Connect with us

ورشکستگی گوگل در روسیه

منتشر شده

در

تحریم های گوگل در روسیه

روز چهارشنبه یکی از سخنگوهای شرکت گوگل در روسیه بیان کرد قصد دارد ورشکستگی این شرکت واقع در روسیه را اعلام کند و در ادامه این سخنگو بیان کرد به دلیل تحریم های کشور روسیه دیگر نمی توان شعبه این شرکت را در روسیه نگه داشت. همچنین رسانه های وابسته به کاخ کرملین این خبر را تأیید کرده اند و اعلام کردند گوگل اعلامیه خود مبنی بر اعلام ورشکستی این شرکت در روسیه را به یک مرکز ثبت ملی به نام Fedresurs ارسال کرده است.

ورشکستگی گوگل در روسیه

به دلیل حمله روسیه به اوکراین، این کشور از سمت سایر کشورها با تحریم خدمات مواجه شد. در این میان یکی از شرکت هایی که برخی از دسترسی های کاربران روسیه را محدود کرد شرکت گوگل بود. از آغاز این جنگ شرکت گوگل فروش تبلیغات در روسیه ، ممنوعیت تبلیغات در کانال و برداشت پول حاصل ازتبلیغات در یوتیوب را به حالت تعلیق در آورد و بعد از مدتی تمام کانال های وابسته به روسیه را مسدود کرد. اما برخی از خدمات رایگان گوگل از جمله پلی استور، اندروید، مپ، Gmail و موتور جستجو همچنان در دسترس مردم روسیه می باشد و از سوی گوگل با محدودیت مواجه نشده است اما هیچ خریدی را نمی توانند از این سرویس ها انجام دهند زیرا گوگل تمام خدمات پرداخت را به عنوان بخشی از تحریم ها به حالت تعلیق در آورده است. همچنین یوتیوب پخش کنندهای Sputnik و RT که وابسته به دولت روسیه می باشند را در سراسر جهان مسدود کرده است.

تحریم یوتیوب و گوگل در روسیه

تحریم یوتیوب و گوگل در روسیه

سخنگوی گوگل اعلام کرد توقیف حساب های بانکی گوگل توسط مقامات روسی باعث شده با ناتوانی در پرداخت حقوق کارمندان و عدم تأمین پرداخت پول به تأمین کنندگان و فروشندگان در روسیه مواجه شوند و دیگر توان برداشت مبلغ از حساب های بانکی در روسیه را ندارند. کرملین هنوز دلیل توقیف حساب های بانکی گوگل در روسیه را به طور واضح اعلام نکرده است اما گوگل چندین بار به دلیل تعلیق حساب های خبری این کشور در یوتیوب یا به اتهام انتشار خبرهای نادرست از سوی روسیه با جریمه هایی مواجه شد.

نمایندگی های دیگر شرکت ها همچون مایکروسافت و اپل همه ی فعالیت های خود را در روسیه به حالت تعلیق در آورده اند اما هنوز اعلام ورشکستگی نکرده اند. در کنار شرکت های تکنولوژی، مک دونالد بیان کرد تمام رستوران های خود رادر روسیه بسته  و قرار است تمام اقامتگاه های این رستوران را بفروشد. از سوی دیگر کشور روسیه خدمات متعلق به اینستاگرام و فیسبوک (شرکت متا) را به دلیل آزاد کردن انتشار پیام های نفرت انگیز و آروزی مرگ برای سربازان و رئیس جمهور این کشور از دسترس تمام کاربرانش خارج کرده است.

فیس بوک و اینستاگرام در روسیه

فیس بوک و اینستاگرام در روسیه

در زمان آغازین جنگ روسیه علیه اوکراین، گوگل از سوی مقامات روسی به دلیل عدم موفقیت در حذف محتوای غیر قانونی حدود 110 میلیون دلار جریمه شد اما بعد از آن همچنان فشارهای مقامات روسیه ادامه دار بود و در ماه آوریل امسال حدود 170000 دلار شرکت گوگل را به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در مورد تلفات نیروهای روسی در اوکراین جریمه کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار