موبایل

نقد و بررسی گوشی های S23 سامسونگ

سامسونگ به لطف گوشی های تلفن همراه پرچمدارش، یکی از تاثیرگذارترین برندهای فروش موبایل در سراسر دنیا شناخته شده است. این برند اخیراً سه گوشی تلفن همراه جدید به نام های Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra را معرفی کرده است که از نظر حافظه ذخیره سازی، دوربین، پیکربندی و سایر ویژگی ها با همدیگر تفاوت ها و شباهت هایی دارند. در این بخش سعی داریم که تفاوت این مدل را با مدل های قبلی بررسی کنیم.

معرفی گوشی موبایل Galaxy S23

اگر بخواهیم با چند شباهت به مدل های سال گذشته شروع کنیم، باید بگوییم که فرمول تغییر نکرده است. هنوز هم یک Ultra، یک پلاس و یک استاندارد داریم. درست مثل سال های گذشته، اولترا از لحاظ فیزیکی، صفحه نمایش و باتری، بزرگترین است. مانند قبل شباهت های کلیدی بین این سه مدل وجود دارد. بزرگترین آن چیپست زیربنایی است. هر سه مدل از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده میکنند که به طور خاص برای این سه دستگاه تنظیم شده است. سامسونگ آن را پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 نسل دو برای گلکسی مینامد.

نسخه Galaxy S23 Ultra به لطف RAM 12 گیگابایتی عملکرد بهتری دارد، ولی Galaxy S23 Plus و Galaxy S23 حداکثر RAM 8 گیگابایت دارند. نسخه Galaxy S23 Ultra حس آشنایی دارد و ارتقای زیادی نسبت به Galaxy S22 Ultra دارد، اگر بپذیریم که دوربین، عملکرد و عمر باتری حوزه های کلیدی ای هستند که میتوانند یک گوشی را ارتقا بدهند، پس Galaxy S23 Ultra نسبت به Galaxy S22 Ultra یک ارتقای بزرگ است.

معرفی گوشی موبایل Galaxy S23
معرفی گوشی موبایل Galaxy S23

در نهایت، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید می تواند یک ارتقاء نسلی نسبت به دوربین 108 مگاپیکسلی قدیمی را اثبات کند. سنسور جدید می تواند هر دو عکس 12 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی را تولید کند. عکاسی و فیلمبرداری در شب نیز بهبود یافته است. هر سه مدل در چهار رنگ مشکی فانتوم، کرم، سبز و بنفش روشن عرضه می شوند. گلکسی S23 و گلکسی S23+ برای دارندگان نسل قبلی ارتقاء قانع‌کننده‌ای نیستند، در حالی که مدل Ultra بسته به نیاز شما می‌تواند چنین باشد.

نسخه Samsung galaxy s23 Ultra
نسخه Samsung galaxy s23 Ultra

نسخه Samsung galaxy s23 Ultra

بازی هایی مانند PUBG Mobile با سرعت 60 فریم بر ثانیه در Galaxy S22 Ultra با پردازنده اگزینوس 2200 اجرا میشوند، در حالی که دستگاه های اسنپدراگون 8 نسل 2 از گیم‌پلی تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. جدا از امتیازات مصنوعی، تراشه جدید بسیار کارآمدتر و کمتر مستعد مشکلات حرارتی است. تنها با توجه به مشخصات، حدود 40 درصد کارآمدتر از مدل قبلی خود است، که به خودی خود کارآمدتر از Exynos 2200 بود، که عمدتاً در سری Galaxy S22 در سطح جهانی ارائه می شد. این بدان معناست که Galaxy S23 Ultra احتمالاً ساعت های بیشتری را از بسته باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود استفاده می کند این بهبود عمده باتری است.

وقتی سری S23 سامسونگ را نگاه می کنید، Ultra بلافاصله متمایز می شود. Ultra نسبت به همتایان خود بلندتر و پهن تر است. اما طراحی آن پیچیده تر از دو مدل دیگر است. هر دو پنل شیشه ای جلو و عقب آن به سمت قاب آلومینیومی نازک شیب دارند. منحنی نور در دو طرف قاب نازک مجسمه‌سازی شده به Galaxy S23 Ultra کیفیتی با دقت بالا می‌دهد که گلکسی S23 و S23+ با قاب تخت و پنل‌های شیشه‌ای تخت فاقد آن هستند. با این حال، طراحی جدید نیست. گلکسی اس 23 اولترا بی تردید شبیه به نسل قبلی خود است.

کیفیت تصویر Galaxy S23 Ultra
کیفیت تصویر Galaxy S23 Ultra

طراحی Galaxy S23 Ultra

احتمالاً نمی توانید فانتوم بلک Galaxy S23 Ultra را از فانتوم بلک گلکسی اس 22 اولترا تشخیص دهید. حتی مدل کرم شبیه به مدل سفید سال گذشته، زیر نور خاص به نظر می رسد. خوشبختانه، سبز و بنفش کمرنگ هم هست تا به تلفن بالقوه جدید شما کمک کنند تا بیشتر به چشم بیایند. پنل پشتی به جای براق، مات است، درست مانند گلکسی اس 22 اولترا، به این معنی که شیشه در برابر لک مقاوم‌تر است و تمیز کردن آن آسان‌تر است.

طراحی Galaxy S23 Ultra
طراحی Galaxy S23 Ultra

طراحی چیزی بیش از زیبایی شناسی است احساس مربعی تر و تقریباً نوت بوک Galaxy S23 Ultra مستقیماً از نسل قبلی خود می آید که خود آن را از آخرین گلکسی نوت گرفته است. بدنه ای است که برای احساس راحتی در نوشتن روی آن طراحی شده است. قلم S به ظاهر مشابه سال گذشته است. به‌خوبی درون Galaxy S23 Ultra قرار می‌گیرد. سامسونگ هیچ پیشرفت معنی‌داری را در تجربه قلم S ارائه نکرده است، بنابراین ما انتظار داریم همان تأخیر عالی 2.8 میلی‌ثانیه برای قلم و 4096 سطح فشار روی دیجیتایزر صفحه نمایش وجود داشته باشد.

این بهترین تجربه قلم در تلفن است و همچنین به لطف پیاده سازی فیزیکی و نرم افزاری آن راحت ترین است. در واقع، تمام کنترل‌های Galaxy S23 Ultra ، از نظر قرارگیری و حس، شبیه به گلکسی اس 22 اولترا هستند. سامسونگ رویکرد سازگار با محیط زیست خود را به Galaxy S23 Ultra گسترش داده است. مانند نسل قبلی خود، در یک جعبه 100 درصد بازیافتی حمل می شود و به قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی مجهز شده است.

ساختار Galaxy S23 Ultra
ساختار Galaxy S23 Ultra

کمک به محیط زیست با Galaxy S23 Ultra

سامسونگ می گوید که Galaxy S23 Ultra دارای 12 قطعه داخلی و خارجی است که از مواد بازیافتی پلاستیکی که از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده، بطری های آب و بطری های PET استفاده می کند. در مقایسه با Galaxy S22 Ultra، این دو برابر بیشتر است. Galaxy S23 Ultra از آلومینیوم بازیافتی و شیشه بازیافتی در کلیدهای جانبی و تنظیم صدا، پوشش داخلی S Pen و بخش سیم کارت و سایر موارد استفاده می کند. سامسونگ می گوید سری گلکسی اس 23 این شرکت از ورود بیش از 15 تن پلاستیک به اقیانوس های جهان جلوگیری می کند.

بررسی کیفیت خواب Galaxy S23 Ultra
بررسی کیفیت خواب Galaxy S23 Ultra

نسخه Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus

Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23+ ساده‌تر از سری جدید S23 هستند. اما این ممکن است چیز بدی نباشد.کوچکتر هستند و به طور منظمی در قلمروی گوشی هایی با اندازه مناسب قرار می گیرند. این جفت همان حس مهندسی دقیق Galaxy S23 Ultra را ندارند، اما با این وجود بسیار خوب ساخته شده اند. روزهایی که گوشی های سری S کوچکتر به جای شیشه از پلاستیک استفاده می کردند، گذشته است.

امسال، هر دو Galaxy S23 و Galaxy S23+ از شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 مثل همتای اولترای خود استفاده می کنند. امسال، سامسونگ تصمیم گرفت جزیره دوربین کانتور شده را از پشت گلکسی S23 و S23+ حذف کند، که این شرکت می گوید طراحی را در هر سه مدل خطی می کند. این سه گوشی حتی در طرح های رنگی فانتوم مشکی، کرم، سبز و بنفش کمرنگ همرنگ هستند. افرادی که طراحی ساده و تمیز را دوست دارند S23 و S23+ را دوست خواهند داشت.

مانند Ultra، پنل های پشتی Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus به جای براق بودن، مات هستند. در دور نگه داشتن لکه ها بهتر است و همچنین بهتر به نظر می رسد. تفاوت های جزئی مشخصات نیز برای ترغیب افراد به ارتقا کافی نیست. خوب، شاید دارندگان ناراضی گلکسی S22 کوچکتر ممکن است به بهبود باتری گلکسی S23 پناه ببرند، اما تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی خود نکرده است. دوربین 200 مگاپیکسلی جدید این پتانسیل را دارد که بسیار بهتر از دوربین 108 مگاپیکسلی عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا