ماینینگ

هدف اتریوم در سیستم ارزهای دیجیتال چیست؟

اتریوم از پرکاربرد ترین واژه ها در دنیای ارزهای دیجیتال است اما واقعا هدف اتریوم در این سیستم چیست؟ اتریوم در حقیقت یک زیرساخت مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می توان روی آن برنامه های کامپیوتری غیرمتمرکزی را ایجاد کرد. اتریوم به عنوان یک شبکه انقلابی شناخته می شود چرا که اولین بار ایده اجرای برنامه های غیرمتمرکز را بدون نیاز به شرکت های ثالث عملی کرد. در این شبکه، داده‌ ها توسط یک یا چند نهاد متمرکز کنترل یا ذخیره نمی ‌شوند و به طور خودکار می ‌توانند بدون توقف تا ابد به کار خود ادامه دهند. با اینکه هزینه ‌های این شبکه هنوز بالاست اما یکی از اهداف دیگر این شبکه، ارزان ‌تر بودن نسبت به سیستم های متمرکز است. هدف اتریوم این است که با به هم پیوستن کامپیوتر های کوچک از سراسر دنیا، یک کامپیوتر بزرگ جهانی شکل بگیرد که تمام فرایندها را تحت پوشش قرار دهد.

سیستم غیر متمرکز اتریوم

لیست قیمت تجهیزات ماینینگ

ایجاد یک سیستم غیر متمرکز اولین بار با اتریوم

شاید دانستن اینکه اتریوم چیست و از کجا می آید کمک کننده باشد. اما جوزف لوبین یکی از اصلی ترین توسعه دهندگان اتریوم درباره هدف ایجاد آن بیان کرد که اتریوم ایجاد شد تا برای انجام امور زندگی، به هیچ بانک، شرکت یا نهاد دیگری جز خودمان نیاز نداشته باشیم. اولین شروع این نوع سیستم با ظهور بیت کوین ایجاد شد، وقتی که در سال ۲۰۰۸ شخص ناشناسی به ‌نام ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین را معرفی کرد. در حقیقت بیت کوین اولین سیستم‌ پولی غیرمتمرکز، دیجیتال و توزیع ‌شده است.

شبکه بیت کوین با کمک مفهومی به‌نام “بلاک چین” اطلاعات مربوط به تراکنش‌ های پولی را به ‌جای سرورهای بانکی و مرکزی، روی کامپیوترهای سراسر جهان توزیع می‌کند و با این روش می ‌تواند مستقل از شرکت ‌ها، دولت ‌ها و واسطه ‌ها، ارزش یا همان پول را به هر نقطه ‌ای از جهان انتقال دهد. اما اتریوم یک قدم نیز فراتر رفت و اجرای غیرمتمرکز کدهای کامپیوتری که اصطلاحا قراردادهای هوشمند خوانده می شوند را فراهم کرد. این باعث می شود تا علاوه بر پول، بتوانیم باقی فرآیندها را نیز متمرکز کنیم.

ایجاد یک سیستم غیر متمرکز اولین بار با اتریوم

چه کسانی می توانند از سیستم اتریوم استفاده کنند؟

هر شخصی می تواند در شبکه باز اتریوم برنامه غیرمتمرکز (Dapp) خود را توسعه دهد. تا قبل از پیدایش اتریوم، توسعه ‌دهندگان برای ساخت ارز دیجیتال خود از ابتدا مجبور به کدنویسی یک بلاک چین جداگانه بودند، اما امروزه همه خیلی راحت می ‌توانند بدون ساخت بلاک چین جدید، با استفاده از بلاک چین اتریوم برای پروژه‌ های خود ارز دیجیتال مستقل یا همان توکن (Token) بسازند.

چه کسانی می توانند از سیستم اتریوم استفاده کنند

استفاده از سیستم اتریوم باعث می شود تا خیلی از اموری که در حال حاضر به صورت متمرکز انجام می پذیرند بتوانند به صورت غیر متمرکز درآیند. برای مثال اموری مثل پرداخت های مالی، بیمه، سیستم های رای گیری، بانکداری ها و سیستم های وابسته آنها با این شبکه می توانند به صورت غیر متمرکز درآیند. هرچند از طرفی باید جدید بودن این سیستم را هم در نظر گرفت و اینکه ممکن است رسیدن به سیستم مورد نظر و کم خطا در در سیستم ماینینگ قدری زمان بر باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاملا درسته بلاک چین اتریوم برای اجرای کد‌های برنامه نویسی برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. مانند بیت کوین، اتریوم نیز یک بلاک چین توزیع شده عمومی است بیت کوین پیشگام ارزهای دیجیتال است البته برای اطلاعات بیشتر ماشین مجازی اتریوم یا (EVM) رو حتما تحقیق کنید که خیلی کمکتون میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا