این مقاله نگاهی به گوشی موبایل شیائومی Poco F4 انداخته ایم.

صفحه نمایش Poco F4

یکی از بهترین ویژگی های شیائومی Poco F4 صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+AMOLED آن است که دارای نرخ رفرش 120 هرتز و پشتیبانی از Dolby Vision می باشد. این گوشی دارای پنل متفاوتی نسبت به F3 است که شیائومی ادعا می کند رنگ ها را روشن تر نشان می هد و دید و عملکرد HDR را بهبود می بخشد. همچنین این گوشی دارای نمایشگر نرخ نوسازی متغیر است.

صفحه نمایش پوکو F4
صفحه نمایش پوکو F4

دوربین Poco F4

Poco F4 دارای یک سیستم دوربین سه گانه است: دوربین 64 مگاپیکسلی با OIS، زاویه باز 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی. شما می توانید به راحتی در طول روز عکس هایی مناسب و با جزئیات واضح را بگیرید. مانند سایر گوشی های بالارده حالت HDR در این گوشی نیز در سمت خوبی قرار دارد و باعث می شود سایه ها بسیار واضح به نظر برسند. اضافه شدن OIS بزرگ ترین تغییر نسبت به Poco F3 است. عکس هایی که در نور کم گرفته می شوند همچنان خوب به نظر می رسند و رنگ های مناسبی دارند. شما می توانید ویدیو تا 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. میکروفون های داخلی به خوبی صدا را دریافت می کنند و خود فیلم بسیار واضح است و رنگ های روشن و زنده دارد. همچنین می توانید از تثبیت کننده برای صاف کردن ویدیو راه رفتن استفاده کنید، اما این ویژگی فقط در 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس است.

دوربین پوکو F4
دوربین پوکو F4

عکس های دوربین اصلی دارای محدوده دینامیکی عالی در شرایط نوری مختلف هستند. آن ها کنتراست و رنگ خوبی دارند و جزئیات در بیشتر موارد بسیار خوب به نظر می رسند. همچنین در تست های انجام شده در بخش دوربین اولترا واید و سلفی نتایج رضایت بخش مانند دوربین اصلی را دریافت کرده ایم و تصاویر با وضوح مناسب در حالت های مختلف قابل مشاهده هستند.

عمر باتری Poco F4

عمر باتری Poco F4 مانند دیگر گوشی های موبایل پرچمدار می باشد. F4 از ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. طبق تست های انجام شده بنچمارک این گوشی حدود 8 ساعت و 26 دقیقه می تواند در روز شارژ باتری را نگه دارد. اگر محافظه کارانه از آن استفاده کنید و از حالت های متغیر نرخ تازه سازی و صرفه جویی در باتری استفاده کنید، می تواند دوام بیشتری داشته باشد. همچنین این گوشی از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می کند که در 30 دقیقه 85 درصد گوشی موبایل را شارژ می کند.

باتری پوکو F4
باتری پوکو F4

پردازنده Poco F4

Poco F4 از پردازنده اسنپدراگون 870 استفاده می کند که عملکرد روانی را ارائه می دهد و امکان نصب و اجرای انواع بازی های نسبتاً سنگین را به کاربران می دهد. برای تست عملکرد این گوشی بازی Genshin Impact را با تنظیمات معمولی نصب کرده ایم و هنگام اجرای بازی عملکرد خوبی را از شیائومی Poco F4 مشاهده کرده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا