Connect with us

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی VIVE به بازار آمد

منتشر شده

در

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی هم به بازار آمد

در دنیای گجت های مختلف، برند شناخته شده اچ تی سی هدست واقعیت مجازی جدید خود را با نام HTC Vive Flow به بازار معرفی کرد، این هدست چیزی بین عینک واقعیت مجازی و هدست مخصوص سینمای خانگی است. هر چند هدست های واقعیت مجازی که به درد گوشی های موبایل بخورند دیگر رونق سابق را ندارند اما این گجت جدید می تواند با کارایی بینابینی گوشی تلفن همراه و تلویزیون، محتوای گوشی موبایل را با اتصال به تلویزیون، در مقابل چشمان کاربر نمایش دهد.

این محصول به عنوان ابزاری که هم برای سرگرمی به کار خواهد رفت و هم می تواند برای بهبود سلامت روان مورد استفاده قرار گیرد، معرفی شد. برند اچ تی سی شاید در زمینه گوشی های موبایل نتوانست موفقیت های خود را ادامه دهد، اما در زمینه تولید گجت های مختلف، هنوز برند شناخته شده ای محسوب می گردد.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow با وزنی سبک

لیست قیمت هدست واقعیت مجازی

مشخصات هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow

یکی از ویژگی های اصلی این هدست واقعیت مجازی، سبک بودن آن است. هرچند با توجه به طراحی و ظاهر این گجت، انتظار وزن بیشتری می رود اما این هدست فقط 189 گرم وزن دارد! وزنی برابر با یک عینک معمولی که روی صورت قرار می گیرد. نمایشگرهای این هدست با میدان دید 100 درجه در مقابل چشمان قرار می گیرند. هر کدام از نمایشگرها هم رزولوشن 1.6K دارند و رفرش ریت آنها 75 هرتز است. برای شارژ کردن این هدست می توان از کابل USB-C استفاده کرد و به این معناست که این ابزار از باتری پشتیبانی نمی کند.

این ویژگی از این جهت کاربردی تر است که می توان هدست را با یک پاوربانک و یا از طریق باتری گوشی موبایل هم شارژ کرد. اسپیکرها در این هدست بر روی دسته ها قرار دارند و برخلاف اندازه کوچکشان صدای خوبی را تولید می کنند. همچنین با توجه به لولاهای قرار گرفته بر روی دسته، می توان این گجت را برای اندازه های مختلف صورت افراد تنظیم کرد.

مشخصات هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flow

انجام تمرینات ورزشی و سرگرمی با هدست واقعیت مجازی

یکی از نکات کاربردی که HTC تمرکز زیادی بر روی آن داشته این است که می توان با کمک آن به تمرینات ورزشی مثل یوگا پرداخت و در نتیجه برای افزایش سلامت روان می توان از آن بهره گرفت. همچنین این هدست قادر به پشتیبانی از محتواهای واقعیت افزوده نیست و می تواند محتواهای واقعیت مجازی را پخش کند. به همین صورت می توان یک سری بازی های ساده را با کمک این هدست انجام داد.

انجام تمرینات ورزشی و سرگرمی با هدست واقعیت مجازی

شاید در مجموع این گجت ساده تر از هدست های واقعیت مجازی دیگر به نظر برسد و برای کار با آن نیاز به یک گوشی موبایل و دیگر وسایل الکترونیک باشد، اما می تواند برای کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار گیرد. سبک بودن این گجت باعث می شود که بتوان در حین فعالیت های فیزیکی برای ورزش نیز از آن بهره برد. ضمن اینکه قیمت این وسیله 499 دلار تخمین زده شده است و قرار است تا هفته های آتی به بازار روانه شود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار