موبایل

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

گوشی هوشمند اچ‌ تی سی HTC One M8تازه‌ ترین گوشی شرکت تایوانی است که این هفته وارد کشور شد و حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد . اچ ‌تی سی در HTC One M8نسبت به مدلی قبلی خود hTC One با ثابت نگه‌داشتن کیفیت دوربین اصلی، باقی ویژگی ‌ها را ارتقا داده است .HTC One M8از نانو سیم‌ کارت استفاده می‌ کند .

گوشی اچ تی سی وان M8

مشخصات فنی اسمارت فون HTC One M8

  • صفحه نمایش ۵٫۰ اینچی از نوع خازنی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۴۱ DPI است .
  • ۱۶۰ گرم وزن دارد .
  • ابعاد آن ۱۴۶٫۴ * ۷۰٫۶ * ۹٫۴ میلی‌ متر است .
  • با دارا بودندوربیناصلی ۴ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش دو رنگ یکی از گوشی‌ های پیشنهادی ما برای عکاسی است .
  • کیفیت دوربین دوم نیز ۵ مگاپیکسل است که از وضوح مناسبی برخودار است .
  • قابلیت فیلم ‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p، با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت HDR را داراست که البته قابلیت فیلم‌ برداری ۴K ندارد .
  • سخت ‌افزار گوشی از پردازنده ۴ هسته‌ای Quad-Core Krait 400 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، حافظه رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت، با قابلیت افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت بهره‌ می ‌برد .
  • از ۳G ، ۴G ،GPRS، وای فای، GPS ،NFC و بلوتوث پشتیبانی می ‌کند .
  • نرم افزارگوشی موبایلاز سیستم عامل Android 4.4.2 KitKat و رابط کاربری Sense 6.0 اچ تی سی بهره می ‌برد.
  • از فایل ‌های مایکروسافت آفیس و PDF نیز پشتیبانی می ‌کند ورادیو FM دارد .
  • دارای باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت غیرقابل تعویض است .

در ادامه ماحصل تجریه کار با گوشی موبایل HTC One M8 ارائه می ‌‌شود .
یکی از امکاناتی که مشابه برخی مدل‌های دیگر برای تسهیل کار با این گوشی پیش‌ بینی شده، قبل و باز کردن صفحه نمایش با ضربه است. با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش در حالت خاموش ، گوشی روشن و با ۲ بار ضربه روی صفحه‌ Lockscreen، صفحه خاموش می‌ شود.
در این گوشی نیز حالت مخصوص رانندگی وجود دارد که با آن تنها برنامه‌های ضروری قابل دسترسی است. همچنین در این رابط کاربری یک حالت محدود کننده برای کودکان و حالت Power Saving Mode برای صرفه جویی در مصرف باتری وجود دارد که با ۵ درصد شارژ امکان استفاده از گوشی تا ۱۵ ساعت را فراهم می‌ کند . این قابلیت پیش از این در Samsung Galaxy S5 استفاده شده بود.
در پشت گوشی دو دوربین به چشم‌ می ‌خورد و دوربین کوچک ‌تری در بالای دوربین اصلی تعبیه شده که تکمیل کننده دوربین اصلی است. در کنار دوربین اصلی فلاش LED دوتایی قرار دارد که طراحی آن از فلاش آیفون ۵S تقلید شده است؛ زیرا اپل برای نخستین بار در ۵S از فلاش دو رنگ آفتابی و مهتابی برای نتیجه نور بهتر بهره برد که بعدها از سوی دیگر سازندگان گوشی به کار گرفته شد.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

در قسمت بالای گوشی دکمه‌ پاور و سنسور مادون قرمز وجود دارد.

htc one m8

در جلوی گوشی نیز دوربین مکالمه دوم ۵ مگاپیکسلی برای تصویری و بلندگوی استریو تعبیه شده است.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

در زیر گوشی جک هدفون ، پورت microUSB و اسپیکر مشاهده می گردد .

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

در سمت چپ گوشی شیار سیم‌ کارت تعبیه شده که به وسیله‌ یک سوزن مخصوص باز می‌شود نانوسیم در آن قرار می‌گیرد .در سمت راست گوشی دکمه‌ صدا و شیار micro SD پیش‌ بینی شده، در این قسمت دیگر دکمه مخصوص دوربین تعبیه نشده است. با توجه به ارتقای چیپ ست گوشی از Snapdragon 800 به Snapdragom 801 عملکرد گوشی روان ‌تر شده است.
کیفیت صفحه‌ نمایش FullHD این گوشی قابل قبول است و در این زمینه از مدل‌ های صاحب نام در بازار است. صفحه نمایش این گوشی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ در زیر نور مستقیم آفتاب نیز از وضوح تصویر مناسبی برخوردار بود. HTC در تولید این گوشی بر عمکلرد دوربین متمرکز شده است, دوربین اصلی این گوشی ۴ مگاپیکسلی و دوربین دوم آن ۵ مگاپیکسلی است. این نخستین بار است که رزولوشن دوربین دوم از دوربین اصلی بیشتر است. همچنین به مدد دوربین کمکی که در کنار دوربین اصلی وظیفه عمق بخشیدن به عکس‌ ها را دارد، عکس‌ های M8 از نظر عمق از رقبایش سرآمد تر است.
تغییر نور عکس، فوکوس دلخواه پس از ثبت عکس (UFOCUS)، ثبت عکس سه بعدی، از قابلیت‌های عکس‌برداری M8 است.تصویر زیر نمونه‌‌ای از کیفیت عکس ثبت شده با M8 و یک رقیب قدرتمند آن است که در نور هنگام غروب خورشید به ثبت رسیده است.عکس اول متعلق به M8 است.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

عکس دوم متعلق به رقیب M8 است. مشاهده می‌شود که اگرچه رنگ و تصویر M8 بهتر به نظر می‌رسد اما رقیب آن تصویر واقعی‌تری از غروب خورشید ارائه کرده است.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

تصویر زیر نمونه‌ای از کیفیت ثبت رنگ‌ها در M8 را نشان می دهد.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

همچنین نمونه‌ای از عکس نزدیک M8 در زیر ارائه شده است.

نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

اچ تی سی وان ام 8 فیلم ‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را فراهم می‌کند. یکی از قابلیت‌های خوب این گوشی در هنگام فیلم‌برداری امکان قفل کردن فوکوس است، به این صورت که در صورت فیلم‌برداری از یک سوژه‌ می‌توان فوکوس را روی آن قفل کرد.
در زیر نمودار بررسی مدت زمان عمر باتری رو مشاهده می فرمایید.

عمر باطری نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

در نمودار زیر نیز عمر باتری در حالت استفاده ازاینترنت را با سایر رقیبان مقایسه شده است.

باطری نقد و بررسی گوشی اچ تی سی وان M8

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان عزیز…
    اچ تی سی که همیشه یکی از شرکت های بزگ در عرصه تولید گوشی های هوشمند به حساب می آید و مخصوصا با کار هایی که اخیرا به بازار داده خیلی خوب تونسته نظر مشتریانشو جلب کنه بخصوص این نسخه یعنی HTC One M8 که پرچم دار این شرکت هم هست این گوشی بادوربینی که داره به نظر من یکی از بهترین گوش های هوشمند دنیا به حساب می آید و من هم قصد خریدش رو دارم چون چند تا از اطرافیانم از این گوشی خریده اند و واقعا ازش راضی هستند.

  2. – گوشی اچ تی سی وان M8
    معایب و مزایای دارد،از جمله آنها می توان به: از ۳G ، ۴G ،GPRS، وای فای، GPS ،NFC و بلوتوث پشتیبانی می ‌کند، ابلیت فیلم ‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p، با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت HDR را داراست که البته قابلیت فیلم‌ برداری ۴K ندارد،وزن سبک 160 گرمی دارد که اینها برای کاربر بسیار مهم هستند ممنونم از سایت خوب آی تی بازار که نقد و بررسی این مدل رو کامل قرار داده.

  3. گوشی HTC One M8 رو تقریباً 1 ماهه که خریدم باور کنید که بیشتر دوربینه تا گوشی از تحلیلتون هم خیلی خوشم اومد ولی از باطری گوشی باید بیشتر تعریف میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا