Connect with us

اپل قصد دارد با هوش مصنوعی محصولات خود را متحول کند

منتشر شده

در

اپل قصد دارد با هوش مصنوعی محصولات خود را متحول کند

بعد از منتشر شدن ChatGPT، شرکت های گوگل و مایکروسافت با چت بات های هوش مصنوعی خود مانند بارد و بینگ وارد بازار رقابت شده اند. در این بازار رقابتی اپل هنوز هیچ مدل هوش مصنوعی مولد را معرفی نکرده است. اکنون در صفحه مشاغل ایالات متحده نام اپل نمایش داده می شود که به دنبال جذب متخصصان این حوزه از تکنولوژی می باشد و ظاهراً شرکت اپل قصد دارد وارد مسابقه هوش مصنوعی شود تا با رقیبان خود در این زمینه جنگی به پا کند. احتمال دارد تا اواخر سال 2023 شاهد رقابت غول های فناوری در حوزه هوش مصنوعی مولد باشیم.

هوش مصنوعی مولد در راه اپل پارک

جای تعجب نیست که راه اندازی ChatGPT و ادغام آن با سرویس های مختلف مایکروسافت، بسیاری از شرکت ها را بر آن داشته تا تلاش های خود ر ا برای توسعه هوش مصنوعی مولد تشدید کنند. طبق گزارش های منتشر شده، شرکت اپل تلاش های خود را در زمینه استخدام مهندسین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را افزایش می دهد. این حرکت تنها چند روز پس از انتشاره برنامه OpenAI برای iOS انجام شد. اپل در آگهی های استخدام به طور خاص به «هوش مصنوعی مولد» اشاره کرده و بدین معناست که این شرکت نگران پیشرفت های اخیر در این زمینه شده است. در ماه مارس گزارش هایی منتشر شد که اپل در حال آزمایش فناوری هوش مصنوعی مولد است. با این حال هنوز هیچ گونه خبر از سوی شرکت اپل تایید نشده است. همچنین شرکت Apple اخیراٌ کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT به دلیل نگرانی از نشت اطلاعات منع کرده است.

هوش مصنوعی مولد در اپل
هوش مصنوعی مولد در اپل

اگر چه مدیرعامل اپل، تیم کوک جزئیات واضحی در مورد پروژه های هوش مصنوعی نسل بعدی این شرکت ارائه نکرده است اما در یک مصاحبه علاقه شدید خود را نسبت به هوش مصنوعی مولد را ابراز کرده است. همچنین او تاکید کرد که اپل هوش مصنوعی را به عنوان یک نیروی متحول کننده می بیند و به سرمایه گذاری در فناوری های مرتبط برای ارتقاء کیفیت و کارایی محصولات خود استفاده خواهد کرد. علاوه براین با نزدیک شدن به 2023 WWDC احتمال دارد اپل علاقه خود را به هوش مصنوعی مولد را در این کنفرانس نشان دهد و در مورد آن صحبت کند.

رقابت بر سر هوش مصنوعی مولد

بعد از معرفی ChatGPT توسط OpenAI محبوبیت هوش مصنوعی مولد در جهان افزایش پیدا کرد. چت بات هوش مصنوعی به دلیل توانایی خود در پاسخگویی به روشی شبیه انسان به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. به دلیل استقبال زیاد از چت جی پی تی با گذشت چند ماه نسخه پریمیوم آن در دسترس کاربران قرار گرفت. گوگل در جریان رویداد I/O 2023 چت بات هوش مصنوعی خود را با نام Bard در دسترس عموم قرار داد. بارد هنوز در مراحل اولیه خود می باشد و ممکن است گاهی اوقات پاسخ های نادرستی را بدهد اما گوگل در حال کار بر روی این فناوری است تا آن را بهتر کند. از سوی دیگر Bing جدید مایکروسافت مجهز به هوش مصنوعی را دارد که به ما در جستجوی وب و دیگر موارد کمک می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار