نقد و بررسینقد و بررسی موبایل و تبلت

ویژن پرو منفورترین محصول این روزهای اپل

اپل ویژن پرو یک جهش قابل توجه در فناوری همه جانبه را نشان می دهد و تعامل با محتوای دیجیتال را بازتعریف می کند. شرکت اپل در سال 2015 محصول جدید خود را با نام اپل واچ معرفی کرد که به نوعی محصولی انقلابی به حساب می آمد. بعد از گذشت 8 سال اپل تصمیم گرفته است با عرضه محصولی جدید خلاقیت و نوآوری را به بازار تکنولوژی بیاورد. محصول جدید اپل که Vision Pro نام دارد و به صورت محدود در دسترس کاربران قرار گرفته است. با گذشت چند روز استفاده از این محصول کاربران گزارشی های وحشتناکی داده اند که می تواند به ضرر شرکت اپل تمام شود.

وحشت در سیلیکون ولی

زمانی که تیم کوک اپل ویژن پرو را معرفی کرد گفت: این محصول آغاز عصری جدیدی برا محاسبات خواهد بود. Vision Pro اکنون در اختیار کاربران کشور آمریکا قرار دارد. برای برخی از خریدارد اپل ویژن پرو که قرار بود عصری جدیدی را رقم بزند به یک غروب تلخ تبدیل شد. برخی از کاربرانی که این محصول را خریداری کرده اند گزارش داده اند بعد از استفاده Vision Pro دچار سردردهای زیادی شده اند و بر اثر این اتفاق در راه رفتن آن ها مشکل ایجاد شده است. یکی از مدیران وب سایت The Verge می گوید: فکر می کنم استفاده از این دستگاه منجر به پارگی رگ های خونی در چشمانم شده است. حداقل یک نفر دیگر این اتفاق مشابه برای او رخ داده است.

دردسرهای اپل ویژن پرو
دردسرهای اپل ویژن پرو

یکی از مدیران فناوری بعد از رسیدن محصول خود گفته است: دو ساعت پس از جعبه گشایی Apple Vision Pro و استفاده از آن تصمیم گرفتم دوباره آن را داخل جعبه بگذارم و این محصول را مرجوع کنم. زیرا چیزی جالب در ویژن پرو اپل وجود نداشته تا مرا ترغیب به استفاده از آن کند. همچنین یکی از کاربران شبکه اجتماعی نوشت: بی صبرانه منتظر بازگرداندن ویژن پرو هستم، زیرا آن چیزی که فکر می کردم نبوده و این محصول می تواند به چشمانم صدمه بزند.

معایب اپل ویژن پرو
معایب اپل ویژن پرو

اپل برای ویژن پرو در مورد برخی از عوارض جانبی مانند استفراغ و حالت تهوع اخطار داده است و این شرکت می گوید اگر بیماری خاصی دارید پیشنهاد می کنیم که از Vision Pro استفاده نکنید. ما به یاد داریم که عینک های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سال هاست که در بازار تکنولوژی بوده اند و هیچ کدام از این محصولات دارای عوارضی همچون سردرد و حالت تهوع را نداشته اند. اپل اگر می خواهد مانند گذشته در اوج قرار داشته باشد و مخالفان خود را افزایش ندهد باید عیب های به وجود آمده را برطرف کند یا قید محصول انقلابی را بزند.

مشخصات اپل ویژن پرو

بدون شک هر محصولی در کنار معایب، مزایایی را دارد. Vision Pro دارای صفحه نمایش میکرو OLED با وضوح بالا، سیستم دو تراشه، همراه با صدای فضایی و دوربین سه بعدی است که تجربه صوتی و تصویری را با وضوح بی نظیر غنی می کند. در بخش طراحی ویژن پرو دارای یک طراحی ظریف و کاربر پسند را به نمایش می گذارد. هرچند وزن این محصول زیاد است اما ظاهر بسیار جذابی دارد. همچنین Apple Vision Pro بر روی visionOS کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا