راهنمای خریدراهنمای خرید گوشی موبایل

نگاهی به ویژگی های جدید iOS 16.3

طی روزهای گذشته شرکت اپل آغاز به عرضه iOS 16.3 و iPadOS 16.3 برای کاربران آیفون و آیپد کرده است. به روز رسانی جدید علاوه بر بهبود عملکرد ویژگی های نرم افزاری برخی از باگ های امنیتی مهم در Mail، Safari و Screen را نیز برطرف کرده است. اگر همچنان این به روز رسانی را دریافت نکرده اید می توانید از طریق تنظیمات به آخرین نسخه iOS و iPadOS دسترسی پیدا کنید.

کلیدهای امنیتی در Apple ID

کلیدهای امنیتی Apple ID به کاربران این امکان را می دهد که یک کلید امنیتی شخص ثالث را به حساب خود اضافه کنند که برای احراز هویت در هنگام ورود به دستگاه جدید یا دسترسی Apple ID مورد نیاز است. کلیدهای امنیتی برای جایگزینی کدهای تأییدی که هنگام ورود از دستگاه دیگری به دستگاه های اپل ارسال می شوند طراحی شده است.

بهبود امنیت Apple ID در iOS 16.3
بهبود امنیت Apple ID در iOS 16.3

حفاظت از داده های پیشرفته برای iCloud

حفاظت از داده های پیشرفته برای iCloud از رمزگذاری سرتاسری برای ارائه بالاترین سطح امنیت داده های ابری اپل استفاده می کند. این ویژگی در اواخر سال 2022 با انتشار iOS 16.2 در اختیار کاربران ایالات متحده قرار گرفت اما iOS 16.3 برای اولین بار آن را برای همه کاربران در سراسر جهان در دسترس گذاشته است.

حفاظت از داده ها در iOS 16.3
حفاظت از داده ها در iOS 16.3

پشتیبانی iOS 16.3 از HomePod

اپل به تازگی از نسل دوم اسپیکر هوشمد هوم پاد رونمایی کرده است که قرار است با قیمت 299 دلار عرضه شود. iOS 16.3 و iPadOS 16.3 پشتیبانی از نسل دوم HomePod را اضافه کرده اند. هوم پاد 2 از نظر اندازه شبیه به هوم پاد اصلی است اما با رابط لمسی جدید پشتیبانی از سنجش رطوبت و دما، اتصال Thread و تراشه UI. برای استفاده از این ویژگی ها باید سیستم عامل هوم پاد به نسخه آی او اس 16.3  ارتقاء پیدا کند.

پشتیبانی iOS 16.3 از نسل دوم هوم پاد
پشتیبانی iOS 16.3 از نسل دوم هوم پاد

رفع مشکل نمایشگر iPhone 14 Pro Max

برای برخی از کاربران آیفون سری 14 پرو مکس هنگام خاموش یا روشن کردن گوشی موبایل این خطوط افقی به صورت موقت نمایش داده می شد که با این به روز رسانی مشکل برطرف شده و خطوط دیگر نشان داده نمی شوند.

رفع مشکل صفخه نمایش آیفون در iOS 16.3
رفع مشکل صفخه نمایش آیفون در iOS 16.3

بهبود عملکرد SOS در iOS 16.3

در مدل های آیفون 14 و 14 پرو یا iOS 16.1 به بالا می توانید از Emergency SOS برای هشدار به خدمات اضطراری زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه و Wi-Fi هستید استفاده کنید. این ویژگی برای جلوگیری از تماس های اضطراری تصادفی به روز شده است. هنوز هم می توانید با نگه داشتن دکمه پاور به همراه دکمه افزایش یا کاهش صدا تماس را برقرار کنید. Emergency SOS در iOS 16.1 از طریق ماهواره برای جلوگیری از تماس های اضطراری تصادفی بهینه سازی شده است.

بهبود عملکرد خدمات اضطراری در iOS 16.3
بهبود عملکرد خدمات اضطراری در iOS 16.3

نحوه نصب iOS 16.3

برای نصب iOS 16.3 بر روی آیفون باید مراحلی را بگذرانید که بسیار ساده و راحت می باشد اما ابتدا مطمئن شوید که آیفون شما به شبکه وای فای متصل است و حداقل 50 درصد شارژ باتری دارد علاوه براین نکات می توانید یک نسخه پشتیبانی از گوشی موبایلتان تهیه کنید.

  1. به Settings بروید.
  2. روی General و سپس Software Update ضربه بزنید. با انجام این مرحله باید آپدیت iOS 16.3 را مشاهده کنید و اگر برای شما نمایش داده نشد چند دقیقه صبر کنید و یا دوباره این مراحل را امتحان کنید.
  3. اگر به روز رسانی در دسترس بود دانلود و نصب را انتخاب کنید.
  4. برای تأیید نصب از شما رمز عبور یا شناسه چهره را خواسته می شود پس از تأیید فرآیند، دانلود و نصب آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا