Connect with us

Copilot برای همیشه مایکروسافت آفیس را هوشمند می کند

منتشر شده

در

Copilot برای همیشه مایکروسافت آفیس را هوشمند می کند

شرکت مایکروسافت به تازگی با قدرت فراوان در حال گسترش هوش مصنوعی می باشد که در ماه های گذشته با همکاری شرکت OpenAI توانست چت بات ChatGPT را به موتور جستجوی Bing اضافه کند تا قدرت خودش را به رخ دیگر رقیبانش بکشاند. اکنون مایکروسافت در تلاش است ویژگی های هوش مصنوعی را به دیگر پلتفرم های خود بیاورد تا به کاربرانش امکانات بیشتری ارائه دهد و کار با نرم افزارهای خودش را برای آن ها راحت تر و در دسترس تر قرار دهد. اکنون تمرکز این شرکت آمریکایی بر روی ارائه هوش مصنوعی به مجموعه نرم افزار آفیس می باشد.

هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت

مایکروسافت فناوری های هوش مصنوعی را به مجموعه نرم افزار تجاری Microsoft 365 خود آورده است. این غول فناوری گفته است هوش مصنوعی جدیدی که ارائه می دهد Copilot نام دارد و قرار است در برخی از محبوب ترین برنامه تجاری این شرکت از جمله پاورپوینت، ورد و اکسل در دسترس قرار گیرد. فناوری Copilot بر روی نوعی نرم افزار هوش مصنوعی که به عنوان مدل زبان بزرگ یا LLM شناخته می شود ساخته شده است. محققان در سال های اخیر قابلیت های LLM را بهبود بخشیده اند تا توانایی بیشتری در درک و پاسخ به متن را داشته باشند.

هوش مصنوعی Copilot
هوش مصنوعی Copilot

مایکروسافت سیستم Copilot را برای هر برنامه آفیس سفارشی کرده است و این کار می تواند قدرت و تمرکز آن را بالاتر ببرد تا کیفیت کار خودش را بهبود ببخشد. Copilot در مایکروسافت ورد می تواند محتوا را ایجاد و ویرایش کند همچنین می تواند پیشنهادهایی برای بهبود نوشتار شما ارائه دهد و به شما کمک کند نگارش مناسبی را انتخاب کنید. در اکسل هم Copilot به شما در تجزیه و تحلیل داده با استفاده از پرس و جوها کمک می کند. این هوش مصنوعی می تواند در پاورپوینت هنگام ایجاد پروژه به شما ایده های جدیدی را در مورد گرافیک و چیدمان پروژه ارائه دهد.

هوشمند شدن مایکروسافت آفیس
هوشمند شدن مایکروسافت آفیس

یکی از مهندسین مایکروسافت گفته است: چند سال است که بر روی این پروژه کار می کنیم و احتمال دارد این هوش مصنوعی اشتباه هم بکند و ما این مورد را قبول داریم. او در ادامه بیان کرد که این ویژگی می تواند اشتباه کند اما وقتی این کار را انجام دهد به سرعت آن اشتباهات را برطرف خواهیم کرد. در عمل مشخص نیست که Copilot چقدر قابل اعتماد خواهد بود باید در ماه های آینده منتظر باشیم تا نسخه عمومی هوش مصنوعی Copilot منتشر شود و طرز کار او را مشاهده کنیم.

هوش مصنوعی در مایکروسافت 360
هوش مصنوعی در مایکروسافت 360

Copilot چه تاریخی در دسترس است؟

در حال حاضر مایکروسافت Copilot را در اختیار گروه کوچکی از مشتریان خود گذاشته است. مایکروسافت نام شرکت یا شخصی را اعلام نکرده است اما یکی از سخنگویان این غول فناوری اعلام کرد که این ویژگی توسط 20 مشتری در حال تست شدن می باشد که 8 نفر از آن کارمندان شرکت Fortune 500 است. تاریخ عرضه عمومی Copilot هنوز مشخص نیست و ما نمی دانیم چه زمانی ویژگی های کمکی جدید هوش مصنوعی معرفی می شوند و قیمت آن چقدر خواهد بود. Microsoft فقط گفته است که در ماه های آینده ما Copilot را به همه برنامه های خود می آوریم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار