Connect with us

نکات ضروری برای خرید دستگاه حضور و غیاب

منتشر شده

در

نکات ضروری برای خرید نرم افزارهای حضور و غیاب

از الزامی ترین و ابتدایی ترین موارد در یک سیستم اتوماسیون اداری یا مشاغلی که کارمندان و کارکنان متعددی دارند، تهیه یک دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب است.
این سیستم ها که جهت دریافت و کنترل اطلاعات کارکرد پرسنل استفاده می شود برای تهیه گزارش های متنوعی همچون ساعات کارکرد، مرخصی ها، ماموریت ها و تاخیرهای کارمندان مورد استفاده قرار میگیرد.
نقاط مشترکی در تمامی این اتوماسیون ها وجود دارد اما هر سازمان و مجموعه باید بنا بر مقتضیات سازمان خود جهت خرید، نرم افزار های حضور و غیاب موجود در بازار را بررسی کرده تا در نهایت مناسب ترین گزینه را برای مجموعه خود انتخاب کند.

دستگاه حضور و غیاب

لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب

معایب و مزایای یک دستگاه حضور و غیاب :

از بزرگترین مزایای دستگاه های حضور و غیاب می توان به محدود کردن نیاز به ثبت دستی زمان کار به روی کاغذ اشاره کرد. تمام اطلاعات که به صورت الکترونیکی جمع آوری شده و محاسبات به روی آن ها انجام می شود. این ویژگی احتمال خطا را کاهش می دهد. از دیگر مزیت های دستگاه حضور و غیاب، مدیریت تمام نیازهای زمانی، حضور کارکنان، PTO و برنامه ریزی به روی برنامه است.
شاید اگر موقع خرید سیستم حضور و غیاب دقت کافی را به خرج دهیم و با بودجه ای که به آن تخصیص داده ایم بهترین گزینه را انتخاب کنیم، هیچ ایرادی را نتوان برای این دستگاه هتان در نظر گرفت.

معمولا هزینه تمام خدماتی که یک دستگاه حضور و غیاب ارائه می دهد، در همان ابتدای خرید پرداخت می شود مگر اینکه نیاز به سرویس یا خدمات سالیانه خاصی وجود داشته باشد، یا دستگاه دچار مشکلات فنی بشود و یا سازمان به علت گسترش قصد افزودن فعالیت هایی را به دستگاه های ساعت زن داشته باشد.

ویژگی های اصلی یک دستگاه حضور و غیاب با کیفیت :

کیفیت بالای سنسور اثر انگشت
مادربرد و محاسبه گر دستگاه
پورت های ارتباطی دستگاه
حافظه دستگاه
جنس بدنه دستگاه
طول عمر و کیفیت دستگاه حضور و غیاب

 

دستگاه ثبت حضور و غیاب

انواع دستگاه های ساعت زن :

  • دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی: متداول ترین سیستمی که در حال حاضر استفاده می شود ثبت ساعت ورود و خروج بر پایه ثبت اثر انگشت است که میزان خطای آن بسیار پایین است.
  • دستگاه‌های حضور و غیاب با قابلیت شناسایی چهره: این دستگاه ها بر اساس شناسایی چشمی اطلاعات کارمندان را ثبت و ضبط می کنند.
  • دستگاه‌های حضور و غیاب ترکیبی: این دستگاه ها که به نسبت جدید تر هستند با ترکیب رمز و اثر انگشت اطلاعات کارمندان را ثبت می کنند و این در مواردی است که مدیران به سیستم های امنیتی شرکت اهمیت زیادی می دهند و حساسیت خاصی قائل هستند.
  • دستگاه حضور و غیاب کارتی: این دستگاه ها در سال های قبل استفاده می شد و دیگر استفاده از آنها محدود شده است.

شما میتوانید پس از بررسی شرایط سازمان و بودجه در نظر گرفته شده، یکی از این موارد را جهت استفاده انتخاب نمایید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ادامه مطلب

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار