مقالات آی تی

واکنش ها به خرید توییتر توسط ایلان ماسک

هفته ی پیش با انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک شوک بزرگی به دنیای فناوری وارد شد که مخالفان و موافقان زیادی را داشت که هرکدام نظرات متفاوتی داشته اند و در مقابل موافقانی بودند که از ایلان ماسک حمایت کردند. در این بهبوهه طبق معمول ایلان ماسک پاسخ مستقیم به مخالفان خود نداد و با سکوت کار خود را آغاز کرد. با گذشت چند روز از خرید این شرکت ایلان ماسک اعلام کرد که 4 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را برای تامین مالی خرید توییتر فروخته است و قصد فروش بیشتر سهام تسلا را نخواهد داشت.

اولین گامی که رئیس جدید توییتر برداشته است، غیر فعال کردن هزاران حساب کاربری جعلی می باشد. برخی از تحلیلگران بیان کرده اند بعضی از حساب های پرطرفدار با ریزش هایی مواجه شده اند که می تواند ناشی از قانون جدید این شرکت باشد در خبرهای قبل اعلام شده بود ایلان ماسک قصد دارد صفحات جعلی را بسته و مانعی برای ورود ربات ها ایجاد کند.

واکنش ها به خرید توییتر توسط ایلان ماسک:

بعد از اعلام خرید سهام توییتر موجی از انتقادات به سوی ایلان ماسک روانه شد. این انتقادات از سوی کاربران توییتر گرفته تا اشخاص سیاسی  بوده که برخی از آن ها به ایلان ماسک هشدار دادند تا هدف اصلی خود یعنی «آزادی بیان» را کنترل کند تا نفرت انگیزی یا سخن های نژاد پرستانه در توییتر گسترش پیدا نکند. اگر هر شخص دیگری جایگزین ایلان ماسک باشد نیز بازهم با این واکنش ها رو به رو می شد. فراموش نکنید در زمان اولیه ی همه گیری کووید 19 ایلان ماسک یکی از مخالفان محدودیت ایجاد شده در کشور آمریکا بود و این باعث شد به دلیل بیان حرف های مخالفت آمیز از طرف شرکت توییتر اخطاری را دریافت کند و احتمال حذف آن از این شبکه مجازی بود، اما حالا او مالک این شرکت شده است.

شخصی که از آمدن آقای ماسک استقبال کرد کسی جز جک دورسی یکی از بنیان گذاران اصلی توییتر نبود. جک دورسی سال گذشته از سمت مدیرعاملی توییتر استعفا داد و در توییتی از حمایت ماسک چنین گفته است، ایلان ماسک «راه حل منحصر به فردی است که من به آن را باور دارم و به مأموریت او برای گسترش آگاهی اعتماد کامل دارم»

نظر jackdorsey برای خرید توییتر توسط ماسک
نظر jackdorsey برای خرید توییتر توسط ماسک

جیم جردن نماینده ایالت متحده یکی از اعضای جمهوری خواه در پیام کوتاهی گفت: آزادی بیان در حال بازگشت است.

در کنار این حرف ها هواداران رئیس جمهور اسبق ایالت متحده آقای ترامپ ابراز خرسندی کردند با آمدن ایلان ماسک صفحه این رئیس جمهور جنجالی بازگشایی شود. آقای ماسک در این مورد پاسخی نداد اما آقای ترامپ اعلام کرد هیچگاه به توییتر بازنخواهد گشت و این حرف آبی بر روی آتش برای هواداران دونالد ترامپ بود.

اما  طرفی دیگر مخالفان ساکت نبودند، الیزابت وارن یکی از سناتورهای ایالت متحده مخالفت خود را با به روی کار آمدن ایلان ماسک نشان داد و گفت: افراد میلیاردر مانند ایلان ماسک قدرت خود را برای سود جویی جمع می کنند.

توییت elizabethwarren
توییت elizabethwarren

این سناتور اعتقاد دارد با به کار آمدن ایلان ماسک چیزی بهتر نمی شود و این مرد میلیاردر جز خود نمایی و سود کردن هدفی ندارند.

راب راینر کارگردان و هنرپیشه آمریکائی معتقد است افرادی که اگر صفحات آن ها با آمدن ایلان ماسک دوباره فعال شود آیا می تواند جلوی مخالفت های آن ها را بگیرد؟ آیا این آزادی بیان به ضرر مردم آمریکا می شود یا توییتر راه های مقابله با هر پیام افراطی را دارد؟

توییت robreiner برای ایلان ماسک
توییت robreiner برای ایلان ماسک

در صحبت های راب راینر اما و اگرهای فراوانی وجود دارد برای رسیدن به پاسخ های این شخص باید مدت طولانی تری از تصاحب ماسک بگذرد و نتیجه ها را مشاهده کرد.

دریک جانسون رئیس و مدیرعامل انجمن NAACP از آقای ماسک درخواست می کند که نباید توییتر جایی برای نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست بشود در نتیجه از او خواسته تا تمرکز بالایی برای مقابله با این پیام ها داشته باشد.

در کنار انتقادات و نظرات منتشرشده ایلان ماسک واکنش چشمگیری نشان نداده است، روزهای گذشته تنها ابراز امیدواری کرده  و یک جمله را گفت: «دکمه ویرایش پیام» اضافه خواهد شد.

خبرهای منتشرشده از برخی کارمندان توییتر این است که ایلان ماسک در اولین روز کاری خود در این شرکت با عصبانیت و خشونت با کارمندان برخورد کرده است اما صحت و راست بودن این خبر همچنان در دست بررسی می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود وسپاس از بزرگمرد نقطه مقابل ماکیاولی رهبر گلوبالیستهای خونخوار حاکم بر جهان مملو از زشتیها وبا آرزوی سلامتی وموفقیت برای ماسک تالی کورش بزرگ هخامنشی درخبری دیدم از قول آقای ماسک نوشته بود ایلان ماسک گفته اگر با مرگ مرموزی درگذشتم !!! ومن میدانم که مسلما با میدانداری انسانی مدافع عشقو مهربانی بسیاری اهرمنان زالو صفت موضعی خصمانه میگیرند و با نیات شومشان به قصد حذفت به میدان می آیند اما دنیا اینک بیش از قرون وسطا به لوتری چون جنابعالی نیازمند است تا اندیشه های ضد بشری ماکیاولیستیرا از ریشه برکند وبشریت را از انقراض حتمی نجات دهد وآن شخص ایلان ماسک هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا