Connect with us

ويژگي ها و ترفندهای جالب ويندوز 8.1

منتشر شده

در

ويژگي ها و ترفندهای جالب ويندوز 8.1

زماني که ويندوز 8 رونمايي شد همه به شکل عجيب و سخت بودن آن ايراد گرفتند اما با گذشت زمان و پيدا شدن ترفندهاي خاص در اين ويندوز کار با آن لذت بخش تر شد. به همين دليل است که کاربرانترفندهاي ويندوز 8.1را از علايق خود مي دانند. يکي از مواردي که کاربران ويندوز 8.1 بيشتر در پي آن هستند، ترفندها و نکاتي است که کار با اين ويندوز را آسان تر مي کند. اگر شما هم به دنبال يافتن نکات و ترفندهاي جالب هستيد مي توانيد تا پايان اين مطلب همراه با آی تی بازار باشيد.
حالت آزاد بودن دست ها :
يکي از جالب‌ترين ويژگي هاي ويندوز 8.1 اين است که شما ممکن است در حال درست کردن غذا و کيک باشيد و  از روي دستور العمل بخواهيد درست کنيد. این ویندوز به شما کمک مي‌کند تا دست خود را مقابل وب تکان دهيد تا بتوانيد صفحات را جا به جا کنيد .
بوت کردن از صفحه دسکتاپ :
در حال حاضر ويندوز 8.1  به شما اين خدمت را ارائه مي‌دهد که با گزينه‌اي  به طور  مستقيم به دسکتاپ برويد. زماني که  شما وارد مي‌شويد در دسکتاپ و بر روي نوار وظيفه راست کليک کنيد و “Properties” را انتخاب کنيد، سپس بر Navigation و گزينه When I sign in or close all apps on a screen, go to the desktop. از حالا به بعد، زماني که شما به ويندوز وارد شويد، شما مستقيماً  وارد دسکتاپ مي‌شويد.
بوت کردن از صفحه دسکتاپ ویندوز 8.1
استفاده از اينترنت اکسپلور 11 در تب هاي مختلف :
يکي از ويژگي هاي بهتر شناخته شده این محصول مایکروسافت ضربه محکم و ناگهاني است که اجازه مي‌دهد تا شما به اجراي دو برنامه هاي جانبي در کنار هم بپردازيد.  با ويندوز 8.1 شما همچنين مي‌توانيد دو نمونه از IE11 در چند پنجره اجرا کنيد.
با اين حال، اگر قسمت يک نمونه از IE11  را باز کنيد و سپس پنجره دوم را بخواهيد باز کنيد،پنجره دوم باز نمي‌شود. شما بايد براي باز کردن چند زبانه در يک پنجره، بر روي يکي از زبانه‌ها راست کليک کنيد و  سپس Open tab in new window را انتخاب کنيد. متاسفانه فعلا براي ساير برنامه‌ها شما قابليت استفاده همزمان را نداريد .
استفاده از اينترنت اکسپلور 11 در تب هاي مختلف در win8
خاموش کردن از طريق دکمه استارت :
دکمه استارت باز هم به ويندوز باز گشته است ولي هنوز هم از منوي استارت خبري نيست. اين به آن معنا است که شما به روش خاصي براي خاموش کردن لپ تاپ و کامپيوتر خود نياز داريد. با راست کليک بر روي دکمه استارت براي شما مجموعه‌اي از منوها را نمايش مي‌دهد. از جمله: توابعي براي ديسک مديريت و فرماندهي ابزار فوري. در این سیستم عامل شما گزينه هاي Shut Down و Restart و Sleep و Sign Out را مشاهده مي‌کنيد.
خاموش کردن از طريق دکمه استارت در ویندوز 8.1
ساعت آرام :
در ويندوز 8.1 مايکروسافت شبکه بين دسکتاپ و ويژگي هاي تلفن همراه را بهينه سازي کرد. يکي از اين ويژگي هاي تلفن همراه اطلاعيه برنامه‌ها است، که هنگامي که شما پيغامي را دريافت مي‌کند صداي يک موسيقي مي‌آيد. اين مي‌تواند در طول روز مي‌تواند مفيد باشد، اما از طرف ديگر هم مي‌تواند آزار دهنده باشد به خصوص در هنگام شب اگر پيغامي براي شما بيايد باعث آزار و اذيت کاربر مي‌شود. مایکروسافت در این محصولش اقدام به افزودن ويژگي جديدي کرده است که در آن شما مي‌توانيد لپ تاپ خود را براي ساعت خاصي تنظيم کنيد تا صداي پيغام شما را آزار ندهد (بي صدا باشد) براي دسترسي به اين تنظيمات شما بايد به قسمت Settings برويد و سپس بر روي Change PC Settings کليک کنيد و از گزينه‌ها Search and apps را کليک کنيد و سپس بر روي Notifications کليک کنيد.
ساعت آرام و ويژگي های جالب ويندوز 8.1
خواندن و نمايش در اينترنت اکسپلورر 11:
شما مي‌توانيد به‌راحتي متن‌ها را به‌صورت افقي يا عمودي بخوانيد و تنها کاري که بايد بکنيد اين است که بر روي آيکون open-book در سمت راست address bar کليک کنيد تا حالت هاي قرارگيري متون و نمايش و خواندن را تغيير دهيد. ويندوز هشت مميز يک دهم به‌صورت پيش‌ فرض با نسخه جديد مرورگر اينترنت اکسپلورر عرضه مي‌شود. اينترنت اکسپلورر پس از عرضه نسخه 9 روند بهبودي خوبي داشته است و نسخه 11 هم از اين قائله مستثنا نيست؛ اما ظاهراً مشکلي در اين نسخه وجود دارد که باعث به هم ريختگي جستجوهاي کاربران در گوگل مي‌شود. در واقع پس از اينکه از طريق وب سايت گوگل چيزي را جستجو مي‌کنيد، دستگاه تقطير صفحه به هم مي‌ريزد و اين نشان از عدم سازگاري اين نسخه با وب سايت گوگل دارد. به نظر مي‌رسد که مايکروسافت بايد هرچه سريع تر براي اين مشکل راه‌حلي پيداکرده و در قالب يک Hot Fix به کاربران ارائه دهد چون در غير اين صورت و يا طولاني شدن پروسه حل اين مشکل، ضربه سختي خواهد خورد. براي حل اين مشکل کاربران بايد کليدهاي ترکيبي Alt + X را بفشارند و سپس گزينه Use Microsoft compatibility lists را غير فعال کنند تا مشکل به صورت موقت برطرف شود.
شروع از دکمه استارت :
شما ممکن است براي پيدا کردن برنامه مورد تياز خود در صفحه شروع ويندوز 8.1 بسياري مشکل داشته باشيد. زيرا مقدار زيادي کاشي بر روي صفحه نمايش وجود دارد .با اين حال ویندوز هشت راه براي آسان تر کردن کار کاربران وجود دارد.
بر روي نوار وظيفه دسکتاپ راست کليک کنيد و ”Properties”را انتخاب کنيد و سپس بر روي زبانه Navigation کليک کنيد و حالا مي‌توانيد ببينيد که تمامي کاشي‌ها به صورت ليستي از برنامه‌ها در مي‌آيند و کار شما را بسيار راحت تر مي‌کنند.

3 دیدگاه

  1. آرزو

    جولای 9, 2016 در 9:25 ب.ظ

    سلام خسته نباشید..
    من خیلی از ویندوز 8 خوشم میاد و این مطلب هم میتونه برای کسایی که از این ویندوز استفاده میکنند خیلی مفید باشه و من پیشنهاد میدم این مطلب رو از دست ندن امروزه دیگه ویندوز 10 شرکت مایکروسافت به بازار اومده که با استقبال بی نظیر کاربران به خصوص در ایران مواجه شده و من هم میخواهم تا از این ویندوز بخرم و استفاده کنم زیرا شنیدم همه برنامه های مایکروسافت هم به رایگان در این ویندوز قرار داده شده و کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند.

  2. حسین

    جولای 2, 2016 در 6:28 ب.ظ

    با سلم به ای تی بازاری ها
    ویندوز 8.1 بعد از ارائه ویندوز 8 بدون استارت و مشکلات امنیتی موجود وارد بازار شد و برای همین باید انتظار داشت که بسیار از مشکلات را حل کرده است حال این ترفندهها راه را برای استفاده بسیار راحت کرده است ویژگی های آن هر روز دیده می شود. یکی از مشکلات بزرگ ویندوز این است که وقتی ویندوز جدیدی وارد بازار می شود باید از صفر آن را یاد بگیری

  3. شروین

    می 16, 2014 در 6:03 ب.ظ

    ویندوز 8 هم مثل مابقی محصولات وایکروسافت دنیارو مجبور میکنه ازش استفاده کنن چون همه نرم افزارهای مایکروسافت بی نظیرن , راستی یک نکته جالب در صفحه اطلاعیه های آی تی بازار راجع به سرچ لیست قیمت فروشندگان خوندم خیلی خوب بود بهتون تبریک میگم

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار