ماینینگ

همه چیز در مورد ارز دیجیتال شیبا

در این مطلب قصد داریم تا در مورد ارز دیجیتال شیبا صحبت کنیم. تا پیش از روی کار آمدن میم کوین ها، بازار ارزهای دیجیتال خشک تر و نفوذناپذیر تر به نظر می رسید. اما کم کم با روی کار آمدن رمز ارز ها و توکن نهایی که جنبه تفننی هم به بازار می دادند، دنیای ارزهای دیجیتال کمی متفاوت تر شد. به  گونه ای که حتی هولدرها هم بعد از اعتبار سنجی این نوع ارزها، آنها را به سبد خود اضافه کردند.

از معروف ترین میم کوین ها که اعتبار زیادی پشت آنها نهفته است می توان به دوج کوین و شیبا اشاره کرد. این ارزها از این جهت اعتبار پیدا کردند که به جمع برترین ارزها راه پیدا کرده و اکنون خیلی از صرافی های معتبر آنها را معامله می کنند. ارز شیبا نام خود را از یک نژاد سگ ژاپنی برداشته است و نماد آن هم تصویر سر این سگ است.

شیبا چیست

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

تاریخچه و بستر ارز دیجیتال شیبا

شیبا با نام کامل Shiba Inu یک رمز ارز با عمر حدودا یک ساله است. آگوست 2020 بود که فرد ناشناسی برای اولین بار این ارز دیجیتال را با هدف بررسی رفتار یک رمز ارز بدون پشتوانه مالی و به صورت غیر متمرکز وارد بازار کرد. خیلی ها در ابتدا این ارز را هم خانواده دوج کوین می دانستند چرا که از لحاظ ظاهری این دو رمز ارز شباهت زیادی به هم داشتند. اما در پایه این دو رمز ارز بسترها و نوع معامله متفاوتی را در بر می گرفتند. شیبا با نام اختصاری SHIB و بر مبنای استاندارد ERC20 و روی شبکه اتریوم در صرافی ها معامله می شود.

این ارز دیجیتال بلاک چین اختصاصی ندارد و بنابراین ممکن است هزینه تراکنش بالایی داشته باشد. اما در هر صورت این موضوع برای همه مشخص است که شیبا به تقلید از دوج کوین عرضه شد و گاهی به آن لقب قاتل دوج کوین هم می دهند. شاید ظاهر این رمز ارز حالتی طنزگونه داشته باشد، اما این ارز با حمایت های بوترین (خالق اتریوم) حالا یک ارزدیجیتال با پشتوانه در صرافی ها و کیف پول ارز دیجیتال افراد محسوب می شود.

تاریخچه و بستر ارز دیجیتال شیبا

شیبا چه تفاوتی با دوج کوین دارد؟

در حقیقت می توان گفت جز شکل ظاهری این دو ارز و گر سر و صدا بودن آنها، شباهت منطقی دیگری نمی توان بین آنها یافت. شیبا از پایه یک توکن محسوب می شود نه یک کوین. در عوض دوج کوین دارای یک بلاک چین اختصاصی است و شبکه ای مثل بیت کوین دارد با این تفاوت که دوج کوین محدودیت عرضه ندارد. این در حالی است که شیبا توکن های محدودی دارد و یکی از دلایل ارزشمندی فعلی آن نیز همین است. شیبا را می توان یک ارز دیجیتال با پشتوانه تحلیلی و تحقیقاتی در نظر گرفتدر حالی که خیلی ها دوج کوین را ارزی می دانند که برای سرگرمی ایجاد شد.

شیبا چه تفاوتی با دوج کوین دارد

تاثیر میم کوین ها در بازار ارز دیجیتال بسیار بیشتر از قبل شده است. به طوری که صرافی های معتبر در ابتدا برای ورود این ارزها به بازارهای خود مطمئن نبودند ولی حالا علاوه بر صرافی های معتبر و شناخته شده، خیلی از صرافی های دیگر هم آنها را ارائه می دهند. یک نکته دیگر در مورد شیبا این است که این ارز دیجیتال دو توکن به نام Bone (استخوان) و Leash (غلاده) دارد. این دو توکن هم نقش موثری در خرید و فروش و نقل و انتقال این ارز دارد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا